Ilveksen kokoonpano 2016-2017

Brooks

Luottopelaaja
Vs: Ilveksen kokoonpano 2016-2017

Onhan se tietenkin vähän hupaisaa, että ne samat ihmiset, jotka alkukaudella ovat jääneet kotiin saattaakseen Ilves-Hockey Oy:n konkurssiin, vaativat nyt, että kassasta pitää löytymän käteistä hankintoihin.

Harri

Rivipelaaja

Odotellaan, odotellaan! Siihen tässä valitettavasti on tällä vuosituhannella joutunut tottumaan!
Kansaa katsomoon että taloudellinen kurimus päättyisi! No se onnistuu kun on kasassa menestyvä joukkue= hyvät valmentajat (ne Ilveksellä on) ja pelaajat jotka pystyvät vastuuta kantamaan (hieman arveluttaa).
Sarja on pitkä, ensimmäiset 13 peliä pelattu ja edessä siis 47 peliä! Onko joukkue nykyisellään kykenevä ja kypsä menestymään tasaisesti ?
Nähtäväksi jää!
Mikäli todella tämä tieto nyt paikkaansa pitää, että miehiä lähtee ja tulee, siis uusia pelaajia yritetään vaihtaa, niin ketä sieltä vaihtaa? Kuka olisi kiinnostava pelaaja muille seuroille?
Luotan ja tahdon luottaa joukkueeseen, mutta realiteetti taitaa tulla vastaan, niin luulen vaikka en haluaisikaan!
Toivottavasti tämä kausi ei mene samalla tavalla kun edellinen, toivon!
Mikäli menee, niin teen omat johtopäätökseni sen jälkeen!

Anapoli

Vakiokokoonpanossa

Ilives sanoi:
Pyrsyönuha sanoi:
Jotta pelaajahankintoja ei tarvitsisi tehdä vaihtokauppojen kautta, tulkaa ihmiset hallille ja antakaa oma panos seuran taloudelliseen ahdinkoon! Itse käynyt tälläkin kaudella kaikki kotiottelut katsomassa Hakametsässä ja aion käydä kauden loppuun asti. Haluan tällä tavoin kantaa korteni kekoon!

Lauantaina Ilves vs. JYP ottelu oli hyvä esimerkki siitä, kun hallissa on väkeä, niin on myös tunnelmaa. Näytti myös siltä, että tunnelma tarttui pelaajiin. Yhdessä muiden katsojien ja pelaajien kanssa on mahdollista luoda vielä hienoja ottelutapahtumia Hakametsässä, kun vain saavutaan sankoin joukoin katsomaan Ilveksen otteita! Seuraavaksi SaiPan kaatoon perjantaina!

Moro Essi!

Essi se aina tekee uuden profiilin. :)

Uskon, että tälläkin foorumilla hyvin moni on tämän kortin jo katsonut. On tuettu, on kannettu rahaa kirstuun. Ja mitä siitä on ollut hyötyä. Vuodesta toiseen samaa tarpomista ja uusia jumbo sijoja. On seurajohdon vuoro tehdä osansa välillä.

Lynxlynx

On vain yksi.

Brooks sanoi:
Onhan se tietenkin vähän hupaisaa, että ne samat ihmiset, jotka alkukaudella ovat jääneet kotiin saattaakseen Ilves-Hockey Oy:n konkurssiin, vaativat nyt, että kassasta pitää löytymän käteistä hankintoihin.

Ei niistä taida olla kukaan vaatinut kassaa käyttämään, vaan investoimaan. Onhan se tietenkin vähän hupaisaa, että ihmisten pitäisi ensin ostaa tuote ja vasta sitten tehdään siitä kiinnostava.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

Brooks sanoi:
Niin..asia on nyt vaan niin, että jos Ilves kerrankin panostaisi rahaa toimintaan, niin se tulisi korkojen kanssa takaisin. Näin tehtiin naapuri Tapparassa.
Enkä minä mitään vaadi, Ilves on sellainen tuote, mitä se on. Sitten elämme todellisuudessa, emmekä vanhojen aikojen loisteessa.
Sitten pelataan tyhjille katsomoille, jos tuote ei ole kunnossa..sellaista elämä on.
Hyväksytään tosiasiat, jos tavoite olla olla Tamperelaiskiekkoilun halpahalli, niin ei vahinkossakaan kuvitella mitään muuta.
Onhan se ehkä outoa kuluttajana vaatia jotain ja omahan se on valinta toisaalta. Ostaa tuotteen, jos se tyydyttää.

