Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 196
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Ääh, mun mielestä olis vaan hyvä luovuttaa tuleva kausi jo ennenkuin se alkaa.

Olisi ainakin monien kannalta helpompi ja parempi valinta :)
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 821
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Serve sanoi:
Brooks sanoi:
Jos katsotaan pelkästään pelaajistoa, niin Ilves on nyt siinä tilanteessa, että lähteneille etsitään vasta korvaajia, vaikka joukkuetta piti vahvistaa. Niinpä vielä tuloillaan olevien pitää olla kovia pelimiehiä ja heidän pitäisi tulla mahdollisimman pian eikä vasta adventtisohjojen aikaan.

Oleellisinta menestyksen kannalta on kuitenkin se, miten joukkueen viisikkopeli parantuu edelliskausiin verrattuna. Lisäksi maalivahtipelin pitää olla hyvää liigatasoa.

"Oleellisinta menestyksen kannalta on kuitenkin se, miten joukkueen viisikkopeli parantuu edelliskausiin verrattuna."

Minä olen enemmän huolissani siitä, että minkälaisista palikoista sitä viisikkopeliä lähdetään rakentamaan. Nyt ei näytä hyvälle,varsinkaan puolustuksen kannalta.

Kyllä Helgen pitää jatkaa siitä, mihin viime kauden päätti. Eli olla kolmen parhaan maalivahdin joukossa

Minua nietityttää tuo kokoonpanon kapeus. Ensi kaudella on useampaan kertaan kolme peliä neljään päivään - viikkoja (ja sitten taas melkein viikon taukoja, kuka Uuno näitä otteluohjelmia laatii). Jos iskee yhtään pahempi loukkaantumissuma, niin pelejä hävitään ihan silkkaan väsymykseen kun rutinoituneempi luistelee ohi oikealta ja vasemmalta ohi kolmannessa erässä. Siksi olisi tärkeää saada niitä edes liigamitat täyttäviä pelaajia kokoonpanoon että voidaan edes vähän kierrättää. Ja tietysti joukkueen kuntopohjan pitää olla sellainen ettei tässä anneta tasoitusta, mutta se riippuu paitsi valmennuksesta, myös siitä että pelaaja tiedostaa miten kesänsä kuuluu käyttää eli terassikeikat pitää jättää väliin ja roskaruuat syömättä.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 534
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Kiinnostaisi tietää, miten todennäköisenä palstan talousrealistit pitävät sitä, että Ilves tämänkaltaisilla joukkueilla pääsee ennen uutta hallia joka vuosi edes playoffeihin ja tekee niitä maltillisia voittoja? Nimittäin tuntuu vähän että tässä keskustelussa välillä häviää se, että myös jatkuva urheilullinen häviäminen on myös suuri taloudellinen riski.

Viisikkopelin kehittymiseen tosiaan vaikuttavat myös käytettävissä olevat palikat. Jos kesken kauden naarataan avainrooleihin toisenlaisesta pelikulttuurista tulevia veteraaneja, se on suuressa ristiriidassa pelin kehittymisen kanssa. Minusta ollaan hyvin vaarallisilla vesillä jos julkisuuteen annetaan kuva kuuden sakkiin pyrkivästä joukkueesta ja jokainen näkee, että viime kauden heikko joukkue onkin nyt huonompi. Yksi tappioputki kauden alkupuolella voi jo jättää ison osan satunnaiskatsojista kotiin - miten tähän on strategiassa varauduttu?

Minusta tuo, että Ilves on ollut jonkun Suomelan perässä, ei ole minkään arvoinen tieto. Tuollainen pelaaja kun ei tänne päin vilkaisekaan. Jos rahaa ei ole paljoa, sitä ei edelleenkään mielestäni olisi pitänyt käyttää Floodin ja kumppaneiden tasoisiin miehiin. Valmennuksen toiveista en tiedä, mutta onhan niissäkin toiveissa joku limitti: vaikea toivoa kovaa pakettia, jos rajana ovat mummon villasukat.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Carabasin Markiisi sanoi:
Nimittäin tuntuu vähän että tässä keskustelussa välillä häviää se, että myös jatkuva urheilullinen häviäminen on myös suuri taloudellinen riski.

