Vs: Ilveksen kokoonpano 2013-2014
Artsi sanoi:
...
Sen lisäksi Konsta on koko ajan kehittyvä pelaaja, kun taas esimerkiksi Kukkonen tahkonnut samalla tasolla jo useamman kauden.
Tuskin Mäkinen sentään Kukkosen kanssa samoista tonteista taistelee, jos sitä tarkoitit.
Itse näkisin niin, että Peltola, Kukkonen, Järventie, Näppilä ja Coburn ovat ne, jotka putoavat rosterista vain loukkaantumisten takia. Okei, Coburn saattaa lähteä maitojunalla jo ennen marraskuuta, jos flopiksi osoittautuu, mutta itse odotan häneltä hyvää peruspeliä - pisteet ovat sitten plussaa. Loukkaantumisia tuolle osastolle on melkeinpä pakostakin tiedossa, koska peliaikaa uskoisin tulevan paljon. Eli "ykköspakistolla" tuskin kovin montaa matsia kauden aikana kuitenkaan päästään pelaamaan.
Tulossa on siis ykköspakki, mutta veikkaan, että tällainen ilmestyy vasta kauden alettua - jos silloinkaan. Tämän varaan en tässä vaiheessa laskisi yhtikäs mitään, vaan pakisto on rakennettava nykyisistä pelaajista niin pitkään, kunnes mr. XXX oikeasti koppiin astelee.
Itse näkisin puolustuksen rakenteen näin:
Offensiiviset pakit: Peltola, Mäkinen
Yleispakit: Näppilä, Coburn, Järventie, Mäkelä, (Tukio)
Peruspakit: Kukkonen, Pentikäinen, (Hovinen)
Ennen kuin mystinen ykköspakki tänne saapuu, on mielestäni Mäkisellä varsin hyvät saumat napata itselleen pelipaikka. Liigatasolle takuuvarmana kiekollisena puolustajana häntä ei tietenkään voi pitää, mutta eväät sellaiseksi hänellä on ja siksi näkisin, että mahdollisuus hänelle kannattaa myös antaa (toki näyttöpaikka pitää ensin ansaita). Jos taas esim. Coburn osoittautuukin odottamaani kiekollisemmaksi puolustajaksi, voi Mäkisellä tehdä tiukkaa kokoonpanoon mahtumisen kanssa.
Rotaatiossa seilaavat meikäläisen papereissa Mäkinen, Mäkelä ja Pentikäinen. Peluutusvuoroja voidaan jaella loukkaantumisten lisäksi myös vastustajan mukaan (minkä tyylistä kaveria tarvitaan?), mutta kuten mainitsin, Mäkisellä on sauma nousta vakiokokoonpanoon, koska luontaisesti hyökkäysorientuneita pakkeja meillä ei juuri ole.
Hovisen ja Tukion varaan en laske loukkaantumisista johtuen mitään.