Et ole näköjään. Höpö höpö. Luultavasti, tai oikeastaan varmasti, jaetut pitkät porttikiellot liittyy moneen asiaan. Ei pelkkään soihduttamiseen. Esim kasvojen peittämiseen ja järkkäreitten vastustamiseen (mistä tietty tulee jo lain mukaan seuraamuksia) Luulen, että näin on. Poliisikin mukana. Kommentti, että järkäreitten olisi pitänyt välttää jotain on myös todella outo. Kuultu niin useasti. On kiellettyjä ja sallittuja juttuja. Järjestyksen valvojien pitää puuttua kiellettyihin. Faneilla on kummia ajatuksia. Laitetaan alaikäisiä ketjuksi eteen, tai ollaan itse ketjuna edessä. Ja siten muka voitaisiin sanella ehtoja: "järkkäreiden ei nyt pitäisi tulla, ettei eskaloidu. Pitäisi välttää semmosta, jne". Pitää niitten tulla. Ja tulee ne kyllä. Aina. Vaikka olisi lapsia edessä, kuten jääkiekossa nähty. Säälittävää oli rimpuilu. Ei ollu mitään mettätappelijoita ei. Ja vielä muksut eteen laitettu ja kitistään siittä että "oli lapsiakin". Miksi on edelleen mukana joukossa, joka ei noudata toistettuja käskyjä ja varoituksia? Fanitoiminnassa on niin paljon hyvää, esim otteluiden tunnelmalle. Se on jee jee. Mutta mukana on myös paljon ihmisroskaa, jotka ei ole logon tai sen puoli ilmasen fanikausarin arvosia. Jokaisen fanin pitää tuoda rahaa seuralle ja olla yksilönä sen logon arvoinen. "Kanna ylpeenä". Siihen ei reppana pysty, jos ei edes itseään kanna pystyssä. Henkisesti ja taloudellisesti. Fanijoukkoa pitäisi myös jonkun johtaa. Ja kommentoida sitä mitä koko sakki tekee. Kuka johtaa Niilon Poikia? Astu esiin.