Iikka Miettinen - Urheilutoimenjohtaja 2026-

Haastattelu: Iikka Miettinen

"Miettinen kertoi, ettei hän ole missään vaiheessa väittänyt Ilveksen hankkivan hyökkäyspään pelaajaa heti ikkunan auetessa"

"Toimittajan tulkinta johti siihen, että jutusta syntyi vaikutelma, jonka mukaan joukkueeseen olisi 30. kesäkuuta tulossa välittömästi tulosta tekevä pelaaja."

"Olemme löytäneet neljä hyvää vaihtoehtoa meille. Ne sopivat pelaajabudjettiimme ja siihen, mikä meille on realistista rahan suhteen. Nyt on katsottava uuden valmentajan kanssa pelaajaprofiilit läpi ja katsoa, kuka heistä on paras suhteessa pelitapaamme"

Kuullut samaa viime viikolla Iikan kaverilta, joten ostan kyllä tämän Aamulehden kämmin, mutta noin muuten pelaajia kyllä tarvitaan sisään.
No en tiiä uskonko, mutta mulle sillä ei oo kyl väliä. Haluan kuulla meneillä olevista asioista edes huhuja mieluummin kuin odottaisin varmaa tietoa. Voihan olla, että valmentajan vaihto pisti vähän kapuloita rattaisiin. Varsinkin kun nyt puhutaan budjetista.

Niinhän se ihan miehen mukaan pistikin. Ymmärrettävää sinänsä. Miksi ostaa pelaajia valmentajalle, jotka eivät hänelle kelpaisi?
Tarkoitin lähinnä, että rahamielessä pisti kapuloita rattaisiin, mutta myös osittain sen takia, ettei kannata tehdä liikaa muutoksia kerralla. Takkulan aikana Rantanen ei näyttänyt paljon puuttuvan joukkueen rakentamiseen. Ehkä häneltä kysyttiin mielipidettä, mutta ulospäin näytti, että Takkula tekee päätökset. Lehtonen ei myöskään kommentoinut siirtoja ja itse asiassa hän kommentoi tässä kesäkuussa jotain sen tyylistä, että jotain sieltä on luvattu hyökkäyspäähän, en tiedä. Ollaanko nyt siten tuomassa päävalmentajaa enemmän mukaan joukkueen rakentamiseen?

Tarkoitin lähinnä, että rahamielessä pisti kapuloita rattaisiin, mutta myös osittain sen takia, ettei kannata tehdä liikaa muutoksia kerralla. Takkulan aikana Rantanen ei näyttänyt paljon puuttuvan joukkueen rakentamiseen. Ehkä häneltä kysyttiin mielipidettä, mutta ulospäin näytti, että Takkula tekee päätökset. Lehtonen ei myöskään kommentoinut siirtoja ja itse asiassa hän kommentoi tässä kesäkuussa jotain sen tyylistä, että jotain sieltä on luvattu hyökkäyspäähän, en tiedä. Ollaanko nyt siten tuomassa päävalmentajaa enemmän mukaan joukkueen rakentamiseen?
Paha kyllä sanoa, miten Rantasen ja Takkulan yhteistyö näissä asioissa pelitti. Itse edustan sitä koulukuntaa, jonka mukaan päävalmentajalla pitäisi olla suhteellisen paljon vaikutusta joukkueen rakentamiseen. Tietysti UTJ tekee päätökset, kartoitukset ym., mutta päävalmentaja tuntee kuitenkin parhaiten joukkueen ja itsensä ja, ketä sinne tarvitaan.

Takaisin