Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
3 064
Eli kentällinen uusia ukkoja varuiksi tilaukseen? Kärkimiehiä.

Olen minäkin kritiikkiä antanut ja tietty olisi hienoa jos jengi vahvistuisi vielä mutta jotain rajaa nyt.
Älä laita sanoja suuhun. Yhtä ukkoa tuo vähintään huutaa. Ja muutaman muun olisi huutanut jo ajat sitten näiden meidän tsemppaajien tilalle. Se nyt vaan on fakta, että jos tuosta pari ykköskentän ukkoa loukkaantuu, niin kusessa ollaan, koska muiden kenttien tulituki on aivan olematon.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 356
Olis kyllä niin Ilvesmäistä lähteä pleijareihin näillä ja perustella sitä että "koska ei noilla muillakaan yhtään sen paremmin asiat oo".
Outo argumentti. Keihinkäs sitä toimintaa verrataan jos ei muihin sarjan joukkueisiin? Vai olenko missannut jotain ja joku Frölunda tulee sitten pleijareissa vastaan vai hä
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
9 406
Runkosarja != playoffit, joka pitäisi olla muistissa edellisiltä kausilta.

Taitaa olla uusi kausi nyt, uusi joukkue ja uusi valmentaja. Mitä edellisten kausien pitäisi meille kertoa?

Mikä tuossa joukkueessa viittaa siihen, että sillä pystyy menestymään runkosarjassa, muttei voi menestyä pleijareissa?

Mäkin haluan tuohon vielä yhden täsmäaseen, mutta ihan höpöjuttuja, että tämän hetken joukkueelle ei voi voittaa mestaruutta. Ilves olisi yksi todennäköisimmistä mestareista nykyjoukkueellakin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
19 241
Noniin katsokaa nyt näitä listoja sitten.
Otetaan joukkueiden 12 tehokkainta hyökkääjää pois ja vertaillaan.

HIFK:
Screenshot_2025-01-29-18-04-59-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


KalPa:
Screenshot_2025-01-29-18-07-17-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


KooKoo:
Screenshot_2025-01-29-18-07-59-77_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Kärpät:
Screenshot_2025-01-29-18-08-45-18_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Lukko:
Screenshot_2025-01-29-18-09-22-14_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


SaiPa:
Screenshot_2025-01-29-18-09-58-74_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Sport:
Screenshot_2025-01-29-18-10-37-82_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Tappara:
Screenshot_2025-01-29-18-11-26-69_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Ässät:
Screenshot_2025-01-29-18-12-03-91_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg



On kyllä kovat reservit näillä muilla joukkueilla. Huh huh ihan kylmää.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
6 991
Outo argumentti. Keihinkäs sitä toimintaa verrataan jos ei muihin sarjan joukkueisiin? Vai olenko missannut jotain ja joku Frölunda tulee sitten pleijareissa vastaan vai hä
Ei tarvitse vertailla muihin jos vaan Ilves tekee oman osansa niin hyvin kuin mahdollista. Antaa muiden tehdä siirtomarkkinoilla mitä huvittaa, mitä väliä.
 

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
809
Lukkoa lukuunottamatta sanos joukkueet jotka kestää kaksi kärki jätkän loukkaantumista jotenkin merkittävästi meitä paremmin.
Minä sanon väliin sen, että määrättyjä loukkaantumisia Ilves ei tällä hetkellä kestä. Mäntykivi pois jopa massiivisempi, kuin IFK ja Lehterä. Muilla kärkijoukkueilla ei noin isoa.
 

Ilves-silloin-tällöin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
241
Eiköhän meillä ole ihan erityylinen joukkue mitä viime kausina. Edellis kausina meiltä on puuttunut rouheutta ja vääntövoimaa nyt sitä on hankittu. Poffeissa nämä korostuu paljon kun kaikki täsmä aseet joukkueilta pelataan pois..
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
9 406
Ihan vaan vaikka sen, että runkosarjan menestys ei merkitse playoffeissa juuri mitään. Miehet pelaa keväällä jne.

Kyllä merkitsee, kun otanta on hieman suurempi kuin yhden joukkueen pari edelliskautta. Se merkitsee jopa ihan helvetisti.

