Erik Borg

Livenä sen aistii. Borgilla on huippu-urheiluun top- asenne. Ei pyytele anteeksi, repii, menee väleihin, ottaa mustelmia. Joukkuepelaaja isolla J:llä.
Kyllä ja tuo, että ryskää niitä maaleja väkisin ns. Savinaisen toimistosta. Kultaakin kalliimpi pelaaja joukkueelle.

Pätkiä jutusta;

Ilves sai yllättävän sankarin, kun joukkue voitti Kiekko-Espoon toisena iltana peräkkäin. Ruotsalaissentteri Erik Borg mätti peräti hattutempun ja johdatti tamperelaiset 5–2-voittoon Tapiolassa.

”Tänään meni kiekko sisään ja tuli erilaisia maaleja. Uskon kovaan työhön ja maalien ansaitsemiseen niin pelaajana kuin myös joukkueena ja ketjuna. Kun teemme kovasti töitä, hyviä asioita tapahtuu lopulta”, Borg sanaili Espoon areenan käytävillä ottelun tauottua.

Miehen tunteet olivat jo tasaantuneet. Kaukalossa hän antoi riemun näkyä. Kolmatta maaliaan hän tuuletti näyttävästi polviliu’ulla ja vähän muutenkin.

”Minusta tulee vähän hullu, kun yritän tuulettaa maaleja. Meni miten meni, ei ollut ehkä hienoin hetkeni, mutta oli hauskaa”, Borg naurahti.

Edellistä hattutemppua joutuu Borgin, 28, mukaan hakemaan juniorivuosilta.

”Tykkään tehdä maaleja ja onnistunkin silloin tällöin. Tällaiset illat ovat kuitenkin erityisiä. Yritän olla pelaaja, jota vastaan on hankala pelata, ja joskus kiekko pomppii sisään.”

Borg niittasi kaikki osumansa maalin edestä, mutta hieman eri tavoin. Hän oli terävänä, kun muut ympärillä jäivät ihmettelemään.

”Sieltä maalit tehdään ja siellä tykkään olla.”

Ilveksen riemuksi Borgin suorituksia nähdään myös ensi kaudella. Ilves kertoi ruotsalaisen jatkopaperista viikolla.

”Oli lopulta helppo päätös. Tykkään kovasti olla ja pelata täällä. Arvosta sitä tukea, jota täällä saa.”

Olipa kyllä mainio tämä meidän Johtavan pelaajan vastaus tuohon Kulosaarelaisen kylähullun junttitoimittajan kirjoitukseen, jonka muutkin kirjoitukset saavat sipulitkin kyynelehtimään.

saa nähdä minkä riman alitse tämä kirjoituksissaan henkilökohtaisuuksiin meneväinen sanahelistimen heiluttelija (pienellä H:lla) onnistuu limboamaan. Huvittavaa että tämä kynäniekka jakaa auliisti joka viikko median jalkapuu-tuomioita ja itse vetää kyllä rumasti vyön alle kirjoituksillaan.

Mä olen aivan ulkona tästä "junttihyökkääjä" jutusta:D. Onko joku viisas kertomaan, tai vaikka laittamaan linkkiä?

Myös nyt tämän lisäks pitää nostaa pöydälle kuinka helvetin sytyttävä peluri Porin Erkki on. Rakastan, ai jumalauta rakastan.

Mä olen aivan ulkona tästä "junttihyökkääjä" jutusta:D. Onko joku viisas kertomaan, tai vaikka laittamaan linkkiä?

Myös nyt tämän lisäks pitää nostaa pöydälle kuinka helvetin sytyttävä peluri Porin Erkki on. Rakastan, ai jumalauta rakastan.
On aikaisemmin tässä ketjussa.

"Siinä missä isoveli Tappara hankkii jopa vanhat Ilves-taustaiset Mattilan veljekset riveihinsä ja nostaa omista riveistä Benjamin Rautiaisen ja Oiva Keskisen, turvaa Ilves esimerkiksi Lukas Jasekiin ja junttihyökkääjä Erik Borgiin."

Melkolailla koko kirjoitus aivan uskomatonta skeidaa. Kauanko kaveri saa tuollasta ripulipaskaa suoltaa ja väittää olevansa joku johtava analyytikko? Jos joukkueen pelitavan toteutus hakee alkukaudesta, niin ei se sitä tarkoita että valmentaja vaihtelisi eri pelitapoja, eikä osaisi päättää mikä on voittava pelitapa. Pelitapa ja pelitavan toteutus kaksi eri asiaa. Välillä pelaajien yksilöinä tekemät väärät valinnatkin pelin sisällä menneet Sihvon papereissa pelitavan ja valmentajan piikkiin.

Viimeksi muokattu:

"Siinä missä isoveli Tappara hankkii jopa vanhat Ilves-taustaiset Mattilan veljekset riveihinsä ja nostaa omista riveistä Benjamin Rautiaisen ja Oiva Keskisen, turvaa Ilves esimerkiksi Lukas Jasekiin ja junttihyökkääjä Erik Borgiin."
Tän on pakko olla joku Kummeli parodia : D. Olen paskaa lukenut elämäni, mutta tää taitaa kiilata kärkeen aika reilusti.

Kiitos selvennyksestä!

Menee nyt ohi ketjun aiheesta, mutta Sihvosella on mennyt vahvasti tunteisiin Ilves ja Niemelä. Viime perjantaina kirjoitteli 3-0 pelin jälkeen suurin piirtein että väärin voitettu ja lauantaina Kookoo murskaa.Kuinkas kävikään, eikä siitä aiheesta enää hiiskuttu mitään.

En mitenkään olisi voinut viime kauden jälkeen uskoa, minkälainen sonni ja härkä ja maaliruisku tästä miehestä saadaan. Olisi varmasti itsekin samaa mieltä, että pelaa juuri nyt elämänsä kiekkoa.

Ja onhan toi koko ketju ihan täydellinen kevään ketju. Aiettä.

Katsoin pelin jälkilähetyksenä, joten vähän myöhässä paikalla. Mutta kuka jaksaa itkeä jonkun Mattilan veljesten tai Jokipakan perään kun meillä on tällainen pelaaja jonka kuvan voisi laittaa sanakirjaan synonyymiksi "logolle pelaaminen"? Ei tuota miestä voi vaan ylistää liikaa.

Takaisin