Tuohan on se juurisyy, miksi Ilves-Hockey Oy ajautui siihen taloudelliseen tilaan kuin se ajautui. Epäkurantti tuote ei myynyt. Syitä epäkuranttiin tuotteeseen löytyy varmasti lajapäin, mutta lopputuloksia on vain yksi.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Serve sanoi:
Minä olen enemmän huolissani siitä, että minkälaisista palikoista sitä viisikkopeliä lähdetään rakentamaan. Nyt ei näytä hyvälle,varsinkaan puolustuksen kannalta.

Joo, tuosta aiemmin jo kirjoitinkin, että millaista peliä Ilveksen on tarkoitus pelata, koska materiaali ei näyttäisi antavan edellytyksiä kovinkaan moderniin pelitapaan ottaen huomioon, että puolustuksesta puuttuu käsiä ja jalkoja eikä keskikaista vakuuta.

Jotenkin Ilveksen joukkue vaikuttaa enemmän "Jalon näköiseltä" kuin "Kiven näköiseltä."
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 132
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Brooks sanoi:
Serve sanoi:
Minä olen enemmän huolissani siitä, että minkälaisista palikoista sitä viisikkopeliä lähdetään rakentamaan. Nyt ei näytä hyvälle,varsinkaan puolustuksen kannalta.

Joo, tuosta aiemmin jo kirjoitinkin, että millaista peliä Ilveksen on tarkoitus pelata, koska materiaali ei näyttäisi antavan edellytyksiä kovinkaan moderniin pelitapaan ottaen huomioon, että puolustuksesta puuttuu käsiä ja jalkoja eikä keskikaista vakuuta.

Jotenkin Ilveksen joukkue vaikuttaa enemmän "Jalon näköiseltä" kuin "Kiven näköiseltä."

Juuri näin, valitettavasti
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 565
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Niinku oon sanonu niin fysiikka ja lihashuoltoon saatiin pätevä mies.Jospa loukkaantumisten määrä tippuis.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 477
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

pelikirja sanoi:
Niinku oon sanonu niin fysiikka ja lihashuoltoon saatiin pätevä mies.Jospa loukkaantumisten määrä tippuis.

Viime kausihan oli poikkeuksellisen rauhallinen loukkaantumisten osalta, jos vertaa aiempiin kausiin.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Carabasin Markiisi sanoi:
Kiinnostaisi tietää, miten todennäköisenä palstan talousrealistit pitävät sitä, että Ilves tämänkaltaisilla joukkueilla pääsee ennen uutta hallia joka vuosi edes playoffeihin ja tekee niitä maltillisia voittoja? Nimittäin tuntuu vähän että tässä keskustelussa välillä häviää se, että myös jatkuva urheilullinen häviäminen on myös suuri taloudellinen riski.

Minusta tuosta aiheesta - jatkuvan häviämisen vaikutuksesta taloudelliseen riskiin - ei sinänsä tarvitsisi keskustella, koska sen nyt kaikki ymmärtävät ja se toimii keskustelujen lähtökohtana. Jalokin on sen todistanut ensin 20 vuoden ajalta ensin ammattipelaajana, kuuden vuoden ajalta Ilveksen toimarina ja vielä hän on Liigahallituksen jäsenenä saanut tarkastella asiaa kaikkien joukkueiden näkökulmasta. Kaikkien noiden 30 ammattilaisvuoden päälle tulee sitten vielä se seikka, että usein huippupelaajia tappiot ovat vit.... vielä enemmän kuin peruspelaajia. Jalo oli itse huippupelaaja, joten uskonen, että häntä ovat jääkiekkopelien tappiot syöneet rotan lailla 1960-luvun loppupuolilta alkaen. Tuskin täällä palstalla on kovinkaan montaa, jotka pystyvät Jalolle, Hirsimäelle tai Kivelle opettamaan jotain uutta siitä, kuinka jääkiekossa olisi kannattavampaa voittaa.

