Mä en tiedä, kuinka monet kerrat olen tämänkin sanonut, mutta kerran vielä: Hyväksyn ja ymmärrän, että pelaaja menee rahan takia joukkueeseen, josta saa enemmän rahaa, mutta se ei tarkoita sitä, että mun pitäisi enää sen jälkeen millään lailla iloita sen pelaajan onnistumisista tai toivoa hänelle jatkourallaan mitään hyvää. En pahaakaan toivo, mutten mitään hyvääkään. Pelaaja muuttuu tavallaan minulle yhdentekeväksi, kuten Roope Hintz.
Ja vaikka jääkiekko onkin näiden pelaajien ammatti, niin on se vaan aina jotenkin kornia verrata jotain jääkiekkoilijan työtä joihinkin perustyöntekijöihin. Se on niin eri juttu ja eri maailma, koska jääkiekossa ammattilaispelaajilla on ne fanit, jotka on katsomossa kannustamassa ja ne fanit mahdollistaa sen, että pelaajat saa sellaiset rahat, kuin saa. Olisikin aika hauskaa, jos vaikka jollain toimistotyöntekijällä tai taksikuskilla olisi työmaallaan omat kannustajansa. Sitä paitsi, jos nyt esimerkiksi Heponiemi olisi vaan joku perus Ilveksen kannattaja (jota on kai lapsena/nuorempana ollut), eikä ammattilaispelaaja, niin hyvinkin mahdollista on, ettei hänkään hyväksyisi, kun "Heponiemi" valitsee kasvattajaseuransa sijaan toisen joukkueen samasta Liigasta.