Ja edelleen: mikä tässä joukkueessa viittaa siihen, että se on suhteessa huonompi playoffs- kuin runkosarjajoukkue?

Asiahan voi olla niin, mutta tosiaan ihan höpöä, että hankintoja tai ei mitään saumaa. Ollaan aivan huipputilanteessa nyt ihan kaikin tavoin ja yhden täsmähankinnan jälkeen vielä paremmassa. Yhtään enempää ei ainakaan tarvita.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
9 406
Eiköhän meillä ole ihan erityylinen joukkue mitä viime kausina. Edellis kausina meiltä on puuttunut rouheutta ja vääntövoimaa nyt sitä on hankittu. Poffeissa nämä korostuu paljon kun kaikki täsmä aseet joukkueilta pelataan pois..

Ihan vain yhtenä asiana sekin, että koska aiemmin me oikeasti ollaan hallittu maalinedustoja, kuten nyt keskimäärin tehdään? En muista sellaista kautta. Siihen on satsattu hankkimalla siihen sopivia uusia pelaajia ja jostain syystä vanhojakin on saatu pärjäämään siinä aiempaa paremmin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
19 241
Minä sanon väliin sen, että määrättyjä loukkaantumisia Ilves ei tällä hetkellä kestä. Mäntykivi pois jopa massiivisempi, kuin IFK ja Lehterä. Muilla kärkijoukkueilla ei noin isoa.
Näitähän voi aina käännellä miten vaan. Ota joltain ykkösmaalivahti pois ja katso tilanne ja vertaa jos meiltä loukkaantuu Malek tai Pavlat.

Ota kaksi kärki puolustajaa joltain pois ja vertaa meihin kun meiltä puuttuu jo nyt se kaksi kärki puolustajaa.

Kaikilla joukkueilla on erittäin paha tilanne jos napsitaan niitä tärkeitä palasia pois
 

Ilves-silloin-tällöin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
241
Ihan vain yhtenä asiana sekin, että koska aiemmin me oikeasti ollaan hallittu maalinedustoja, kuten nyt keskimäärin tehdään? En muista sellaista kautta. Siihen on satsattu hankkimalla siihen sopivia uusia pelaajia ja jostain syystä vanhojakin on saatu pärjäämään siinä aiempaa paremmin.
Tästä syystä näen että jo näilläkin pelaajilla voidaan haastaa kaikki jo siittä kanada-maljasta. Loukkeja tulee kaikille ja kukaan ei pelaa poffeja täysin terveenä. Kuten sanottua en näe mitään syytä ettei voitais oikeella peli-tavalla oikeilla roolituksilla haastaa kenet vaan vaikka pari loukkia sattuisikin. Pois suljetaan Männyn loukki tästä yhtälöstä
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
9 406
Näitähän voi aina käännellä miten vaan. Ota joltain ykkösmaalivahti pois ja katso tilanne ja vertaa jos meiltä loukkaantuu Malek tai Pavlat.

Ota kaksi kärki puolustajaa joltain pois ja vertaa meihin kun meiltä puuttuu jo nyt se kaksi kärki puolustajaa.

Kaikilla joukkueilla on erittäin paha tilanne jos napsitaan niitä tärkeitä palasia pois

Juuri näin.

Mutta kun ei tätä ymmärretä, vaan meillä pitää olla koko sarjan kestävin tilanne senttereissä, laitureissa, pakeissa ja maalivahdeissa "jos meinataan sitä kannua nostella".

Tässä useampi joukkue operoi isolla budjetilla, eikä me erotuta joukosta mitenkään, ja silti tosiaan ainakin maalivahdeissa meillä on turvallisin tilanne kaikista ja väittäisin, että pakistoa koskee pitkälti sama. Parikka ja Utunen pelanneet ties koska viimeksi ja ollaan oltu parhaiten puolustava joukkue oikeastaan koko sen jakson.

Muista erottuvia vahvuuksia ei nähdä, vaan aina katse on siinä osa-alueessa, jossa ei olla paras ja sitten juuri se osa-alue on olevinaan se, joka estää mestaruuden.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
15 994
Ja kyllähän tässä muutenkin menestysikkuna on auki vielä edellisvuosia paremmin. Vaikka tässä nyt vasta käännytään helmikuulle mutta silti.

