Adam Najman

Tästä siirrosta hyvin näkee, miten pelaaja A ei välttämättä onnistu paikassa B, mutta voi silti olla lähtökohtaisesti nappihankinta seuralle C. Najman on vetänyt Liberecin "Valkoisissa Tiikereissä" pitkän sisäänajon junioripuolen kautta ja edellisillä kahdella kaudella mättänyt seuralle 117 ottelussa 93 tehopistettä (0,79 PPG) ja nyt palaa takaisin kolmevuotisella sopimuksella. Vaikka unohtaisi koko syöpähomman, miettikää, että joku yhden kauden ulkomailla epäonnistunut kotimainen 24-vuotias sentteri tulisi Ilvekseen vastaavilla statseilla Liigasta.

Kyllä täällä juhlittaisiin (itse mukaan lukien), jos Iksan 3 vuoden pahvi Ilvekseen olisi Launchissa (vaikkei olekaan 24v eikä sentteri).

Najman on tehnyt nyt 7 harjoitusotteluun tehot 5+5 Liberecissä. Hienoa, että saanut pelin taas kulkemaan ja toivottavasti tehoilu jatkuu kun "tosipelit" alkaa.

Kukaan ei tiedä, mitä hän olisi voinut täälläkin olla terveenä. Isoa breikkiä odotettiin, mutta jäi piippuun. Olen kuitenkin sitäkin mieltä, että SM-liiga kovalla takakarvauksella ja muutenkin kovemmalla tempovaatimuksella ei ainakaan vielä ollut Najmanin tyyliselle pelaajalle paras paikka.

Kukaan ei tiedä, mitä hän olisi voinut täälläkin olla terveenä. Isoa breikkiä odotettiin, mutta jäi piippuun. Olen kuitenkin sitäkin mieltä, että SM-liiga kovalla takakarvauksella ja muutenkin kovemmalla tempovaatimuksella ei ainakaan vielä ollut Najmanin tyyliselle pelaajalle paras paikka.
Samaa mieltä. Ihan ok pelimies varmasti, mutta ominaisuudet eivät olleet riittävät/sopivat Liigassa kärkiketjuihin.

Toivotaan miehelle terveyttä jatkossa!

Adam taisi olla vähän samasta puusta veistetty kuin Roman. Taitava ja juonikas ja helvetin hyvä tekijä oikeassa ympäristössä mutta Ilves ja liiga vaan ei ollut se ympäristö. Tietenkin tuo vakava sairaus luo kysymyksen että olisiko ollut parempi kausi jos olisi saanut pelata terveenä. Kaikkea hyvää kuitenkin, antoi meille Ilvesläisille muistutuksen että jääkiekkoa tämäkin vain on ja ilvesläisyys on voimavara myös kaukalon ulkopuolella.

Takaisin