Doni Arifi

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
”---Mitä olen kuullut, niin hän ei mahtunut enää Ilveksen suunnitelmiin. Hänen lähtönsä on monen asian summa. Sen tiedän, että Arifi rakasti pelata Ilveksessä. Menetys on joka tapauksessa ihan älyttömän iso Ilvekselle.”
Tässä on nyt kyllä helvetin iso ristiriita. Jos Arifi ei edes kuulunut suunnitelmiin, niin miten voi puhua älyttömän isosta menetyksestä?

Toki Hila itse urallaan vaihtoi ensin Kupposesta Ilvekseen ja sieltä Hakaan, niin ymmärrän kyllä hänenkin näkökulmaa tässä :rolleyes:

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
"Eivät pelaajat ole mitään velkaa seuroille tai faneille"

Tämä se on kyllä yksi bullshit-genraattorin lause kanssa. Tietenkään pelaaja ei voi ajatella uraansa luodessaan pelkästään näiden fiiliksiä ja joskus on vaikkapa perhesyistä tehtävä koviakin ratkaisuja. Mutta ajatellaanpa maailmaa, jossa lopetetaan koko huippu-urheilun tukeminen yhteiskunnan taholta ja että nämä kannattajat eivät enää käykään matseissa kantamassa rahaa pelaajien palkkoihin ja luomassa sitä tunnelmaa ja identiteettiä, jossa he saavat kokea olevansa tavallista duunaria tärkeämpiä ihmisiä. Kuinkahan kauan useimpia kiinnostelisi pelata vaan harrastukseksi ja alkaisi taas se seurojen ja kannattajien mielipide asioista kiinnostaa?

Muuten en usko hetkeäkään, että Arifi ei muka kuulunut Ilveksen suunnitelmiin. Toki se on mahdollista, että Takkula ja Rantanen ovat todenneet, että jos pelaaja on ilmoittanut joka tapauksessa siirtyvänsä kesällä helvettiin koko maasta, Ilveksessä on päädytty menemään sellaisilla pelaajilla, jotka eivät sekoita pakkaa + tietenkin Qat-Ari on varmasti heilutellut myös paksua lompakkoa pelaajan nenän edessä. Nämä ovat niitä valintoja, joita pelaaja tekee ja kannattajilla luonnollisesti on sitten oikeus samalla tavalla arvostaa tai olla arvostamatta niitä valintoja.

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Haluan myös tarttua tuohon "Eivät pelaajat ole mitään velkaa seuroille tai faneille". Ei ehkä ole velkaa, mutta sitä on ihan turha mussuttaa, että pelaajaa ei saisi haukkua luopioksi, jos siirtyy ilmaisella siirrolla kasvattajaseurasta vieläpä saman liigan kilpailijaan. Minkäänlainen häirintä tai väkivalta ei tietysti ole missään nimessä sallittua, mutta foorumin arvostelu on varsin pientä.

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
Taustoihin vetoaminen on vähän turhaa tilanteessa, jossa taustat pidetään piilossa.
Samaa ihmettelin itsekin. Miten joku peruskannattaja pystyisi edes tietämään mitään taustoja joihin tutustua ennen kritisointia. Eihän täälläkään kukaan olisi kritisoinut Arifia ollenkaan, jos olisi siirtynyt ulkomaille, koska jokainen ymmärtää varmasti pelaajan näkökulman. Sitten kun siirrytään pääkilpailijaan saman sarjan sisällä, ei tällaista ymmärrystä voi oikein löytyä muuten kun siten, että pelaaja itse kertoo ne taustat (rooli, raha, olosuhteet, valmennus, sopimusehdot yms.).

Itse tietenkin toivon, että Ilves on nähnyt miten hyvin Otto Tiitinen pelaa ja todennut Arifille, että rotaatiosta löytyy kyllä tilaa, jos haluaa tulla Tiitisen vaihtomieheksi ja Arifi on siksi vaihtanut maisemaa.

onc

Vakiokokoonpanossa
Ei pelkästään se, että lähtee, vaan se miten lähtee. Jos useamman vuoden värien edustamisen jälkeen kertoo julkisuuteen miten se oma seura on rehellisesti paras paikka olla Suomessa, kotistadion ja sen tunnelma (kannattajat) ovat ainutlaatuisia. Niin jos tästä parin kuukauden päästä sitten kuitenkin siirtyy Suomen sisällä siihen toiseen pahimmista kilpailijoista, niin mitäs helvettiä tässä kannattajana pitäisi tehdä, jos tämä EI herättäisi tunteita suuntaan tai toiseen? Sen verran naiivi tässä saa kannattajana kuitenkin olla, että uskon ja luotan siihen mitä pelaajat mulle seurasta kertoo. Seura on mulle tärkeä ja jos pelaaja väittää että se on hänellekin, niin ne sanat merkitsee mulle myös jotain. Jos nämä jutut osoittautuu sananhelinäksi ja paskapuheeksi, niin silloin on se pelaajan ja kannattajien välinen side rikottu. Vaikka pelaaja haluaisi palata joskus takaisin ja vakuutella rakkauttaan seuralle, niin uskonko enää? En. Älä tule siis takaisin.