Carabasin Markiisi sanoi:
Minusta tuo, että Ilves on ollut jonkun Suomelan perässä, ei ole minkään arvoinen tieto. Tuollainen pelaaja kun ei tänne päin vilkaisekaan. Jos rahaa ei ole paljoa, sitä ei edelleenkään mielestäni olisi pitänyt käyttää Floodin ja kumppaneiden tasoisiin miehiin. Valmennuksen toiveista en tiedä, mutta onhan niissäkin toiveissa joku limitti: vaikea toivoa kovaa pakettia, jos rajana ovat mummon villasukat.

Moni fani puolestaan janoaa siirtohuhuja ja kuulla ketä on tulossa tai ketä yritetään. Tuossa kohtaa Suomela toimi juurikin esimerkkinä siitä, että kyllä Ilveskin on niitä fanien toivoamia pelaajia halunnut. Ja tämä ei tietenkään ole tapahtunut kauden lopussa Suomelan varmisteltua pistepörssin voittoa. Ymmärrän kuitenkin pointtisi, koska Suomela on kaikkien fanien tietoudessa. Otetaan toisesta ääripäästä esimerkkinä pelaaja, joka ei ole vielä lyönyt läpi, koska ei ole piirtoakaan vetänyt Liigassa. Kuulin (jälleen saa korjata), että Jesse Ylöstä myös yritettiin tänne. Tämä esimerkkinä taas siitä, että tänne ei ole pyritty hakemaan pelkkiä ikäloppuja raakkeja, niin kuin jotkut ovat todenneet.

Floodista olenkin tänne kirjoittanut monta kertaa. Itse en olisi jäänyt kaipaamaan, jos olisi lähtenyt. Toisaalta valmennuksellisten muutosten jälkeen Ilveksen peli toimi ja tuossa toimivassa osassa Floodilla oli TOP-3 peliaika. En jaksa uskoa, että Kiven johtama trio peluutti häntä läpällä. Valmentajat tietävät, kuinka paljon helpompaa on toimia pelaajan kanssa, johon voivat luottaa kuin sen, että ulkomailta lähdetään etsimään. Kannattajien ja valmentajien näkemykset eroavat usein. Kannattajat eivät tiedä mitä palavereissa on pelaajien kanssa sovittu kentällä tehtävän. Esimerkkinä Radek Duda ja/tai Roman Vopat (taisi olla molemmat). Monet faneista tykkäsi, mutta valmentajat ja kanssapelaajat olivat tuskissaan, miksi nämä eivät tehneet yhdessä sovittuja asioita.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 534
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

En tietenkään tarkoittanut uskovani, että voisin opettaa jotain esimerkiksi Risto Jalolle jääkiekosta. Pointti oli, että kuinka todennäköisenä esimerkiksi sinä pidät sitä, että aikana ennen uutta hallia olisi mahdollista sekä menestyä näillä "säästörostereilla" kelvollisesti urheilullisessa mielessä että tehdä niiitä taloudellisia pieniä voittoja? Yllätyksistä huolimatta tiedämme kaikki, että isossa kuvassa pelaajabudjetit korreloivat aika hyvin menestyksen kanssa.

En minäkään mitään holtitonta riskinottoa kannata. Vakavasti kuitenkin mietityttää, onko järkevää viestiä ulos näitä menestystavoitteita ja miten strategia pysyy kasassa, jos mopo hyytyy moottoritielle ja kaikki pitää aloittaa alusta.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Carabasin Markiisi sanoi:
En tietenkään tarkoittanut uskovani, että voisin opettaa jotain esimerkiksi Risto Jalolle jääkiekosta. Pointti oli, että kuinka todennäköisenä esimerkiksi sinä pidät sitä, että aikana ennen uutta hallia olisi mahdollista sekä menestyä näillä "säästörostereilla" kelvollisesti urheilullisessa mielessä että tehdä niiitä taloudellisia pieniä voittoja? Yllätyksistä huolimatta tiedämme kaikki, että isossa kuvassa pelaajabudjetit korreloivat aika hyvin menestyksen kanssa.

Olen kirjoittanut jo ennen strategian julkaisua oman näkemykseni eli siinä olen lähtenyt siitä, että ennen uutta hallia IH saisi velat maksettua tai ainakin lähes maksettua. Kokonaissijoittumisesta (urheilu+talous) olen ajatellut niin, että Ilves pystyisi nousemaan sijoilta 14-15 neljässä kaudessa sijoille 6-7 eli ylempään keskikastiin. Päättyneellä kaudella oltiin urheilullisesti sijalla 11 (mikä oli kaikille pettymys), mutta taloudellisesti - liikevoitolla mitattuna - saatetaan saavuttaa jo sijoitus 7-8 parhaan joukkoon. Talouskategoriaan toki kuuluu myös taseen analysointi.

Mutta eikö Ilves olekin julkaissut taloudellisesti nousevan strategian? Sehän tarkoittaisi sitä, että johdon suunnitelmana on nimen omaan selviytyä säästökuurin ajasta standardiin tilanteeseen. Minun mielestäni Ilveksellä on täydet mahdollisuudet jo ennen uutta hallia nousta joukkueeksi, joka pelaajabudjetilla mitattuna olisi ennakkokaavailuissa TOP-7 joukkue.

Ilveksen johdonhan tulee hahmottaa koko ajan tilannetta eteenpäin. Jalo on käynyt käsittääkseni keskusteluja Sandellin lisäksi ainakin Tommi Huhtalan ja Ville Korhosen kanssa. Todennäköisesti monen muunkin oman kanssa. Mainitsin nuo pelaajat, koska heidät tunnen. Jalolla on hyvä käsitys siitä, kuinka pojat tällä hetkellä ajattelevat paluustaan Suomeen.
Jalo nojaa omavaraisuuteen ja nyt käsillä olevat ikäluokat olivat viimeinen mahdollisuus rakentaa omavaraisuuden varaan. Ehkä jo ennen uutta hallia saamme tilanteen, jossa meillä on Liigan mittapuulla messeviä paluumuuttajia ja nykyiset nuorukaiset ovat kypsässä iässä. Jos Jalon oletettava visio toteutuu, niin näen hyvänkin mahdollisuuden saavuttaa suoran pudotuspelipaikan ajoissa.

En edelleenkään näe pahana, että johto on linjannut minua kunnianhimoisempia tavoitteita. Toki strategian julkaisun hetkellä uudella johdolla ei ollut takanaan yhtään toimikautta ja yllätyksiä on ollut matkassa. Minusta hyvin kertovaa tilanteesta on tuo palstoilla tuotu omistajien tahtotila. Toisten mielestä velat tulee maksaa aikataulussa (niin kuin pitääkin) ja toisten mielestä pelaajabudjetit pitää olla tapissaan. Muuttujina on vielä sitten todellisuus pelaajamarkkinoilla eli Liigan vetovoima on heikentynyt ja Liigan sisällä Ilveksen vetovoima ei juurikaan ole noussut. Vasta parisen viikkoa sitten julkisuuteen tuli Ilveksen suunnalta ensimmäinen kunnollinen signaali ulkopuolisille, että toiminta Ilveksessä jatkuu ja saattaa jopa muuttua parempaan suuntaan. Tulevalta tilikaudelta vähintään samanlainen suoritus, niin uskottavuus paranisi entisestään.

Carabasin Markiisi sanoi:
En minäkään mitään holtitonta riskinottoa kannata. Vakavasti kuitenkin mietityttää, onko järkevää viestiä ulos näitä menestystavoitteita ja miten strategia pysyy kasassa, jos mopo hyytyy moottoritielle ja kaikki pitää aloittaa alusta.

En osaa arvioida, miten kannattajat suhtautuisivat, jos johto nyt viestisi tyyliin, että takamatka olikin arvioita paljon pidempi ja muutamme tavoitteita selkeästi heikompaan suuntaan. Veikkaisin, että ensinnäkin täällä riehuisi paskamyrsky. Pelaajat ja valmentajatkin voisivat olla ihmeissään ja todeta, että paskaakos tässä sitten on hikoiltu ja pyritty kehittymään joka sektorilla paremmaksi pelaajaksi.

