Eetu Turkki

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Tampereen Ilves on tehnyt kaudet 2026 ja 2027 kattavat sopimukset omien kasvattiensa Roope Ahon ja Eetu Turkin kanssa.

Kuluneella kaudella loukkaantumisista kärsinyt Ilves-kasvatti Eetu Turkki, 18, pelasi Ilves/2:ssa kahdeksassa Miesten Kakkosen ottelussa ja yhdessä Suomen Cupin ottelussa. Loppukaudesta kentille palannut puolustaja valittiin syyskuussa Suomen alle 19-vuotiaiden maajoukkueeseen otteluihin Kanadaa ja Sveitsiä vastaan.

– Olen todella ylpeä saadessani allekirjoittaa Ilveksen kanssa sopimuksen, koska olen aina pelannut täällä Futis-Liigasta lähtien. Valmennus on Ilveksessä laadukasta, ja uskon, että täällä pystyn ottamaan seuraavatkin askeleet urallani eteenpäin. Seura on mennyt todella paljon eteenpäin olosuhteidenkin osalta. En olisi voinut kuvitella vielä muutama vuosi sitten, että täällä olisi uusi stadion ja tällaiset olosuhteet treenata ja pelata, kommentoi Turkki.

Viime kautta häirinneiden vammojen jälkeen Turkki tavoittelee nousua Ilveksen Veikkausliiga-joukkueeseen ja kehittymistä yhä monipuolisemmaksi pelaajaksi.

– Päättyneestä kaudesta llves/2:ssa jäi henkilökohtaisesti pettynyt tunne, koska minulla oli paljon loukkaantumisia enkä pystynyt pelaamaan ehjää kautta. Loukkaantumisten takia pystyin kuitenkin kehittämään fysiikkaani paljon, huomauttaa Turkki.

– Tavoitteenani on nousta ensi kaudella edustusjoukkueeseen pelaavaan rooliin ja kehittyä kokonaisvaltaisemmaksi pelaajaksi. Pidemmällä aikavälillä tavoitteenani on pelata ulkomailla hyvissä sarjoissa.

Takaisin