Huhuketju

Status
Viestiketju on suljettu.

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Huhuketju

VP sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
Niiin..totta. Oikea utj jossain seuroissa päättää pelitavan ja palkkaa valmennuksen/pelaajat sitä toteuttamaan. Siis kaikkea muuta kuin kumileimasin, jota Pajuoja joutui olemaan.
Onko jotain näyttöä siitä, ettei Pajuojalla ollut näissä asioissa mitään valtaa? Kyllä itse uskoisin että Juupe ihan reilulla kädellä ainakin pelaajahankintoihin vaikutti. Pajuojahan myös puhui Kiven tänne, eli ei tuo nyt ihan pelkkää kumileimasimen käyttöä ollut.

Pajuojalla taisi olla aika hyvinkin valtaa. Olen ymmärtänyt että tiettyyn summaan asti sai itse väsätä diilit ja näin? Saa korjata.

#muuten sellainen asia, että Ilveksen urheilupuoleen on vuodessa käytettävissä n. 3,5 miljuunaa euroa sisältäen siis pelaajien palkat, valmentajat, varusteet, matkat, asumukset....kaikki. Tästä summasta valmennus sipaisee noin 800 kiloa. Tuntuu aika paljolta. Paljonkohan summat ovat muilla seuroilla? Jokunen vuosi takaperin tuo summa oli Ilveksessä "vain" puoli miljuunaa. Vähän miettii, että olisiko tuossa 800 kilossa vähän nipistämisen varaa? Jos siitä hiiren verran saisi tuonne pelaajiin ohjattua? Jos ajatellaan että valmennuskustannukset olisivat sen 0,5 miljoonaa, olisi pelaajabudjetti mahdollista nostaa jo sinne kahden huittelille.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 006
Vs: Huhuketju

HeGe41 sanoi:
VP sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
Niiin..totta. Oikea utj jossain seuroissa päättää pelitavan ja palkkaa valmennuksen/pelaajat sitä toteuttamaan. Siis kaikkea muuta kuin kumileimasin, jota Pajuoja joutui olemaan.
Onko jotain näyttöä siitä, ettei Pajuojalla ollut näissä asioissa mitään valtaa? Kyllä itse uskoisin että Juupe ihan reilulla kädellä ainakin pelaajahankintoihin vaikutti. Pajuojahan myös puhui Kiven tänne, eli ei tuo nyt ihan pelkkää kumileimasimen käyttöä ollut.

Pajuojalla taisi olla aika hyvinkin valtaa. Olen ymmärtänyt että tiettyyn summaan asti sai itse väsätä diilit ja näin? Saa korjata.

#muuten sellainen asia, että Ilveksen urheilupuoleen on vuodessa käytettävissä n. 3,5 miljuunaa euroa sisältäen siis pelaajien palkat, valmentajat, varusteet, matkat, asumukset....kaikki. Tästä summasta valmennus sipaisee noin 800 kiloa. Tuntuu aika paljolta. Paljonkohan summat ovat muilla seuroilla? Jokunen vuosi takaperin tuo summa oli Ilveksessä "vain" puoli miljuunaa. Vähän miettii, että olisiko tuossa 800 kilossa vähän nipistämisen varaa? Jos siitä hiiren verran saisi tuonne pelaajiin ohjattua? Jos ajatellaan että valmennuskustannukset olisivat sen 0,5 miljoonaa, olisi pelaajabudjetti mahdollista nostaa jo sinne kahden huittelille.

Itse olen sitä mieltä isommin numeroita katsomatta, että valmennus on se osa-alue mikä on ensimmäinen asia mihin panostetaan reilusti. Sen jälkeen vasta rosteri.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Huhuketju

kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
HeGe41 sanoi:
VP sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
Niiin..totta. Oikea utj jossain seuroissa päättää pelitavan ja palkkaa valmennuksen/pelaajat sitä toteuttamaan. Siis kaikkea muuta kuin kumileimasin, jota Pajuoja joutui olemaan.
Onko jotain näyttöä siitä, ettei Pajuojalla ollut näissä asioissa mitään valtaa? Kyllä itse uskoisin että Juupe ihan reilulla kädellä ainakin pelaajahankintoihin vaikutti. Pajuojahan myös puhui Kiven tänne, eli ei tuo nyt ihan pelkkää kumileimasimen käyttöä ollut.

Pajuojalla taisi olla aika hyvinkin valtaa. Olen ymmärtänyt että tiettyyn summaan asti sai itse väsätä diilit ja näin? Saa korjata.

