Tommi Niemelä - Ilveksen päävalmentaja 2024 -

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 650
Noi xg tilastot on täällä ollut useasti. Oma pointti olikin, että jos Ilves olisi pelannut yhtä viisaasti kuin Pelsut, niin väittäisin, että Ilves olisi kävellyt finaaliin.
Varmasti niin ja kuten sanottu, jossittelu on parasta :)

Itse tarkoitin että kaikesta huolimatta saatiin kyllä luotua tarpeeksi maalipaikkoja.

Kyllä sielä Pelsuilla kaikenmaailman Bloodit osuivat ties mistä tonteista ja me ei perkele mistään.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 937
Varmasti niin ja kuten sanottu, jossittelu on parasta :)

Itse tarkoitin että kaikesta huolimatta saatiin kyllä luotua tarpeeksi maalipaikkoja.

Kyllä sielä Pelsuilla kaikenmaailman Bloodit osuivat ties mistä tonteista ja me ei perkele mistään.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Pelsut onnistui "ylihyvin" omista paikoistaan.

Heillä tuntui onnistuvan kaikki. Aivan täydellisiä onnistumisia maalintekoyrityksissä useita.

Eivät varmasti pelaa toista kertaa ihan heti sarjaa, missä niin kovalla prosentilla vastaavista tilanteista onnistuisivat.

Edit. Tässä sarjassa toinen valmentajista sai jenginsä hurmostilaan ja toinen ei.

Onneksi se toinen on meillä ensi kaudella eikä se toinen
 
Viimeksi muokattu:

Jack Overdose

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
513
En jaksa kahlata koko ketjua läpi ja saattaa olla tyhmä kysymys mutta katsoin nyt vasta tuon Niemelän puheen. Kuka siellä kokoajan tulkkaa ja kenellä?
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 110
Kyllä noista videoista tulee väkisinkin sellainen olo, että Liigan kaksi parasta valmentajaa työskentelee tällä hetkellä Tampereella.
Samaa just mietin, kun yritin katsella Tamperelaisten pahimpien haastajien rostereita, niin ainakin Lukko ja HIFK antaa paljon etumatkaa Ilvekselle ja Tapparalle valmennuksessa.

Kärpätkin on kysymysmerkki, mutta Oululainen kaverini on vakuuttunut Mäntymaan kyvyistä. Ja oli sitä mieltä,että päättyneellä kaudella Mannerista oli vain haittaa valmennustiimissä
 

Blackhawk

Luottopelaaja
Viestejä
1 012
Noi xg tilastot on täällä ollut useasti. Oma pointti olikin, että jos Ilves olisi pelannut yhtä viisaasti kuin Pelsut, niin väittäisin, että Ilves olisi kävellyt finaaliin.
Ja eikö tämä kyseinen ”viisaus” juuri ole työnimeltään ”pelisuunnittelija” ja sen tekijä sekä vastuutaho valmennustiimi.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 246
Väitätkö että röönepori olisi vienyt pelicansin kaksi kertaa putkeen finaaleihin? epäilen vahvasti valmentaa aika hyvän risterin takana.
Pelicansin rosteri ei sellaisenaan sovellu kovin hyvin Grönborgin pelitapaan, joten siinä mielessä vertailu on vaikeaa. Grönborg toimi kuitenkin viime kaudella monen muun seuran kanssa melko tasavahvan pelaajiston takana, moni näistä joukkueista hyytyi jo playoffsien ensimmäisellä kierroksella (parhaana esimerkkinä IFK). Tällä hetkellä Grönborg ja Niemelä erottuvat muista selkeästi. Jokisen lähteminen Liigasta vähensi kärkivalmentajien määrää entisestään, Karjalaisen ja muiden vastaavien uusien mahdollisten tähtien nousua saadaan vielä hetki odotella.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 650
Samaa just mietin, kun yritin katsella Tamperelaisten pahimpien haastajien rostereita, niin ainakin Lukko ja HIFK antaa paljon etumatkaa Ilvekselle ja Tapparalle valmennuksessa.

