Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Rauman Kukko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
978
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

punakone sanoi:
No huh huh Onk Pesonen ja Jekimovs jotain ykköskorin miehiä??..Älkää nyt oikeesti naurattako tai olko tosissanne.

Kyllä se olisi todellista perseen näyttöä faneille jos näin todellakin kävisi. Vielä kaksi, kolme viikkoa sitten puhuttiin, että nyt on tulossa kovia miehiä ja tehdään hyvät panostukset. Totuus näyttää olevankin jotain täysin muuta. Tietenkään aina niitä pelaajia ei saa mitä haluaa, mutta sitten pitäisi saman tason pelaajia houkutella muualta rahalla! Pesonen ja Jekimovs on kovia ja Jekimovs saattaa vielä kehittyä parempaankin suuntaan hyvässä valmennnuksessa, mutta ei nämä Perttua korvaa!
 

zorro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
171
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Rauman Kukko sanoi:
Kyllä se olisi todellista perseen näyttöä faneille jos näin todellakin kävisi.

Jussi Pesonen loistava pelaaja kakkoskenttään ja olen samaa mieltä ettei hän voi olla se mies joka esitellään "ykkösenlaturina". Jekimovs sen sijaan on täysin ykköskentänmiehiä. Se, että mies ei vielä ole tehnyt 50 pistettä ei tarkoita etteikö paikka olisi aivan siellä kärjessä.

Jekimovsin perässä ovat olleet monet muutkin seurat ja on jopa huikeaa jos mies ollaan tänne saatu naarattua! Mieheltä voidaan odottaa 20 maalia ja potentiaalia on sen ylikin.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 695
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Onneksi tiimalasissa hiekka vähenee, joten vastaukset moniin arvailuihinkin tullevat lähiaikoina.

Ipa on kyllä mestari värväämään takaisin paluumuuttajia + 30 statuksella ykköskorin jannuja. Ei tosiaan kannata odottaa kuuta taivaalta....
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 907
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014


Kirjoittanut: zorro
« : tänään kello 10:22 »

Lisää lainaus


Lainaus käyttäjältä: Rauman Kukko - tänään kello 08:43

Kyllä se olisi todellista perseen näyttöä faneille jos näin todellakin kävisi.


Jussi Pesonen loistava pelaaja kakkoskenttään ja olen samaa mieltä ettei hän voi olla se mies joka esitellään "ykkösenlaturina". Jekimovs sen sijaan on täysin ykköskentänmiehiä. Se, että mies ei vielä ole tehnyt 50 pistettä ei tarkoita etteikö paikka olisi aivan siellä kärjessä.

Jekimovsin perässä ovat olleet monet muutkin seurat ja on jopa huikeaa jos mies ollaan tänne saatu naarattua! Mieheltä voidaan odottaa 20 maalia ja potentiaalia on sen ylikin.

Onk tää Jekimovs sitten 150000e euron mies?..kun on ykköskentän mies ja päästy mukaan naaraus kisaan.Mä jo vaihtasin tässä vaiheessa lääkityksen hyvin nopeesti ja menisin noita juttuja puhumaan tammelan torin puluille.Saipassa 20 ja 27 pistettä ja mies istuu viltissä pleijareissa..mut kaikki näemme erilailla asiat ja EKANA ON SUURET PUHEET ja LOPULTA pienet teot tulevat julkisuuteen.
 

Rauman Kukko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
978
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

zorro sanoi:
Rauman Kukko sanoi:
Kyllä se olisi todellista perseen näyttöä faneille jos näin todellakin kävisi.

Jussi Pesonen loistava pelaaja kakkoskenttään ja olen samaa mieltä ettei hän voi olla se mies joka esitellään "ykkösenlaturina". Jekimovs sen sijaan on täysin ykköskentänmiehiä. Se, että mies ei vielä ole tehnyt 50 pistettä ei tarkoita etteikö paikka olisi aivan siellä kärjessä.