#muuten sellainen asia, että Ilveksen urheilupuoleen on vuodessa käytettävissä n. 3,5 miljuunaa euroa sisältäen siis pelaajien palkat, valmentajat, varusteet, matkat, asumukset....kaikki. Tästä summasta valmennus sipaisee noin 800 kiloa. Tuntuu aika paljolta. Paljonkohan summat ovat muilla seuroilla? Jokunen vuosi takaperin tuo summa oli Ilveksessä "vain" puoli miljuunaa. Vähän miettii, että olisiko tuossa 800 kilossa vähän nipistämisen varaa? Jos siitä hiiren verran saisi tuonne pelaajiin ohjattua? Jos ajatellaan että valmennuskustannukset olisivat sen 0,5 miljoonaa, olisi pelaajabudjetti mahdollista nostaa jo sinne kahden huittelille.

Itse olen sitä mieltä isommin numeroita katsomatta, että valmennus on se osa-alue mikä on ensimmäinen asia mihin panostetaan reilusti. Sen jälkeen vasta rosteri.

Saahan sitä mieltä olla. Urheilullisessa menestyksessä tuo panostus ei ole näkynyt.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 935
Vs: Huhuketju

kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
HeGe41 sanoi:
VP sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
Niiin..totta. Oikea utj jossain seuroissa päättää pelitavan ja palkkaa valmennuksen/pelaajat sitä toteuttamaan. Siis kaikkea muuta kuin kumileimasin, jota Pajuoja joutui olemaan.
Onko jotain näyttöä siitä, ettei Pajuojalla ollut näissä asioissa mitään valtaa? Kyllä itse uskoisin että Juupe ihan reilulla kädellä ainakin pelaajahankintoihin vaikutti. Pajuojahan myös puhui Kiven tänne, eli ei tuo nyt ihan pelkkää kumileimasimen käyttöä ollut.

Pajuojalla taisi olla aika hyvinkin valtaa. Olen ymmärtänyt että tiettyyn summaan asti sai itse väsätä diilit ja näin? Saa korjata.

#muuten sellainen asia, että Ilveksen urheilupuoleen on vuodessa käytettävissä n. 3,5 miljuunaa euroa sisältäen siis pelaajien palkat, valmentajat, varusteet, matkat, asumukset....kaikki. Tästä summasta valmennus sipaisee noin 800 kiloa. Tuntuu aika paljolta. Paljonkohan summat ovat muilla seuroilla? Jokunen vuosi takaperin tuo summa oli Ilveksessä "vain" puoli miljuunaa. Vähän miettii, että olisiko tuossa 800 kilossa vähän nipistämisen varaa? Jos siitä hiiren verran saisi tuonne pelaajiin ohjattua? Jos ajatellaan että valmennuskustannukset olisivat sen 0,5 miljoonaa, olisi pelaajabudjetti mahdollista nostaa jo sinne kahden huittelille.

Itse olen sitä mieltä isommin numeroita katsomatta, että valmennus on se osa-alue mikä on ensimmäinen asia mihin panostetaan reilusti. Sen jälkeen vasta rosteri.

Niin onhan tuo 800 tuhatta aika iso summa jos tuo vain sisältää nuo 7 valmentajaa (4 edustukselta ja 3 A:lta). Eli luulisi nyt, että tuossa on ollut myös Pajuojan sekä muiden joukkueen kanssa tekemisissä olevien palkat?

Luulisi tuon summan pysyvän nyt saman suuruisena tai jopa pieni säästö jos ynnätään täysin uutena tullut Salo + Kiven kovempi palkka Tuokkolaan nähden (oletus) vs Pajuojan ynnä muiden organisaatiosta lähteneiden palkat.

Niin ja laitetaan nyt vielä ettei täysin mene ohi aiheen, että Jypiltä tulossa tänään mitä ilmeiseimmin pelaaja uutisia (Luultavasti Yonkmanin jatko).
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 006
Vs: Huhuketju

HeGe41 sanoi:
kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
HeGe41 sanoi:
VP sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
Niiin..totta. Oikea utj jossain seuroissa päättää pelitavan ja palkkaa valmennuksen/pelaajat sitä toteuttamaan. Siis kaikkea muuta kuin kumileimasin, jota Pajuoja joutui olemaan.
Onko jotain näyttöä siitä, ettei Pajuojalla ollut näissä asioissa mitään valtaa? Kyllä itse uskoisin että Juupe ihan reilulla kädellä ainakin pelaajahankintoihin vaikutti. Pajuojahan myös puhui Kiven tänne, eli ei tuo nyt ihan pelkkää kumileimasimen käyttöä ollut.

Pajuojalla taisi olla aika hyvinkin valtaa. Olen ymmärtänyt että tiettyyn summaan asti sai itse väsätä diilit ja näin? Saa korjata.