Kärpätkin on kysymysmerkki, mutta Oululainen kaverini on vakuuttunut Mäntymaan kyvyistä. Ja oli sitä mieltä,että päättyneellä kaudella Mannerista oli vain haittaa valmennustiimissä
Mäntymaa itse lienee eri mieltä. Monessa haastattelussa puhui kuinka ei ollut mielestään valmis pääkoutsiksi tms.

Suurin yllätys lienee, että tämä tapahtui joukkueen sisältä päävalmentajaksi nousseen Ville Mäntymaan alaisuudessa. Hänen pestiään pidettiin alkuun lähinnä väliaikaisena ratkaisuna.

– Media ja kiekkoyleisö odottivat varmasti penkin taakse nimekkäämpää ja kokeneempaa tekijää. Itsellänihän ei ole valmentajana kumpaakaan. Juuri tämän vuoksi Mikko Mannerin tulo apuvalmentajaksi oli hieno juttu.
 

AnkuK

Rivipelaaja
Viestejä
78
Tota hymyilevää tyyppiä kyl jaksaa kuunnella niin mielellään.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 598
Onhan Niemelä ylen positiivinen ja järjestelmällinen valmentaja. Sanoista paistaa läpi oikea osallistuminen joukkueen ja pelaajien kehittämiseen. Sanoissa tuntuu olevan aitoa sisältöä.

On hyvä muistaa, että myös Pennasen ryhtyessä toimeensa Ilveksessä me olimme luultavasti kaikki innostuneita ja luottavaisia. Nyt oli oikea valmentaja maisemassa. Mutta aika ikävää tarinaa sitten loppujen lopuksi taas kerran kirjoitettiin.

Ilves on yleensäkin onnistunut ajamaan nimekkäätkin valmentajat jotenkin alas, sivuraiteella tai pöheikköön. Toivokaamme, että historia tällä kertaa jättää toistamatta itseään!

Saakoon Niemelä nyt kannustavan ja rakentavan tuen myös kannattajilta. Ainakaan ennen pääsiäistä kukaan ei sitten toivoakseni ala vaatia kengitystä!
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 937
Niemelä puhuu paljon että on me, me tehdään yhdessä. Heti siinä ekassa "sisääntulopuheessa" sanoi ettei ole enää sinää tai minää, on vain me!

Lisäksi puhuu paljon koko Ilves-yhteisöstä. Ai että mä tykkään Niemelän arvoista noin niinku jääkiekossa. On kyllä todella hyvä kutina.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 472
Lisäksi puhuu paljon koko Ilves-yhteisöstä. Ai että mä tykkään Niemelän arvoista noin niinku jääkiekossa. On kyllä todella hyvä kutina.
Itseäkin lämmittää juuri tuo miten mainitsee usein yhteisön.

Tuonkin haastattelun lopussa, kun haastattelija toivotti hyvää kesää, niin Hölö "Hyvää kesää myös koko yhteisölle"
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 798
Intuitio on ollut monta kertaa oikeassa. Minulla oli huono tunne Myrrän potkuista ja Pennasen sisääntulosta vaikka toki toivoin ja uskoin että Ilves johto tietää mitä tekee. Minulla oli huono tunne kun TPS-sarjan aluksi hallissa kuuluu "tärkein on jo saavutettu" (no varmaan oli monella muullakin). Oli huono tunne ennen Pelicans - sarjaa kun Kontiola antaa haastattelua Urheiluruudulle naama punaisena. Ja oli huono tunne kun KalPa tasoitti 3-3:een ja tuli tunne että näinköhän tämä kuitenkaan päättyy hyvin.

Mutta. Kärppä-sarjasta vaikka välillä siinä näytti huonolta ei missään vaiheessa ollut tunnetta ettei me tätä vietäisi. Ja ainakin tähän saakka Niemelästä minulla on ollut hyvä tunne. Sellainen että tämä kaveri tietää mitä tekee. Ehkä se riittää päätyyn asti, mutta enemmän haluan että ensi kauden joukkue näyttää sitä intohimoa.
 
Ylös