Jekimovsin perässä ovat olleet monet muutkin seurat ja on jopa huikeaa jos mies ollaan tänne saatu naarattua! Mieheltä voidaan odottaa 20 maalia ja potentiaalia on sen ylikin.

Kyllähän Pesonen voisi mennä monen joukkueen ykköskenttäänkin ollessaan kunnossa ja täydessä iskussa. Mutta kyllä miehen ura on ollut laskusuunnassa loukkaantumisten takia. Pahimmassa tapauksessa mies pelaa 20 ottelua ja nostaa kovaa palkkaa.

Jekimovs voi olla kova haku, mutta miehellä on vasta 2 kautta takana SM-Liigassa ja ensimmäisellä tehot 7 + 13 43 ottelussa ja seuraavalla (tällä) kaudella 16 + 11 54 ottelussa. Ei voi puhua varmasti tekijästä ja tällä kaudella SaiPa lähti kovaan lentoon ja sitä kautta myös Jekimovs sai lisää tehoja. Pahimmassa tapauksessa mies "taantuu" tasapaksuksi 20 pisteen mieheksi. Jos mies tulee Ilvekseen voidaan kuitenkin toivoa todellista puhkeamista kukkaan Tuokkolan opein.
 

zorro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
171
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

punakone sanoi:
Onk tää Jekimovs sitten 150000e euron mies?....EKANA ON SUURET PUHEET ja LOPULTA pienet teot tulevat julkisuuteen...

Eli Ilveksen tulee siis koota joukkueensa sen perusteella kuinka kallis pelaaja on? mitä kalliimpi = sitä parempi. Jekimovs lienee palkaltaan ensi kaudella jotain 80 000- 100 000 euron väliltä. Useat muutkin seurt ovat nähneet miehen potentiaalin ja siksi vetoa olisi muuallekin. Faktaa kuitenkin on, että Jekimovsissa on täysi potentiaali yli 20 maalin mieheksi liigassa.

Väitän, että et tiedä em. pelaajasta mitään muuta kuin tehot (jotka olet katsonut netistä).
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 660
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Faktaa on myös,että Jekimovs katseli pudotuspelejä siviilit päässä terveenä katsomosta,kunnes viimeisessä pelissä pääsi pienellä peliajalla kentälle.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 590
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Pok sanoi:
Faktaa on myös,että Jekimovs katseli pudotuspelejä siviilit päässä terveenä katsomosta,kunnes viimeisessä pelissä pääsi pienellä peliajalla kentälle.

ILmeisesti asenneongelmaa jne. Tuskin muuten Tirkkonen katsomoon olisi laittanut.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 428
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Nyt ei kaivata "potentiaalisia 20 maalin miehiä", sillä niitä meillä on jo omasta takaa.. potentiaalisia.

Nyt tarvitaan niitä varmoja 20 maalin miehiä. Niitä jotka tämän ovat jo tehneet kovassa sarjassa ja useamman vuoden. Ne olis niitä lupailtuja ykköskorin hankintoja. Prospektin haku on ihan ok, mutta se EI korvaa kärkihankintoja, suoritustasonsa todistaneita, parhaita vuosiaan pelaavia pelaajia.

Pesonen ja Jekimovs on hyvä hakuja, mutta eivät siis niitä 1. korin miehiä.
 

jerry

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
251
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Haluta ja kaivata saa vaikka kolme sidneycrosbyä, mutta minä olen tyytyväinen, jos meille hankitaan niin hyviä pelaajia kuin mahdollista. En näe kovin realistiseksi odottaa, että tällaisen rämpimisen jälkeen oltaisiin heti saamassa kasaan nippu, joka pelaa keväällä mitaleista. Nyt tarvitaan vihdoin ja viimein askeleita oikeaan suuntaan pitkäjänteisesti. Nähdäkseni Tuokkolassa ensimmäinen askel oikeaan suuntaan on otettu. Hienoa toki on, jos askeleista joku on harppaus, mutta ei kannata pettyä, jos ei ole.

