Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tietoa ei ole, mutta tuohan tapahtui useamman kerran turnauksen aikana eli lienee juuri näin. Ja ehdottomasti plusmerkkinen muutos.Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun...
Eli onko nyt Liigaan tullut uusi sääntö aloituksiin liittyen? Huomasin Tampere Cup:ssa että aloittaja vaihdettiin virheen jälkeen. Minusta hyvä muutos jos tosiaan tällainen ensi kaudella käytössä.
Wes on ihan huikea siellä.No nyt, tätä odotellut ainakin itse, saas nähdä onko Liigassa joku hassuttelija mitä änäristä löytyy![]()
Tää on kyllä erinomainen uutinen. Tuomarit ei varmaan tykkää, mutta tuotteen kuluttajalle loistojuttu.Bravo Liiga - kaikille kampaviinerit!
![]()
Liiga ottaa käyttöön tuomarien hallikuulutukset otteluissa – järjestelmää testataan harjoituskaudella
Alkava jääkiekkokausi tuo uudistuksia Liiga-otteluiden kuulutuksiin. Jatkossa erotuomarit kuuluttavat ottelun yleisölle ja MTV:n lähetysten katsojille rangaistusten syyt ja videotarkistuksiin liittyvät asiat.liiga.fi
Salonen varmaan saattaisi olla näistä nykytuomareista värikkäin somen perusteella.No nyt, tätä odotellut ainakin itse, saas nähdä onko Liigassa joku hassuttelija mitä änäristä löytyy![]()
Ollut jo joulukuusta asti katossa, mutta nyt vasta tulossa käyttöön vaikka harkinnassa oli niiden käyttö jo pleijareissa.Kun mikään ei riitä, mutta onkos ne paitsiokamerat tulossa ollenkaan? Mihin se juttu edes viime kaudella kariutui?
Ja ensimmäinen oletettu testiajankohta joulutauon jälkeenOllut jo joulukuusta asti katossa, mutta nyt vasta tulossa käyttöön vaikka harkinnassa oli niiden käyttö jo pleijareissa.
No onneksi tätä ei voida käyttää aikalisänä.![]()
Liigassa otetaan käyttöön paitsiohaastojen mahdollisuus runkosarjan alusta alkaen
Liigassa otetaan käyttöön paitsiohaastojen mahdollisuus runkosarjan alusta alkaenliiga.fi
Paitsiohaastot tulee käyttöön.
Vihaan paitsiohaastoja yli kaiken. Ihan ymmärrettäviä läpiajoissa joissa maali tulee heti paitsiotilanteen jälkeen, mutta se että paitsion voi haastaa vaikka minuutin pyörityksen jälkeen on typerää. Joo ymmärrän että se etu on kyllä saatu silloin kun minuuttia aiemmin ollaan sääntöjen vastaisesti alueelle päästy, mutta ei se hyökkäysalueelle pääseminen jääkiekossa niin vaikeaa ole, että sen takia pitäisi aiheuttaa jokaisen maalin jälkeen kysymyksiä miten sinne alueelle tällä kertaa tultiin. No tämä on nyt sääntö ja sen kanssa minun pitää elää. Eiköhän jääkiekko kuitenkin edelleen ihan hyvä laji ole.![]()
Liigassa otetaan käyttöön paitsiohaastojen mahdollisuus runkosarjan alusta alkaen
Liigassa otetaan käyttöön paitsiohaastojen mahdollisuus runkosarjan alusta alkaenliiga.fi
Paitsiohaastot tulee käyttöön.
Vihaan paitsiohaastoja yli kaiken. Ihan ymmärrettäviä läpiajoissa joissa maali tulee heti paitsiotilanteen jälkeen, mutta se että paitsion voi haastaa vaikka minuutin pyörityksen jälkeen on typerää. Joo ymmärrän että se etu on kyllä saatu silloin kun minuuttia aiemmin ollaan sääntöjen vastaisesti alueelle päästy, mutta ei se hyökkäysalueelle pääseminen jääkiekossa niin vaikeaa ole, että sen takia pitäisi aiheuttaa jokaisen maalin jälkeen kysymyksiä miten sinne alueelle tällä kertaa tultiin. No tämä on nyt sääntö ja sen kanssa minun pitää elää. Eiköhän jääkiekko kuitenkin edelleen ihan hyvä laji ole.
Onneksi tällaiset tilanteet ovat esimerkiksi NHL:ssä melko harvinaisia. Runkosarjassa haastoja tehdään keskimäärin noin yksi 11–13 pelattua ottelua kohden. Haasto toki myös onnistuu hyvin usein (~85–90 %), eli paitsio on tutkitusti tapahtunut.
Toisaalta itseäni kiinnostaisi tietää, kuinka usein haastettu paitsiotilanne johti maaliin välittömästi – eli maaliin, jonka hylkäyksen suuri yleisö tyypillisesti hyväksyy paitsiohaaston seurauksena – ja kuinka usein maali syntyy vasta pitkän pyörityksen jälkeen, jolloin aiemmalla tilanteeseen johtaneella paitsiolla ei ole enää niin suurta merkitystä. Aika antiklimaattista, jos kelloa joudutaan pyörittämään taaksepäin kymmeniä sekunteja juhlitun, mutta hylätyn maalin jälkeen.
Tähän ja varsinkin maalihaastoihin pitäisi tuomareille myös tulla joku kello. Ja edelleen olen sitä mieltä (varsinkin maalitilanteissa) pitäisi etsiä syitä hyväksyä maali eikä syitä hylkäämiselle.Vihaan paitsiohaastoja yli kaiken. Ihan ymmärrettäviä läpiajoissa joissa maali tulee heti paitsiotilanteen jälkeen, mutta se että paitsion voi haastaa vaikka minuutin pyörityksen jälkeen on typerää. Joo ymmärrän että se etu on kyllä saatu silloin kun minuuttia aiemmin ollaan sääntöjen vastaisesti alueelle päästy, mutta ei se hyökkäysalueelle pääseminen jääkiekossa niin vaikeaa ole, että sen takia pitäisi aiheuttaa jokaisen maalin jälkeen kysymyksiä miten sinne alueelle tällä kertaa tultiin. No tämä on nyt sääntö ja sen kanssa minun pitää elää. Eiköhän jääkiekko kuitenkin edelleen ihan hyvä laji ole.
Eikös se sääntö mene niin, että videolta pitää pystyä varmuudella kumoamaan kentällä annettu tuomio. Sitä en tiedä miten säännöt silloin menee jos kentällä näytetään suoraan, että videolle mennään.Ja edelleen olen sitä mieltä (varsinkin maalitilanteissa) pitäisi etsiä syitä hyväksyä maali eikä syitä hylkäämiselle.
Eikös se sääntö mene niin, että videolta pitää pystyä varmuudella kumoamaan kentällä annettu tuomio. Sitä en tiedä miten säännöt silloin menee jos kentällä näytetään suoraan, että videolle mennään.