Urheilijatkin on yksinkertaisia olentoja toisinaan ja on helppoa vannoa rakkautta seuralle sekä suudella pelipaidan logoa viikko sopparin kirjoittamisesta. Mutta jos et sitä kuitenkaan oikeasti tarkoita, niin ei sillä eleellä tee muuta kuin polta siltoja tulevaisuudessa. Taitaa kertoa vielä maamme urheilukulttuurin ohkaisuudesta, jos pelaajan ja ex-pelaajan on vaikea tällaista aspektia ja kannattajien näkökulmaa ymmärtää.

Siirron taustat voi olla mitä vaan, Ilves ei ehkä enää nähnyt suurta roolia, mutta pelaaja oli silti "älyttömän tärkeä". Ok. Eipä oikeastaan kiinnosta enää. Don Tiitinen on jo talossa.

Lima

Luottopelaaja
Tässä on nyt kyllä helvetin iso ristiriita. Jos Arifi ei edes kuulunut suunnitelmiin, niin miten voi puhua älyttömän isosta menetyksestä?

Toki Hila itse urallaan vaihtoi ensin Kupposesta Ilvekseen ja sieltä Hakaan, niin ymmärrän kyllä hänenkin näkökulmaa tässä :rolleyes:
Sinänsä on ristiriita, mutta Hila tarkoitti, että hänen mielestään oli iso menetys. Taas Ilveksen suunnitelmiin ei kuulunut Arifi. Varmasti se jotenkin kuului, mutta haluttiin Tiitiselle antaa enemmän vastuuta ja Arifi olisi ollut kallis. Myös uhka Arifin lähtemisestä kesken kauden luultavasti vain pienellä korvauksella vaikutti Ilveksen matalaan kiinnostukseen. Vähän sama kun Jorginhon lähteminen. Sitäkään ei korvattu suoraan jollain pelaajalla, vaan odotetaan vanhojen pelaajien tai junnujen nousevan täyttämään Jorginhon paikka.

Pok

Tähtipelaaja
Ilman faneja koko työtä ei olisi, vaan se olisi pelkkä harrastus, josta ei maksettaisi mitään, vaan pelaamisesta joutuisi itse päin vastoin maksamaan. Tämä olisi hyvä jokaisen "Ei pelaajat ole mitään velkaa faneille" -sössöttäjän muistaa lajista riippumatta.

Pirkkalan Litti

Vakiokokoonpanossa
Oletan, että Arifi ei kuulunut Ilveksen suunnitelmiin, koska hänelle ei kelvannut Ilveksen tarjoama sopimus.

Ja Ilvekselle ei varmasti kelvannut se, että Arifin kanssa tehtäisiin vuoden pahvi tai että siinä olisi Ilvekselle epäedullinen ulkomaanpykälä.

Tämä oli paras ratkaisu kaikille. Minulle ei ole enää yhtään ikävä Arifia, vaikka heti viime kauden jälkeen olisin ollut asiasta eri mieltä.

Peluuri

Luottopelaaja
Haluan myös tarttua tuohon "Eivät pelaajat ole mitään velkaa seuroille tai faneille". Ei ehkä ole velkaa, mutta sitä on ihan turha mussuttaa, että pelaajaa ei saisi haukkua luopioksi, jos siirtyy ilmaisella siirrolla kasvattajaseurasta vieläpä saman liigan kilpailijaan. Minkäänlainen häirintä tai väkivalta ei tietysti ole missään nimessä sallittua, mutta foorumin arvostelu on varsin pientä.
Arifi ei ole Ilveksen vaan FC Hongan kasvatti mutta siis hyvin kiteytit tämän asian.

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Ja siis sanottakoon vielä, että ei itselläni ainakaan mitään Donia vastaan ole ja erittäin hyvät muistot jäi siitä, miten kasvoi ja otti roolia täällä. Pelaajana paitsi taitava, myös diogotomas-tyyliin vittumainen ja ihmisenä myös vaikuttaa persoonalta, jollaisia ei ole tässä sarjassa ihan liikaa. Mielenkiinnolla seuraan kaverin uraa jatkossakin ja toivon, että siirtyy kesällä ulkomaille hyvään sarjaan ja tekee kovan uran.

Mutta edelleen Ilvestähän tässä kannatetaan eikä aleta ymmärtämään sitä, että pelaaja tosiaan vaihtaa pahimman kilpakumppanin paitaan, kun olisi päässyt ulkomaillekin. Sitten tietysti jos pelaajien valinnat kertovat omaa viestiään, ei kannattajienkaan kannata nolata omaa seuraansa käyttäytymällä ihan ääliömäisesti ja silti siihen väliin jää tilaa antaa painetta ja palautetta, kun Doni KuPSin paidassa Tammelaan saapuu.