Yksilötasoltahan se kaikki lähtee. Kun jokainen käyttäytyy omalta osaltaan kunnolla niin turhilta ylilyönneiltä vältytään. En minä ainakaan halua joutua miettimään mihin osaa katsomoa minun on turvallista mennä. Enkä halua, että eri porukat tungetaan johonkin karsinoihin ongelmien välttämiseksi. Tämähän on juuri sitä suomalaista politiikkaa. Yksi ei osaa käyttäytyä ja kaikki kärsii. Veikkaan, että aika harva sitä haluaa. Ja se on juuri oikea tapa toimia. Yksi perseilee ja hänet poistetaan ja samalla poistuu ongelma.En oikeasti välillä ymmärrä, miksi kaikki sysätään katsojien ja yksilöiden kontolle höystettynä mansplaining-tyylin neuvoilla. Hakametsän turvallisuudesta vastaavilla henkilöillä olisi täysi mahdollisuus toimia ennaltaehkäisevästi näissä tapauksissa, sen sijaan että keskityttäisiin päivittelemään ja selvittelemään puutteellisesta turvallisuudesta aiheutuvia seurauksia. Näin voitaisiin saavuttaa ottelutapahtuman kannalta jopa jotain rakentavampaa kuin tulla hakemaan kannattajia väkisin pois seisomakatsomosta, ja sen jälkeen kuunnella vittuilua omilta kannattajilta.
Sieltä nasahti Jalon kommentti katsomokäyttäytymiseen. Onhan tämä huikeaa että nykyään meillä on toimistolla fiksua porukkaa ja uunot löytyvät katsomosta.
Yksilötasoltahan se kaikki lähtee. Kun jokainen käyttäytyy omalta osaltaan kunnolla niin turhilta ylilyönneiltä vältytään. En minä ainakaan halua joutua miettimään mihin osaa katsomoa minun on turvallista mennä. Enkä halua, että eri porukat tungetaan johonkin karsinoihin ongelmien välttämiseksi. Tämähän on juuri sitä suomalaista politiikkaa. Yksi ei osaa käyttäytyä ja kaikki kärsii. Veikkaan, että aika harva sitä haluaa. Ja se on juuri oikea tapa toimia. Yksi perseilee ja hänet poistetaan ja samalla poistuu ongelma.
Tätä sitten foorumilla jäsen 931931 puolustelee että tuleen vastataan tulella..
Kukahan heitti ensimmäisen kiven?
Aamen.Ei koske pelkästää Ilvesfaneja:
Et voi käyttäytyä kuten olisit vain yksilö silloin kun edustat yhteisöä.
Käytöksesi leimaa koko yhteisön.
Respect!!!Ripa puhuu jälleen asiaa. Hieno toimitusjohtaja meillä! Arvostan!
No sovitaan sitten ratkaisuksi englannin jalkapallohuliganismi malli, mitä nyt on turha verrata tähän, kun kyse on ainoastaan noin tusinasta ongelma tapauksia. Tehdään D1 seisomakatsomoon aidat ympärille ja tungetaan osasto häkkiin. Loppu halli saakin sitten olla rauhassa kun apinat on häkissä. Tai sitten vaan ne muutema kaveri ottaisivat itseään niskasta kiinni ja opettelisi käyttäytyyn ja kaikilla olisi kivaa.Mutta noinhan se ei mene. Ei Englanninkaan huligaaniongelma poistunut sillä, että huligaanit yhtäkkiä paransivat tapansa. Sen sikaan tuli huomattavasti parannuksia stadionien turvallisuuteen. Päinvastoin, jos kaikki lähtisi yksilötasolla, niin silloinhan nimenomaan joudut miettimään missä katsoa pelin, kun turvallisuuttasi ei voi taata kuin sillä samalla yksilötasolla.
En minä puolustele, haluan vain sanoa mitä voi seurata tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin epäonnistuneesta ottelutapahtuman turvallisuudesta.
