Etkö tässä juuri sano että sijoitus tehty jalkapalloon (otaksun että suomipotkupallo tarkoittaa sitä). Kun korjaan asian toteat että tiedän. Tiesitkö?
Minulle tässä yhtälössä stadion ja jalkapallo ovat Ilves ja täten sama asia. Edelleen, sinä kysyit vain alkuperäisessä viestissäsi varmempaa / parempaa sijoituskohdetta ja kun vastasin että eiköhän osakkeet (kiinteistöt/rahastot) olisi järkevämpi niin hyökkäsit ilmoittamaan kuinka tämä on rahaa syöksevä sampo ihan lähiaikoina, vastasin siihen että toivotaan niin. Itse myös tuohon järkevyyteen mietin sijoituksen mahdollista riskiä, kaikissa sijoittamisessa on aina riskinä, mutta näen kyllä että osake/kiinteistö-puolessa on vähemmän riskejä mitä urheilujoukkueessa.
On niitä muitakin kanavia mistä tuottoja voi hakea. Esimerkiksi pelaajamyynneissä liikkuvat rahat ovat jalkapallossa ”hieman” suurempia kuin kendossa.
On vähän eri asia myydä esim. Skyttä tai Noubissi keski-Eurooppaan kesken sopimuskauden kuin saada jostain kesken sopimuskauden tapahtuvasta option käytöstä ”merkittävä siirtokorvaus”. Puhutaan parhaillaan jopa miljoonista, mutta aina vähintään sadoista tuhansista euroista.
No niitä pelureitahan lähtee Suomesta jatkuvalla syötöllä ulkomaille. Eikun hetkinen, ei lähde, muutenhan sitäkin tekisi kaikki.
Edelleen: Toivotaan parasta mutta osa täällä on sitä mieltä että sieltä kolisee rahaa kassaan jatkuvasti, eiköhän aika kauan mene ennen kuin nuo alkupanokset on kuitattu. Harvassa on menestyvät jalkapalloseurat tässä maassa.
Melkoinen julistus.
Itse en tiedä ja omat sijoitukset ovat kohtuullisen pieniä, mutta jos kiinteistöt ja osakkeet ovat noin varmoja sijoituskohteita, niin mikähän siinä lienee, että edes kaikki ammattilaiset eivät niiden kanssa onnistu edes kohtuullisia tuottoja tekemään?
Viimeisen sadan vuoden aikana osakkeet ovat tuottaneet parhaiten. Keskimääräinen vuosituotto on pitkällä aikavälillä ollut noin 8 prosenttia. Yleensä tuotto ja riski kulkevat käsi kädessä. Käytännössä ei ole olemassa sijoituskohteita, joissa olisi korkea tuotto mutta ei lainkaan riskiä.
Näytä minulle urheiluseura joka tuottaa samaa vuositasolla? Totta helvetissä on aina riskejä, enhän minä sitä sanonut. Mutta kun alkuperäinen kysymys oli että mikä olisi järkevämpi sijoituskohde ja vastasin siihen että ainakin osakkeet ja kiinteistöt olisi ehkä semmoinen kohde.
Naapuri on finaaleissa ja saattaa tehdä turskaa, Ilves tekee nollan tai tappiota vaikka runkosarjan osalta päästiin yleisötavoitteisiin jne. Mikä maaginen rahasampo se Ilves-jalkapallo ja stadion heti on?