Vähän reilu vuosi sitten täälläkin juhlittiin sitä, että Ilves oli tehnyt jatkosopimuksen Karri Kiven kanssa. Monen mielestä Kivi oli haastanut varsin mallikkaasti tulevan mestarin valmentajan Tapolan. Minulla ei ole tietoa, mitkä pelaajat ovat tulevalle kaudelle hankittu Kiven tahdossa. Minäkin olen pohtinut Floodin, Ahtolan, Generousin ja Leimun hankinnan järkevyyttä, mutta todennäköisemmin kaikille hankinnoille Kivellä ja johdolla on perustelut. annattajat näkevät selkeimmin maalintekijät ja syöttäjät. Valmentajat taas näkevät noiden lisäksi satoja muita asioita eli esimerkiksi parantaako joku näistä pelaajista oleellisesti meidän viime kauden surkeata alivoimapelaamista. Ehkä Jalo ja Selin ovat entisinä työkavereina käyneet hyvinkin syvälliset keskustelut siitä, mitä Ahtola ja Mieho pystyvät tuomaan joukkueeseen. Leimu puolestaan oli Matikaisen ja Nurmisen koirankopissa, joten ehkäpä Leimu haluaa näyttää vielä ennen uransa päätöstä.

Meillä kaikilla lienee aivan sama tahtotila eli nähdä Ilveksen nousevan takaisin huipulle. Itse kun olen valmentanut jonkin verran junioripuolella ja nähnyt Liigan toimintaa suht läheltäkin, niin en jaksa panikoida vielä heinäkuun alussa. Toivottavasti emme ole näin pettyneitä rosteriin, kun Ilves luistelee liiga-avaukseen. Ja toivottavasti ensimmäisen liiganeljänneksen jälkeen olemme selkeästi paremmassa asemessa kuin viime kaudella vastaavaan aikaan.

Nyt, kun osakeanti jäi, meidän kaikkien ansiokkaasta ponnistelusta huolimatta, reilun millin vajaaksi, niin meillä kannattajilla olisi edelleen mahdollisuus auttaa Ilvestä ottamaan Tapparaa kiinni.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
2 009
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

[quote author=Kunto]
...Kannattajien ja valmentajien näkemykset eroavat usein. Kannattajat eivät tiedä mitä palavereissa on pelaajien kanssa sovittu kentällä tehtävän. Esimerkkinä Radek Duda ja/tai Roman Vopat (taisi olla molemmat). Monet faneista tykkäsi, mutta valmentajat ja kanssapelaajat olivat tuskissaan, miksi nämä eivät tehneet yhdessä sovittuja asioita.
[/quote]

Tämä seikka onkin erittäin hyvä muistaa kun vaaditaan "tähtipelaajia" rosteriin. Moinen pelaaja saattaa olla hyvinkin viihdyttävä kentällä mutta tekemisillään ei edistä joukkuepelaamista suuremmassa kuvassa pätkääkään. Lisäksi esim. pukuhuonekäytös, vapaa-ajan vietto ja harjoittelutyyli saattavat syödä ruton lailla joukkuehenkeä. Toki kiekko on elämyslaji jossa täytyy pystyä tarjoamaan muutakin kuin tarkkaakin tarkempaa puolustuspelaamista.
Jos itse saisin päättää niin mieluummin silti koko joukkueellinen lupaavia ja tekemiseen sitoutuvia pelaajia kuin yksi mulkku "tähtipelaaja". Toki on monia nöyriäkin tähtipelaajia mutta ne eivät ole Ilveksen tassujen ulottuvilla.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Kunto sanoi:
Nyt, kun osakeanti jäi, meidän kaikkien ansiokkaasta ponnistelusta huolimatta, reilun millin vajaaksi, niin meillä kannattajilla olisi edelleen mahdollisuus auttaa Ilvestä ottamaan Tapparaa kiinni.