No sovitaan sitten ratkaisuksi englannin jalkapallohuliganismi malli, mitä nyt on turha verrata tähän, kun kyse on ainoastaan noin tusinasta ongelma tapauksia. Tehdään D1 seisomakatsomoon aidat ympärille ja tungetaan osasto häkkiin. Loppu halli saakin sitten olla rauhassa kun apinat on häkissä. Tai sitten vaan ne muutema kaveri ottaisivat itseään niskasta kiinni ja opettelisi käyttäytyyn ja kaikilla olisi kivaa.
No sovitaan sitten ratkaisuksi englannin jalkapallohuliganismi malli, mitä nyt on turha verrata tähän, kun kyse on ainoastaan noin tusinasta ongelma tapauksia. Tehdään D1 seisomakatsomoon aidat ympärille ja tungetaan osasto häkkiin. Loppu halli saakin sitten olla rauhassa kun apinat on häkissä. Tai sitten vaan ne muutema kaveri ottaisivat itseään niskasta kiinni ja opettelisi käyttäytyyn ja kaikilla olisi kivaa.
Minun ei ole tarkoitus vittuilla. Eikä minulla ole mitään sinua tai ketään muutakaan osaston kaveria vastaan. Niinkuin olen moneen kertaan sanonut, niin osasto tekee hyvää työtä monessa mielessä. Ne ylilyönnit ovat vaan nyt viimeaikoina nostaneet turhan paljon päätään. Ja ne ylilyönnit leimaa ilveksen fanit. Minutkin vaikka en osastoon kuulu. Osasto edustaa kuitenkin meitä kaikkia, niin olisi hienoa kun he käyttäytyisivät myös sen mukaan.Niin siis häkithän lopetettiin Englannissa samaan aikaan kun huligaaniongelmiin puututtiin, mutta mitäpä tuollainen yksityiskohta haittaa hyvää vittuilua.
En puolustele ketään, mutta olisikohan tuohon megafonin varteen halukkuutta monillakaan. Kun miettii mikä rooli hänellä siinä on. Koko ajan pitää olla selvillä mitä seuraavaksi lauletaan, huudetaan. Miten hänen pitää johdattaa osin tuntematonta joukkiota toimimaan samalla tavoin. Hänhän on koko ajan lähestulkoon selin jäälle päin. Itse en ikimaailmassa pystyisi tuohon hommaan. Että siinä mielessä hattua nostan. Nyt hän on saanut lokaa niskaan käytöksensä takia ja jännä nähdä kuka megafonia käyttää seuraavassa pelissä. Jos ei sitä käytä kukaan niin miten orkesteri toimii ilman kapellimestaria?Eikä ois eka kerta, jos toimiston kanssa joutuu konfliktiin ja puhutteluun... Kyllä tonne huudattajaks megafonin varteen tarvittas joku täysjärkinen. Toivottavasti toimiston väkikin lukee näitä viestejä ja heidän tietoonsa saatetaan osaston vetäjän toimet.
En oikeasti välillä ymmärrä, miksi kaikki sysätään katsojien ja yksilöiden kontolle höystettynä mansplaining-tyylin neuvoilla. Hakametsän turvallisuudesta vastaavilla henkilöillä olisi täysi mahdollisuus toimia ennaltaehkäisevästi näissä tapauksissa, sen sijaan että keskityttäisiin päivittelemään ja selvittelemään puutteellisesta turvallisuudesta aiheutuvia seurauksia. Näin voitaisiin saavuttaa ottelutapahtuman kannalta jopa jotain rakentavampaa kuin tulla hakemaan kannattajia väkisin pois seisomakatsomosta, ja sen jälkeen kuunnella vittuilua omilta kannattajilta.
En puolustele ketään, mutta olisikohan tuohon megafonin varteen halukkuutta monillakaan. Kun miettii mikä rooli hänellä siinä on. Koko ajan pitää olla selvillä mitä seuraavaksi lauletaan, huudetaan. Miten hänen pitää johdattaa osin tuntematonta joukkiota toimimaan samalla tavoin. Hänhän on koko ajan lähestulkoon selin jäälle päin. Itse en ikimaailmassa pystyisi tuohon hommaan. Että siinä mielessä hattua nostan. Nyt hän on saanut lokaa niskaan käytöksensä takia ja jännä nähdä kuka megafonia käyttää seuraavassa pelissä. Jos ei sitä käytä kukaan niin miten orkesteri toimii ilman kapellimestaria?