Harri

Rivipelaaja

Yksi paljon kirjoiteltu pelaaja, Dixon lähti DEL-liigaan! Kohta kerrotaan, että kyllä yritettiin mutta ei napannut!
Mitäköhän tapahtuu ja koska!
No perjantaina hallille, siellä kun jo monta vuosikymmentä olen käynyt, vielä toistaiseksi jaksan käydä!

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen

On naurettavaa syyttää katsojaa siitä että Ilveksen talous on siinä tilassa kuin se on tai kokoonpano on mitä on. Nyt on jollain mennyt puurot ja vellit ihan pirusti sekaisin: katsojalla ei ole vastuuta kummastakaan.

Se, jolla on valtaa tehdä asialle jotain, kantaa myös vastuun. Lue: IHOY:n toimisto.

Katsoja päättää itse haluaako hän viettää koti-illan, mennä elokuviin, harrastaa jotain vai ehkä seurata Ilveksen jääkiekkoa.
IHOY:n on tehtävä tuo viimeinen vaihtoehto todella kiinnostavaksi, koska katsojan valintaan vaikuttavat myös hänen omat taloudelliset realiteettinsa, monella raha on tiukemmmalla kuin aikoihin.

Bakteeri

Vakiokokoonpanossa

Anapoli sanoi:
Ilives sanoi:
Pyrsyönuha sanoi:
Jotta pelaajahankintoja ei tarvitsisi tehdä vaihtokauppojen kautta, tulkaa ihmiset hallille ja antakaa oma panos seuran taloudelliseen ahdinkoon! Itse käynyt tälläkin kaudella kaikki kotiottelut katsomassa Hakametsässä ja aion käydä kauden loppuun asti. Haluan tällä tavoin kantaa korteni kekoon!

Lauantaina Ilves vs. JYP ottelu oli hyvä esimerkki siitä, kun hallissa on väkeä, niin on myös tunnelmaa. Näytti myös siltä, että tunnelma tarttui pelaajiin. Yhdessä muiden katsojien ja pelaajien kanssa on mahdollista luoda vielä hienoja ottelutapahtumia Hakametsässä, kun vain saavutaan sankoin joukoin katsomaan Ilveksen otteita! Seuraavaksi SaiPan kaatoon perjantaina!

Moro Essi!

Uskon, että tälläkin foorumilla hyvin moni on tämän kortin jo katsonut. On tuettu, on kannettu rahaa kirstuun. Ja mitä siitä on ollut hyötyä. Vuodesta toiseen samaa tarpomista ja uusia jumbo sijoja. On seurajohdon vuoro tehdä osansa välillä.

Tämä ei ole Essin eikä kenenkään muunkaan tekemä valetili. Ihan olen nuori opiskelijan kloppi, joka sydämestään toivoo Ilvekselle pelkästään hyvää ja parhaani mukaan pyrin auttaa seuraa käymällä kaikissa kotipeleissä. Ilvesyhteisö jääkiekon puolella on vain niin rasittavan syöpäinen, että oma positiivisuus ei meinaa aina jaksaa kaiken negatiivisuuden läpi. Ajattelin, että tänne voi tulla ilmaisemaan omia mielipiteitä ilman paskamyrskyä, mutta ei..

sämpylä

Luottopelaaja

Joskushan VM vois pistää rahaa joukkueeseen tässä vaiheessa, ei tarvis sit maksella tappioita. Eiköhän noilla muillakin osakkeiden omistajilla sen verran rahaa ole että yhden pelimiehen sais hommattua. No Ilveksessä mennään, jos sääkä et ni en määkä. Jos VM on syypää Ilveksen ahdinkoon, ei kukaan estä tuon muut osakkeita omistavan joukkion panostan Ilveksen joukkueeseen. Vai onkohan se kiellettyä jos haluat antaa rahoitusta pelaajahankintaan. Pitääkö rahan kiertää tuon huuhaa-porukan kautta, silloinha siitä ei paljon jää hankitaan. Muutenkin sponsorin on helpompi antaa raha suoraan pelaajaan, silloin tietää mihin raha menee.

toskala

Luottopelaaja

Anapoli sanoi:
Ilives sanoi:
Pyrsyönuha sanoi:

Moro Essi!