Todella moni nimimerkki nostaa esiin tämän Tapparan tekemän noston pelaajabudjettiin uuden tulemisen alkajaiksi. Onnistuneen joukkorahoitushankkeen inspiroimana olen alkanut miettiä, että voisiko tällaisen satsauksen tuotteistaa ja joukkoistaa.

Olemme valmiit 2021. On hupparia, lippalakkia, takkia...erinäisiä tapahtumia...oma sivusto....mitä ikinä...ja kaikki tuotto, joka on kahden vuoden aikana saatu kasaan, ohjataan suoraan pelaajabudjettiin jo suunnitellun pelaajabudjetin päälle. Sivustolla on reaaliaikainen seuranta, jossa näkee paljonko on rahaa tullut sisään.

Muutama pointti:

- Näin viestitään sidosryhmille, että Ilves on iskukykyinen, kun siirtyminen uuteen halliin tapahtuu. Vaikuttaa myyntiin positiivisesti, lisää organisaation imua
- Näin viestitään ulospäin, että Ilves on tulossa
- Luodaan positiivista pöhinää kannattajien keskuudessa
- Otetaan kannattajia mukaan talkoisiin. Luo yhteenkuuluvuuden tunnetta

Hyvin toteutettuna tämä toimisi varmasti. Vaatii saman kuin joukkorahoituskin. Kannattajat toimivat primus motorina ja Ilves tarjoaa vetoavun.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

HeGe41 sanoi:
Kunto sanoi:
Nyt, kun osakeanti jäi, meidän kaikkien ansiokkaasta ponnistelusta huolimatta, reilun millin vajaaksi, niin meillä kannattajilla olisi edelleen mahdollisuus auttaa Ilvestä ottamaan Tapparaa kiinni.

Todella moni nimimerkki nostaa esiin tämän Tapparan tekemän noston pelaajabudjettiin uuden tulemisen alkajaiksi. Onnistuneen joukkorahoitushankkeen inspiroimana olen alkanut miettiä, että voisiko tällaisen satsauksen tuotteistaa ja joukkoistaa.

Olemme valmiit 2021. On hupparia, lippalakkia, takkia...erinäisiä tapahtumia...oma sivusto....mitä ikinä...ja kaikki tuotto, joka on kahden vuoden aikana saatu kasaan, ohjataan suoraan pelaajabudjettiin jo suunnitellun pelaajabudjetin päälle. Sivustolla on reaaliaikainen seuranta, jossa näkee paljonko on rahaa tullut sisään.

Muutama pointti:

- Näin viestitään sidosryhmille, että Ilves on iskukykyinen, kun siirtyminen uuteen halliin tapahtuu. Vaikuttaa myyntiin positiivisesti, lisää organisaation imua
- Näin viestitään ulospäin, että Ilves on tulossa
- Luodaan positiivista pöhinää kannattajien keskuudessa
- Otetaan kannattajia mukaan talkoisiin. Luo yhteenkuuluvuuden tunnetta

Hyvin toteutettuna tämä toimisi varmasti. Vaatii saman kuin joukkorahoituskin. Kannattajat toimivat primus motorina ja Ilves tarjoaa vetoavun.

Tuotteita tulisin varmasti ostamaan!
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

4ever1 sanoi:
[quote author=Kunto]
...Kannattajien ja valmentajien näkemykset eroavat usein. Kannattajat eivät tiedä mitä palavereissa on pelaajien kanssa sovittu kentällä tehtävän. Esimerkkinä Radek Duda ja/tai Roman Vopat (taisi olla molemmat). Monet faneista tykkäsi, mutta valmentajat ja kanssapelaajat olivat tuskissaan, miksi nämä eivät tehneet yhdessä sovittuja asioita.

