Pasi Tuutti - Ilveksen valmentaja

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 912
Valmentajan päivän kunniaksi Pasille oma ketju pystyyn!

”Meidän bisneksessä eniten joukkuehenkeen vaikuttaa tulos, mutta on muutakin. Ryhmään tarvitaan tunneviisaita ihmisiä. Koen olevani yksi sellainen”, Tuutti tuumaa Tammelan katsomossa.


Kun hän saapui Ilvekseen runsas vuosi sitten, tulokset laahasivat ja ihmiset olivat alamaissa. Nyt tulokset ovat erinomaisia ja henki korkealla.

Taustahaastattelujen perusteella Tuutilla, 45, on ollut osansa isoon muutokseen ilmapiirissä.

”Tämän päivän sana on psykologinen turvallisuus. Jokainen saa olla virheellinen ja vajaa. Sen perässähän tässä ollaan, että ilmapiiri mahdollistaa jokaiselle oman maksimisuorituksen.”


Paikallislehti kirjoitti, että Tuutilta ei onnistunut ihmisten johtaminen. Se sattui, koska se ei Tuutin mielestä pitänyt lainkaan paikkaansa. Sanojensa vakuudeksi Tuutti kertoo pelaajiltaan saamistaan viesteistä, joissa kiitellään hänen ihmisläheisyyttään.

”Sen asian olisi voinut tarkistaa keneltä tahansa entiseltä työkaverilta tai pelaajalta. Ihmisten johtamisesta olen saanut eniten myönteistä palautetta valmentajanurani aikana.”


– Tärkein saavutukseni valmentajana on se, että olen pystynyt auttamaan ihmisiä oivaltamaan jotain mitä ilman minun kohtaamista ei olisi tapahtunut tai oivallus olisi vähintäänkin viivästynyt merkittävästi. Parhaita saavutuksiani ovat hetket, kun urheilijat ja valmentajat ovat tehneet minun ajatuksista omiaan, parempia sellaisia, löytäneet jotain ainutlaatuista ja saavuttaneet unelmiaan. Jokainen urheilija, jonka kanssa olen saanut tehdä matkaa, olisi tarinan kertomisen arvoinen, Tuutti toteaa.

-Kun voin olla itseni kanssa onnellinen sekä kiitollinen ja voin tehdä ympärillä olevista ihmisistä onnellisimpia, olen menestynyt. Olen onnellinen ja kiitollinen kaikista hetkistä, joita olen valmentajaurallani saanut kokea, Tuutti jatkaa


 
Ylös