#muuten sellainen asia, että Ilveksen urheilupuoleen on vuodessa käytettävissä n. 3,5 miljuunaa euroa sisältäen siis pelaajien palkat, valmentajat, varusteet, matkat, asumukset....kaikki. Tästä summasta valmennus sipaisee noin 800 kiloa. Tuntuu aika paljolta. Paljonkohan summat ovat muilla seuroilla? Jokunen vuosi takaperin tuo summa oli Ilveksessä "vain" puoli miljuunaa. Vähän miettii, että olisiko tuossa 800 kilossa vähän nipistämisen varaa? Jos siitä hiiren verran saisi tuonne pelaajiin ohjattua? Jos ajatellaan että valmennuskustannukset olisivat sen 0,5 miljoonaa, olisi pelaajabudjetti mahdollista nostaa jo sinne kahden huittelille.

Itse olen sitä mieltä isommin numeroita katsomatta, että valmennus on se osa-alue mikä on ensimmäinen asia mihin panostetaan reilusti. Sen jälkeen vasta rosteri.

Saahan sitä mieltä olla. Urheilullisessa menestyksessä tuo panostus ei ole näkynyt.

Niin no. Onko meillä kuitenkaan ollut huippuvalnennusta. Mielestäni ei. Anteeksi ohi aiheen. Voiko nää siirtää eli osioon
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Huhuketju

Ilveksenmiäs sanoi:
Lähinnä sitä tarkoitin, että kyllähän Pajuoja useastikkin antoi ymmärtää, ettei saa tarvittavaa valuuttaa käyttöönsä.

Se, että urheilutoimenjohtaja joutuu operoimaan niukoilla taloudellisilla resursseilla, ei kai tarkoita sitä, että hän joutuisi olemaan pelkkä kumileimasin. Kumileimasimena toimiminen tarkoittaa sitä, että henkilön tehtävänä on vain vahvistaa ylempää tulleet määräykset. Pajuojalla oli pelaajahankinnoissa paljonkin valtaa. Tosin joitakin suosikkipelaajiaan Tuokkola toi Pajuojan ohitse, minkä Pajuoja sitten maksoi korkojen kera takaisin.

Näissä Ilveksen vekslailuissa koskien utj:n/pelaajakoordinaattorin/mikä sitten lieneekin titteliä, aikataulua ja tehtävänkuvaa kannattanee ottaa huomioon, että työnantajan on tarjottava työtä tuotannollisilla ja taloudellisilla perusteilla irtisanomalleen entiselle työntekijälleen, jos työnantaja tarvitsee työntekijöitä yhdeksän kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, joita irtisanottu työntekijä oli tehnyt. Pajuoja tosin taitaa olla jo työllistynyt, joten hänen osaltaan tällaista tilannetta ei enää ole.
 

ipa83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
929
Vs: Huhuketju

Antti Jaatinen matkalla Ässiin try outille, Ipalla verkot vesillä yhden hyökkääjän suhteen, hiljaista ollut, Elokuulle taitaa tuleva hankinta mennä.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 824
Vs: Huhuketju

ipa83 sanoi:
Antti Jaatinen matkalla Ässiin try outille, Ipalla verkot vesillä yhden hyökkääjän suhteen, hiljaista ollut, Elokuulle taitaa tuleva hankinta mennä.

Niinhän Karri Kiven haastattelussa sanottiin,että pelaajarekrytointi alkaa elokuussa.Monet tähtipelaajat odottavat tarjouksia rauhassa pitkälle kesään.Hyökkääjä kyllä saadaan,mutta saadaanko tähtipelaaja,sen aika näyttää.
 

SaulBrother

Luottopelaaja
Viestejä
1 677
Vs: Huhuketju

Ryan O'Byrne huhu voidaan unohtaa. Mies ilmoitti hetki sitten Twitterissä lopettavansa ammattilaisuransa.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 824
Vs: Huhuketju

Koikkaaja sanoi:
Ryan O'Byrne huhu voidaan unohtaa. Mies ilmoitti hetki sitten Twitterissä lopettavansa ammattilaisuransa.


Outo oli tämäkin kuvio.Ehkäpä Ilves tiedusteli miestä,mutta paikat sen verran rikki että ura ei voinut enää jatkua.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Huhuketju

Sinä olisi ollut juuri Ilveksen näköinen haku. Jo pelkästään sen vuoksi, että kyseessä on täkäläisittäin suhteellisen nimekäs ulkomaalaispelaaja, joka on romuna ja joka ei osaa pelata eurooppalaisittain ja joka ei muille kelpaa, pidän huhua hyvin uskottavana.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 935
Vs: Huhuketju

Brooks sanoi:
Sinä olisi ollut juuri Ilveksen näköinen haku. Jo pelkästään sen vuoksi, että kyseessä on täkäläisittäin suhteellisen nimekäs ulkomaalaispelaaja, joka on romuna ja joka ei osaa pelata eurooppalaisittain ja joka ei muille kelpaa, pidän huhua hyvin uskottavana.