Näinpä. Itse päätin ottaa viime kauden jälkeen ihan reilun aikalisän Ilveksen kanssa ja katsoa löytyykö fanittamiseen enää energiaa. Eipä löytynyt keväällä eikä kesällä eikä Tapparan mestaruus ja Vinnien haastattelu sitä intoa sitä erityisesti nostattaneetkaan. Kun vuosikausien ajatus siitä että joukkuetta tuetaan kaikesta huolimatta ei mitään auttanut ja aiheutti vain suuren määrän vitutusta ja ahdistusta, päätin ottaa arvoisasta omistajastamme mallia:

Tästä lähtien minäkin aion aina kysyttäessä vakuutella sitä kuinka hiton kova Ilves-fani minä olenkaan. Ja muistan aina mainita kuinka paljon minua harmittaakaan kun ei Ilves menesty. Myös minä toivon tästä lähtien oikein kovasti Ilveksen menestystä ja hekumoin sillä kuinka kivaa se olisikaan jos Ilves menestyisi. Mutta mitään suurempaa uhrausta en kyllä Ilveksen eteen ole valmis tekemään. Vincentin mallilla voi itsensä asemoida "yhdeksi suurimmista Ilves-faneista" niin kai tämä nyt sitten riittää pelkkään faniuteen.

PS. Jos joku tähän haluaa tulla kertomaan ettei Ilves tällaisia "faneja" tarvitse niin kertokoon ensiksi miksi fanien pitäisi kantaa kortensa kekoon kun sitä ei tee omistajakaan.

delorean

Vakiokokoonpanossa

toskala sanoi:
Tästä lähtien minäkin aion aina kysyttäessä vakuutella sitä kuinka hiton kova Ilves-fani minä olenkaan. Ja muistan aina mainita kuinka paljon minua harmittaakaan kun ei Ilves menesty. Myös minä toivon tästä lähtien oikein kovasti Ilveksen menestystä ja hekumoin sillä kuinka kivaa se olisikaan jos Ilves menestyisi. Mutta mitään suurempaa uhrausta en kyllä Ilveksen eteen ole valmis tekemään. Vincentin mallilla voi itsensä asemoida "yhdeksi suurimmista Ilves-faneista" niin kai tämä nyt sitten riittää pelkkään faniuteen.

PS. Jos joku tähän haluaa tulla kertomaan ettei Ilves tällaisia "faneja" tarvitse niin kertokoon ensiksi miksi fanien pitäisi kantaa kortensa kekoon kun sitä ei tee omistajakaan.

Siinäpä se...elämme edelleen toiveikkaita aikoja. Jos koko organisaatio omistajia, operatiivista johtoa ja urheilupuolta myöden vaan toivoo, niin miksi vain minun pitäisi heittää lanttia toivomuskaivoon? Tyydyn katselemaan sen tyyntä pintaa ja toivon jospa joku Pascal Pelletierin tasoinen sena tulis vahingossa...tekemistä vain vaatisi.

Sademies

Vakiokokoonpanossa

Itseäni ihmetyttää viime kauden kultakypärän Markku Flinckin vähäinen vastuu. Eikö mies sovi Kiven suunnitelmiin, vai mistä kiikastaa? Miehen pelirohkeus ja röyhkeys ovat sitä luokkaa, että vastuuta luulisi löytyvän, varsinkin nyt, kun eturivin ratkaisijoita on lasareetissa.

Itse muovaisin ketjuista seuraavanlaiset nykyisillä pelaajilla;

D'Amigo-Laakso-Meskanen
Koivula-Flinck-Mustonen
Suomi-Wahl-Jokinen
Helenius-Sointu-Ahoniemi

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen

Pyrsyönuha sanoi:
Lauantaina Ilves vs. JYP ottelu oli hyvä esimerkki siitä, kun hallissa on väkeä, niin on myös tunnelmaa.

Ihan totta. Tosin homma meni niin, että Ilves alkoi pelata toisesta erästä eteenpäin hyvin ja yleisö syttyi sitä kautta mukaan peliin. Mitä siis tarvitaan hyvän tunnelman luomiseen? No vaikka hyvää jääkiekkoa!