Nälkä kasvaa tietysti fanilla syödessä, mutta joku realismi kannattaisi säilyttää.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
1 012
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

jerry sanoi:
minä olen tyytyväinen, jos meille hankitaan niin hyviä pelaajia kuin mahdollista.

Sikäli ongelmallinen määre, että se istuu jälkikäteenselittelijöiden käteen kuin velkakirja Manngardille. "Nämä olivat niin hyviä kuin mahdollista, harmi ettei se riittänyt".

Potentiaali=jossittelu.

Tekojen luettelo. Nyt.
 

laku-mambo

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
532
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

ja vielä tuohon tapparan tän kauden hankintoihin niin eihän he niillä ole mässäillyt vaan hyvällä valmenuksella
koskiranta "moran"
connoly "jekimovs"
malinen "kangasniemi"
kaksonen "kantola"
lucenius "keränen'
aalto "koistinen"(motivaation ollessa kohdillaan"
kankaanperä
nieminen
 

jerry

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
251
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Lynx sanoi:
jerry sanoi:
minä olen tyytyväinen, jos meille hankitaan niin hyviä pelaajia kuin mahdollista.

Sikäli ongelmallinen määre, että se istuu jälkikäteenselittelijöiden käteen kuin velkakirja Manngardille. "Nämä olivat niin hyviä kuin mahdollista, harmi ettei se riittänyt".

Potentiaali=jossittelu.

Tekojen luettelo. Nyt.

Kuten sanoin, odottaa ja vaatia saa vaikka Pittsburghin ykkösvitjaa Ilvekseen ensi kaudeksi. Oma lukunsa on sitten onko moisissa odotuksissa ja vaateissa mitään järkeä saati mielensäpahoittamisessa niiden jäädessä toteutumatta.
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 911
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Tarinankertoja sanoi:
Nyt tarvitaan niitä varmoja 20 maalin miehiä. Niitä jotka tämän ovat jo tehneet kovassa sarjassa ja useamman vuoden.

Tällä kaudella vähintään 20 maalia tehneitä pelaajia (11 kpl) pelasi eri joukkueissa seuraavasti

3 Tappara
2 Lukko (1 NHL)
1 Kärpät, KalPa, TPS, Blues, Jokerit, JYP, Ässät
0 Pelicans, SaiPa, HPK, Ilves, HIFK

Ei tällaisia pelaajia siis niin vain hankita, ja noista tämänkautisistakin aika harva katsottiin ennen kauden alkua "varmaksi" maalitykiksi. Muutenkin lienee selvää, että kokonaisuus ratkaisee, ja joukkueen pistemäärä on äärettömän paljon tärkeämpi kuin parhaan maalintekijän maalimäärä.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 428
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

jerry sanoi:
Haluta ja kaivata saa vaikka kolme sidneycrosbyä, mutta minä olen tyytyväinen, jos meille hankitaan niin hyviä pelaajia kuin mahdollista.

Toki näin. Ei pidä olla liian suuria odotuksia, koska jumbojoukkuueseen ei ole imua, ja liian suurta ylihintaa on typerää maksaa. Eli en tosiaankaan ole odotellut "Lingrenejä". Mutta Jekimofs ei ole hankittaessa ykköskentän mies Liigaan, kuten ei ole enää Pesonenkaan. Sikäli vaikka hyviä pelimiähiä onkin, niin taatumpaa laatua, eli sitä ykköskenttää edelleen odoteltais. Corso, Moran tms. tason mihiä ketä on pyörinyt huhuissa, on lähtökohtasesti niitä ykköskentän miehiä, joista voisi "haaveilla".
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Tarinankertoja sanoi:
Sikäli vaikka hyviä pelimiähiä onkin, niin taatumpaa laatua, eli sitä ykköskenttää edelleen odoteltais. Corso, Moran tms. tason miehiä ketä on pyörinyt huhuissa, on lähtökohtasesti niitä ykköskentän miehiä, joista voisi "haaveilla".
Veikkaanpa, että sieltä tulee molempia. Todennäköisesti yksi, enintään kaksi ns. ykköskorin miestä ja loput jotain hakuja sieltä kakkoskorista. Jos kaikki hankinnat ovat luokkaa Pesonen/Piispanen, niin pettymys on kyllä suuri.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Pok sanoi:
Faktaa on myös,että Jekimovs katseli pudotuspelejä siviilit päässä terveenä katsomosta,kunnes viimeisessä pelissä pääsi pienellä peliajalla kentälle.