Jos tässä huhussa oli yleensä mitään perää niin hyvä, että tämä miina nyt vältettiin (jos rikki) eikä tullut tänne ottamaan irti viimeisiä pennosia.

Tuollaisia oman pään luutia on vielä paljon vapaana hintavista ( Järvinen, Ellerby, Aulie, Larsson ) halvempiin ja realistisempiin ( Kuukka, Malmivaara, + AHL arvat) asti. Eli jos tuollainen seppä halutaan on sellaisen hommaaminen kumminkin aika helppoa.

Kuinka paljon budjettia siihen sitten haluaa/kannattaa laittaa onkin sitten toinen juttu.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 643
Vs: Huhuketju

Jatkoajan huhuketjussa Marttinen Ilvekseen -huhu nostaa päätään. Sanamuotona tosin käytetään "ilmeisesti" eli voi olla jotain kys. nimimerkin spekulointia/päätelmää kun sopimusta mihinkään ei ole julkaistu.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
11 105
Vs: Huhuketju

B sanoi:
Jatkoajan huhuketjussa Marttinen Ilvekseen -huhu nostaa päätään. Sanamuotona tosin käytetään "ilmeisesti" eli voi olla jotain kys. nimimerkin spekulointia/päätelmää kun sopimusta mihinkään ei ole julkaistu.

Jos Ilves on oikeasti neuvotteluissa mukana, toivottavasti Marttisen ilmeisesti haluamaan monivuotiseen "saattohoitosopimukseen" ei lähdetä. Viime vuonnakin tilille kertyi loukkaantumisista johtuen vain 21 peliä. Hänhän on toki vielä pakki parhaassa peli-iässään, mutta yli kahden vuoden pahvi on riski.
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Vs: Huhuketju

Ei o ässiin saanut sopparia kovasta yrityksestä huolimatta? Ei missään nimessä tän, älkää menkö lankaan nyt...
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 935
Vs: Huhuketju

El Reino sanoi:
B sanoi:
Jatkoajan huhuketjussa Marttinen Ilvekseen -huhu nostaa päätään. Sanamuotona tosin käytetään "ilmeisesti" eli voi olla jotain kys. nimimerkin spekulointia/päätelmää kun sopimusta mihinkään ei ole julkaistu.

Jos Ilves on oikeasti neuvotteluissa mukana, toivottavasti Marttisen ilmeisesti haluamaan monivuotiseen "saattohoitosopimukseen" ei lähdetä. Viime vuonnakin tilille kertyi loukkaantumisista johtuen vain 21 peliä. Hänhän on toki vielä pakki parhaassa peli-iässään, mutta yli kahden vuoden pahvi on riski.

Hieman jäi maku, että tuossa oli vain luettu Eliten prospectin Marttis huhu Ilvekseen vailla sen kummempaa parempaa tietoa. Tosin sen jälkeinen spekulaatio Marttisen Ässät vai Ilves jahkailusta tulee Porin suunnalta, missä voi pientä totuuden siementä ollakkin.
Tosin niinkuin täälläkin jo todettu voi Lada olla ollut näistä kahdesta se Ilveksen valinta/käteen jäänyt, ja enään Marttisen kanssa ei yhteyksissä olla.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 824
Vs: Huhuketju

Marttinen haluaa poriin 5-vuoden sopimuksen,Ässät ei halua riskeerata niin pitkällä sopparilla.Tuskin on tänne tulossa,ellei ole pudottanut palkkapyyntöään Karrille.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 643
Vs: Huhuketju

Rouhija sanoi:
Marttinen haluaa poriin 5-vuoden sopimuksen,Ässät ei halua riskeerata niin pitkällä sopparilla.Tuskin on tänne tulossa,ellei ole pudottanut palkkapyyntöään Karrille.
Ehkä yrittää kiristää Ässiä "joko annatte mulle sen viiden vuoden pahvin tai teen sopimuksen muualle" :D
 

Anapoli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
335
Vs: Huhuketju

Kalpan, Antti Halosen ura mitä todennäköisemmin ohi. Aivotärähdyksiä sen verran riittävästi ettei tohtorit anna enään pelilupaa. Lähteenä mies itse.
 

Dealer

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
340
Vs: Huhuketju

Dealer sanoi:
Lorppa sanoi:
Hankintojen aika on vasta elokuussa t. Karri kivi

Toivotaan. Vähän epäilen, että sopivaa/sopivia pelaajia ei löydetä....

Vaihtunut siis syyskuuhun... Kivi on kyllä semmoinen veijari, että tiedä sitten.

Maalintekijää tuonne edelleenkin kaivataan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös