Ei pelkästään se, että lähtee, vaan se miten lähtee. Jos useamman vuoden värien edustamisen jälkeen kertoo julkisuuteen miten se oma seura on rehellisesti paras paikka olla Suomessa, kotistadion ja sen tunnelma (kannattajat) ovat ainutlaatuisia. Niin jos tästä parin kuukauden päästä sitten kuitenkin siirtyy Suomen sisällä siihen toiseen pahimmista kilpailijoista, niin mitäs helvettiä tässä kannattajana pitäisi tehdä, jos tämä EI herättäisi tunteita suuntaan tai toiseen? Sen verran naiivi tässä saa kannattajana kuitenkin olla, että uskon ja luotan siihen mitä pelaajat mulle seurasta kertoo. Seura on mulle tärkeä ja jos pelaaja väittää että se on hänellekin, niin ne sanat merkitsee mulle myös jotain. Jos nämä jutut osoittautuu sananhelinäksi ja paskapuheeksi, niin silloin on se pelaajan ja kannattajien välinen side rikottu. Vaikka pelaaja haluaisi palata joskus takaisin ja vakuutella rakkauttaan seuralle, niin uskonko enää? En. Älä tule siis takaisin.
Urheilijatkin on yksinkertaisia olentoja toisinaan ja on helppoa vannoa rakkautta seuralle sekä suudella pelipaidan logoa viikko sopparin kirjoittamisesta. Mutta jos et sitä kuitenkaan oikeasti tarkoita, niin ei sillä eleellä tee muuta kuin polta siltoja tulevaisuudessa. Taitaa kertoa vielä maamme urheilukulttuurin ohkaisuudesta, jos pelaajan ja ex-pelaajan on vaikea tällaista aspektia ja kannattajien näkökulmaa ymmärtää.
Siirron taustat voi olla mitä vaan, Ilves ei ehkä enää nähnyt suurta roolia, mutta pelaaja oli silti "älyttömän tärkeä". Ok. Eipä oikeastaan kiinnosta enää. Don Tiitinen on jo talossa.