WsQ

Luottopelaaja

Minä näkisin ykkösen mielelläni muodossa D'Amigo-Flinck-Wahl ennen kuin F tai W vaihtaa maisemaa. Flinck on kuitenkin kiekon kanssa Laaksoa luovempi.

El Reino

Tähtipelaaja

Flinck pelasi JYP-ottelun vahvasti ja on löytänyt hyvän sävelen Jokisen kanssa eli en tätäkään tutkaparia lähtisi hajottamaan. Ilveksen ongelmana onkin se, että kun rosteri on noin ohut, kaikkia konkareita ei voida laittaa yhteen ja tehdä lopuista jotain junnuketjuja. Kokemusta on jaettava useaan ketjuun ja siksi varsinainen syömähammas puuttuu.

Sademies

Vakiokokoonpanossa

El Reino sanoi:
Flinck pelasi JYP-ottelun vahvasti ja on löytänyt hyvän sävelen Jokisen kanssa eli en tätäkään tutkaparia lähtisi hajottamaan. Ilveksen ongelmana onkin se, että kun rosteri on noin ohut, kaikkia konkareita ei voida laittaa yhteen ja tehdä lopuista jotain junnuketjuja. Kokemusta on jaettava useaan ketjuun ja siksi varsinainen syömähammas puuttuu.

Entä jos ketjut suorittaisivat minuutit seuraavasti; 20-20-10-10, kyllä kolmosen ja nelosen luulisi selviävän kymmenen minuutin jääajasta, varsinkin tuo somittelemani kolmonen, joka ei ole mikään "junnuketju", vaan siinä kolme ihan aikuista pelaajaa.

Meidän on pakko saada kaksi pelaavaa ketjua jalkeille, jotta pystyismme kontrolloimaan pelin virtausta. Laakson ja Flinckin ympärille on hyvä rakentaa näitä tulosyksiköitä, he pystyvät voittamaan aloituksia ja kamppailuja, sekä puolustamaan tunnollisesti, antaen laitahyökkääjilleen lisenssin hyökätä vapaammin.

ipa1970

Luottopelaaja

Flinck on varmasti tämän hetken rosterissa ipan paras sentteri mutta ei selvästikään ole Kiven suosiossa syystä tai toisesta. Iso harmi jos Flinckistä hankkiudutaan eroon. Kuuluisi tällä hetkellä ipan kahteen ekaan kenttään ehdottomasti.

Rouhija

Luottopelaaja

ipa1970 sanoi:
Flinck on varmasti tämän hetken rosterissa ipan paras sentteri mutta ei selvästikään ole Kiven suosiossa syystä tai toisesta. Iso harmi jos Flinckistä hankkiudutaan eroon. Kuuluisi tällä hetkellä ipan kahteen ekaan kenttään ehdottomasti.

Kivi sanoi,että ketjut eivät ole mitenkään numeroitu.Mutta kyllä Flinck saisi enemmän ylivoimaa kyllä pelata.Viime kaudella pyssytti b-pisteeltä mukavasti maaleja.

El Reino

Tähtipelaaja

Ei Markku missään koirankopissa ole, kun keskimäärin peliaikaa on tullut noin 15 minuuttia ilman merkittävää määrää erikoistilannepeliaikaa. Hyökkääjien peliaikakuningas Mustonen on kellottanut keskimäärin 19,5 minuuttia, mutta pelaa siis ykkösylivoimaa ja myös kakkosalivoimaa.

Markku pelaa nyt siinä roolissa, mihin tämä tänne hankittiinkin, mutta minäkin uskon, että tästä olisi ylivoimalla enemmän hyötyä kuin esimerkiksi Wahlista, vaikka tykki ei ole tällä kaudella puhunut samalla tahdilla kuin etenkin viime syksynä.

Tinke18

Vakiokokoonpanossa

Mun mielestä Ilveksen kannattais nyt yrittää saada Sointu vaihdettua vaikka Sami Blomqvistiin tai Mikael Kuroseen. Ja tiedän, että tämä siirto ei vahvistaisi joukkuetta, mutta ei kyllä heikentäisikään. Oletettavasti palkkakuluissa kuitenkin säästettäisiin ja sitäkautta oltaisiin lähempänä sitä, että voitaisiin jostain sitä kärkiosaamista taas etsiä