Naapuri kyntää, Kärpät kyntää, Pelsut kyntää, HIFK kyntää jne. KalPan peli ei toimi, SaiPa ja Ässät on sympaattisia tarinoita mutta todellinen jytky pitäisi kai käydä, että noilla rostereilla oikeasti menevät pitkälle.

Lukko puksuttaa menemääan ja Ilves on siinä aivan kintereillä. Ovi on nyt auki.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
9 406
Ja kyllähän tässä muutenkin menestysikkuna on auki vielä edellisvuosia paremmin. Vaikka tässä nyt vasta käännytään helmikuulle mutta silti.

Naapuri kyntää, Kärpät kyntää, Pelsut kyntää, HIFK kyntää jne. KalPan peli ei toimi, SaiPa ja Ässät on sympaattisia tarinoita mutta todellinen jytky pitäisi kai käydä, että noilla rostereilla oikeasti menevät pitkälle.

Lukko puksuttaa menemääan ja Ilves on siinä aivan kintereillä. Ovi on nyt auki.

Kaikesta muusta samaa mieltä paitsi siitä, ettei KalPan peli toimi. KalPa on sellainen vara-Lukko. Ne merkit, joilla Lukon nousua oli pidettävä todennäköisenä jo ennen kuin se alkoi, näkyvät myös KalPassa. Joukkue on ollut koko kauden ajan hyvä pelin tasoa määrittävissä tilastoissa ja nytkin viimeisen 10 ottelun xG-erotus on jopa sarjan paras, siis Lukonkin edellä(!), vaikka ilmeisesti sairasteltukin on Kuopiossa. Voihan KalPa jäädäkin tulokselliseksi alisuorittajaksi, mutta peli toimii, jos määritelmänä on sama, jolla Lukon pelin voitiin sanoa toimivan jo ennen rakettinousua sarjan kärkeen.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
15 994
Kaikesta muusta samaa mieltä paitsi siitä, ettei KalPan peli toimi. KalPa on sellainen vara-Lukko. Ne merkit, joilla Lukon nousua oli pidettävä todennäköisenä jo ennen kuin se alkoi, näkyvät myös KalPassa. Joukkue on ollut koko kauden ajan hyvä pelin tasoa määrittävissä tilastoissa ja nytkin viimeisen 10 ottelun xG-erotus on jopa sarjan paras, siis Lukonkin edellä(!), vaikka ilmeisesti sairasteltukin on Kuopiossa. Voihan KalPa jäädäkin tulokselliseksi alisuorittajaksi, mutta peli toimii, jos määritelmänä on sama, jolla Lukon pelin voitiin sanoa toimivan jo ennen rakettinousua sarjan kärkeen.
Olet oikeassa, KalPan osalta piti kirjoittaa että tuloksellisesti kyntävät, meni tuohon samaan nippuun vahingossa.

KalPa tosiaan on ollut vähän tutkan alla tällä hetkellä.
 

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
809
Näitähän voi aina käännellä miten vaan. Ota joltain ykkösmaalivahti pois ja katso tilanne ja vertaa jos meiltä loukkaantuu Malek tai Pavlat.

Ota kaksi kärki puolustajaa joltain pois ja vertaa meihin kun meiltä puuttuu jo nyt se kaksi kärki puolustajaa.

Kaikilla joukkueilla on erittäin paha tilanne jos napsitaan niitä tärkeitä palasia pois
Tottakai. Yksittäisen pelaajan putoaminen vaatii vähemmän, kuin kaksi. Pakistot mielestäni kauttaaltaan leveitä, eikä Lukko tai IFK olisi täysin kusessa ilman kahta pakkia. Me ollaan Mäntykiven pudotessa.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
9 406
Olet oikeassa, KalPan osalta piti kirjoittaa että tuloksellisesti kyntävät, meni tuohon samaan nippuun vahingossa.

KalPa tosiaan on ollut vähän tutkan alla tällä hetkellä.

Jep. Ja nostetaan tuota pohjaa vasten esiin vielä se, että tämäkin pelinsä tasoon nähden heikkoa tulosta tehnyt joukkue on vielä Tapparan ja TOP4:n välissä pistekeskiarvossa.
 
Ylös