Lehdistötilaisuudessa Pendo oli yllättävänkin tyytyväinen joukkueen peliin. Toki mainitsi itsestäänselvästi, että tulos oli pettymys. Mutta muutoin peli oli ilmeisesti mennyt suunnitelman mukaan. En kokonaan, mutta hieman eri peliä itse katsoin. Toki itse pelaan firmaliigaa kahtena arkiaamuna viikossa, ja Pendo.. Niin.
Tappioputkia tulee jokaiselle joukkueelle ja olen itse sitä mieltä, että tuommoiset maalittomat putket ovat ennenkaikkea mahdollisuuksia. Mahdollisuuksia oppia, mahdollisuuksia vahvistua.
Ainut ongelma on, että Ilves ei tunnu käyttävän tätä mahdollisuuttansa. Tästä pelistä 2-0-tilanteesta tasoihin ja ohi, kiitokset Osastolle ja koppiin - joukkue olisi huomenna hirmuliidossa, itseluottamusta täynnä. Nyt Kerho päästetään johtoon ja näennäinen tasoituksen haku - oravanpyörä kiertää ja huomenna kaukaloon tulee entistä ahdistuneempi Ilves.
Jossain kohtaa tämäkin tappioputki katkeaa. Itse melkeinpä toivon, että putki katkeaisi komeaan nousuun tappioasemasta. Toivottavasti tämä ei vain tapahdu liian myöhään kotietua ja CHL-paikkaa ajatellen.