Ilveksen tämän kauden 'game 7' taisi kuitenkin olla SaiPaa vastaan pelattu kolmas ottelu säälipleijareissa.
Lainasit minun viestiäni, joten silloin on syytä olettaa, että kommentoit juuri sitä viestiä tai vastasit siihen. Ellet niin tehnyt, herää kysymys, miksi lainaus minun viestistäni koreilee kirjoituksesi aluksi, jos tarkoituksesi oli käsitellä jotakin ihan eri asiaa.
Minä puhun ihan selvästi postauksessani
viime kaudesta. Viestissäni ei ollut mitään, joka jättäisi arvailuille sijaa, ellei tarkoituksellisesti halua vääristellä asioita. Laatikainen ei viime kaudella pärjännyt Ilveksessä yhtä hyvin kuin tämän kauden HPK:ssa, koska pelitapa ja pelin rakenteet eivät antaneet hänelle samanlaista tukea.
Jokainen vähänkään jääkiekkoa seurannut tietää, että tällä kaudella Ilveksen pelitapa oli ottanut huomattavia edistysaskeleita verrattuna kahteen edelliskauteen, arvatenkin Salon ansiosta. Esimerkiksi Ilveksen oman alueen puolustuspeli olisi tällä kaudella sopinut Laatikaisellekin huomattavasti paremmin. Sinullakin lienee vielä tuoreessa muistissa, että Liigan valtavirran vastaisesti Ilves pelasi melko rauhallista oman alueen peliä, jossa alakolmio pelasi miestä, toinen laituri toimi ns. palomiehenä ja vartioitavien pelaajien vaihdot ja ylimiehittämiset tapahtuivat ainoastaan ennalta sovituissa tilanteissa. Niinpä esimerkiksi Vainiolta ja Floodilta ei nähty ollenkaan yhtä paljon pelinluku- ja merkkausvirheitä kuin viime kaudella. Todennäköisesti myös Laatikainen olisi onnistunut verkkaisine jalkoineen rimpuilemaan mukana, kun ei olisi tarvinnut yrittää paineistaa kovaa ja riistää kiekkoja mahdollisimman nopeasti. Myös hyökkäysalueen pelissä siirryttiin kohti pelipaikattomuutta. Puolustajilla oli nyt myös lupa nousta hyökkäyksiin, vaikkakaan materiaali ei antanut siihen tarvittavia edellytyksiä.
Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että Ilves-johdon päätös luopua Laatikaisesta oli oikea. Valitettavasti tilalle hankitut pelaajat eivät tehneet tupsukorvien puolustuksesta sen kiekollisempaa. Ensi kaudella, kuten kaikki tiedämme, Ilveksen puolustus alkaa olla niin kiekollinen kuin se näissä oloissa voi olla. Jatkossa jää valmentajien tehtäväksi repiä siitä kaikki irti.