Tänään olin valmis kehumaan Savilahtea ennen tuota lopun mokaa. Pelasi parhaan pelinsä siihen saakka, kun teki tuon räpellyksen. Ei noin kokeneen pelaajan pitäisi ikin tuossa tilanteessa sortua tuollaiseen huolimattomuuteen.
Erikoista oli myös valmentajien toiminta eilen. Ensin jätetään ottamatta aikalisä ja ratkaisuhetkillä peluutetaan pelaajaa, jota on pidetty koirankopissa koko kauden. Itseluottamus koko lailla nollissa.
Miten niin? En minä ainakaan muista häneltä mitään erityisen suuria virheitä.Floodilta kamala peli eilen.
Savilahti muuten voitti hyökkäyspään aloituksen 6-0 ja siitä tuli se Parikan 3-1 johtomaali. Muutenkin 58 min hyvää tekemistä - mutta niinkuin koulussa, viimeiset viikot ratkaisee arvosanat ...
Miten niin? En minä ainakaan muista häneltä mitään erityisen suuria virheitä.
Ei toki aina, sillä jatkoajan ratkaisumaalissa jäällä oli muita. Ei Flood mitään virheetöntä peliä suinkaan pelannut, mutta kyllä minä kutsuisin suoritusta kamalaksi muulla perusteella kuin vain siksi, että oli jäällä jonkun muun tehdessä virheen.Tehot pelistä -4. Ei kuitenkaan mitään yksittäisiä tapahtumia/mokia, mutta aina jäällä kun kolahti.
Erikoista oli myös valmentajien toiminta eilen. Ensin jätetään ottamatta aikalisä ja ratkaisuhetkillä peluutetaan pelaajaa, jota on pidetty koirankopissa koko kauden. Itseluottamus koko lailla nollissa.
Eiköhän siinä vain luotettu Savilahden erikoisosa-alueeseen eli puolustavana hyökkääjänä pystymiseen.Sinänsä ok,mutta huonosti kävi kun Savilahti ei ollut tällä kertaa luottamuksen arvoinen.
Lepaushan esimerkiksi on usein villassa kun johtoasemaa suojellaan.
Juurikin näin itsekin tulkitsen. On kyllä aika kaukaa haettua, että Savilahti laitettiin kehiin, "kun peli oli kuitenkin menetetty". Tuo tilanne oli jotenkin vaan niin tyypillistä tämän kauden Savilahtea, eli asenne on sellainen puolivillainen.Komppaan tätä - olisiko voinut olla niin että hyvän pelin myötä vihdoin alkoi luottoa löytymään, mutta nyt sitten kävi miten kävi.
Eiköhän siinä vain luotettu Savilahden erikoisosa-alueeseen eli puolustavana hyökkääjänä pystymiseen.Sinänsä ok,mutta huonosti kävi kun Savilahti ei ollut tällä kertaa luottamuksen arvoinen.
Lepaushan esimerkiksi on usein villassa kun johtoasemaa suojellaan.
Virhe oli nyt vain yksi virhe ja sinänsä syytä unohtaa, mutta en oikein ymmärrä logiikkaasi, että valmennukselta pitää löytyä luottoa pelaajaa kohtaan, mutta kun sitä antaa, niin se on väärin annettu.En itsekään usko, että valmennus heitti Savilahden rekan alle, mutta erikoista pelinlukua valmennusjohdolta. Kevään lähestyessä ohkainen kokoonpano kaipaa Savilahden panosta, joten toivottavasti luottoa löytyy jatkossa.