Ja viimeisessä säälipelissä laitettiin Moranin ja Giliatin kanssa hakemaan kavennusmaalia loppuhetkillä. Pelasi siinä pelissä muutenkin todella pirteästi ja oli erittäin vaarallinen.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 934
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Muistutan edelleen, että Ilveksen johto saa syyttää itse itseään siitä, että faneilla on epäilemättä vaikeuksia pitää mopoa käsissään ("Paluu Menestykseen"-puheet) - lisäksi kyllähän täälläkin "sisäpiirin tietoihin" on pohjattu väitteitä, että sisään on tulossa paljon Luomalaa tai Piispasta isompia kaloja. Kun esimerkiksi Perttu Lindgren ei kovin todennäköinen saalis alkujaankaan ollut eikä vaikkapa Pesosta ja Jekimovsia kukaan voi minään "ykköskorin miehinä" pitää, niin mielenkiinnolla tässä odotetaan, että onko puheille tämänkään johtoportaan aikana missään vaiheessa tulossa katetta. Toki maltan odotella, että karsinnat pelataan ensin.
 

jerry

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
251
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Paljolti näinkin, mutta muistaa kannattaa sekin, että johto ei ole vastuussa siitä mitä täällä joku anonyymi nimimerkki huutelee "sisäpiirin tietoina" ja kuka sellaisiin huuteluihin uskoo. Minä suhtaudun lähtökohtaisesti palstahuhuihin siten, että ne ovat vain ja ainoastaan keskinkertaista viihdettä, jonka totuusarvo ylittää nollan aniharvoin ja silloinkin todennäköisimmin vahingossa.

Kovin erikoisena kyllä pidän silti sitä, jos tällaisen vuosikausien räpeltämisen jälkeen jollakulla mopo karkaa. En hetkeäkään usko, että "Paluu Menestykseen" toteutuu "Paluuna Menestykseen Kaudella 2013-14" vaan "Merkittävänä Askeleena Kaudella 2013-14 Kohti Paluuta Menestykseen". Minulla on luottamus asioiden järjestymiseen. Minulla on luottamus siihen, että organisaatio todella uusiutuu ratkaisevilta osin. Kuitenkin ymmärrän, ettei tästä yön yli hypätä vetovoimaiseksi mestarisuosikiksi. Ja ymmärrän senkin, että luottamukseni esimerkiksi omistajarakenteen uudistumiseen voi olla sekin tulla petetyksi.

Summa summarum: Optimismi hyvä, realismi parempi.
 

Pro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
489
Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014

Olen samaa mieltä että "paluu menestykseen"- kaltaiset lanseeraukset olisi syytä pitää ihan vaan pöytälaatikossa. Ne kuulostavat yleensäkin lapsellisilta, puhumattakaan että niitä lauotaan Ilveksen suunnalta. Jos lanseerauksille tulee katetta, ne ehkä voi julistaa, mutta vasta todellakin kun edes jotain näyttöä on. Pelkkä raha, tai mahdollinen raha, ei takaa menestystä. Ilveksessä on niin paljon muutakin retuperällä, että mahdetaanko sitä ihan äkkiä missään olosuhteissa saada oikaistua?

Kokoonpanon suhteen on mielenkiintoista nähdä, muodostuuko siitä ennen kaikkea joukkue, jossa roolitukset ovat edes jossain määrin paikallaan. Nythän on jokunen kausi menty sapluunalla jossa erkkikään ei ota selvää mitä on alunperinkään haettu tai yritetty.
 
Ylös