Tämä seikka onkin erittäin hyvä muistaa kun vaaditaan "tähtipelaajia" rosteriin. Moinen pelaaja saattaa olla hyvinkin viihdyttävä kentällä mutta tekemisillään ei edistä joukkuepelaamista suuremmassa kuvassa pätkääkään. Lisäksi esim. pukuhuonekäytös, vapaa-ajan vietto ja harjoittelutyyli saattavat syödä ruton lailla joukkuehenkeä. Toki kiekko on elämyslaji jossa täytyy pystyä tarjoamaan muutakin kuin tarkkaakin tarkempaa puolustuspelaamista.
Jos itse saisin päättää niin mieluummin silti koko joukkueellinen lupaavia ja tekemiseen sitoutuvia pelaajia kuin yksi mulkku "tähtipelaaja". Toki on monia nöyriäkin tähtipelaajia mutta ne eivät ole Ilveksen tassujen ulottuvilla.
[/quote]

Ja täytyy muistaa, että monesti sitoutumisella pelitapaan ajatellaan puolustuspelaamista, mutta kun nämä esimerkit toin esille, niin kyse oli myös hyökkäyspelaamisesta. Maalin tappiolla, aikalisä, asiat sovitaan ja roolitetaan. Kiekko jäähän ja kaverit alkoivat sooloilemaan. Viisi muuta ihmettelee puolestaan, että mitä tapahtuu.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Edelleen olisi upeaa, että joku suomalainen seura, ja tässä kohtaa ajattelen tietenkin Ilvestä, loisi ensimmäisenä tilanteen (joukkorahoitushankkeen), jossa kausareita ostettaisiin 5000-6000 ja syntyisi tavallaan illuusio, että Ilveksen peleihin on vaikea saada lippuja, kun kausareita on myyty niin paljon. Änärissähän tämä on ollut jo pitkään joillakin seuroilla. Ihmisiä on jonossa odottamassa, mikäli joku luopuu paikastaan.

Taitaa olla kaukainen ja vieras ajatus Suomessa.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
993
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Kunto sanoi:
Edelleen olisi upeaa, että joku suomalainen seura, ja tässä kohtaa ajattelen tietenkin Ilvestä, loisi ensimmäisenä tilanteen (joukkorahoitushankkeen), jossa kausareita ostettaisiin 5000-6000 ja syntyisi tavallaan illuusio, että Ilveksen peleihin on vaikea saada lippuja, kun kausareita on myyty niin paljon. Änärissähän tämä on ollut jo pitkään joillakin seuroilla. Ihmisiä on jonossa odottamassa, mikäli joku luopuu paikastaan.

Taitaa olla kaukainen ja vieras ajatus Suomessa.

Futiksen puolella RoPS oli jo liikkeellä tällä ajatuksella, tosin kausaritäkynä oli erittäin edullinen hinta. Mutta kampanjalla varmistettiin että kauden budjetoidut lipputulot saatiin kassaan jo kauden alussa. Ei jäänyt spekuloitavaa, säävaikutusta ja muita ennalta arvaamattomia tekijöitä. Irtolippujakin edelleen silti myydään.
 

El Bastardo

Viirejä odotellessa
Viestejä
616
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Lynx sanoi:
Kunto sanoi:
Edelleen olisi upeaa, että joku suomalainen seura, ja tässä kohtaa ajattelen tietenkin Ilvestä, loisi ensimmäisenä tilanteen (joukkorahoitushankkeen), jossa kausareita ostettaisiin 5000-6000 ja syntyisi tavallaan illuusio, että Ilveksen peleihin on vaikea saada lippuja, kun kausareita on myyty niin paljon. Änärissähän tämä on ollut jo pitkään joillakin seuroilla. Ihmisiä on jonossa odottamassa, mikäli joku luopuu paikastaan.

Taitaa olla kaukainen ja vieras ajatus Suomessa.

Futiksen puolella RoPS oli jo liikkeellä tällä ajatuksella, tosin kausaritäkynä oli erittäin edullinen hinta. Mutta kampanjalla varmistettiin että kauden budjetoidut lipputulot saatiin kassaan jo kauden alussa. Ei jäänyt spekuloitavaa, säävaikutusta ja muita ennalta arvaamattomia tekijöitä. Irtolippujakin edelleen silti myydään.

Ja Rops lainasin ideaa laskettelukeskukselta, olikohan Sappee tjs.
Miksi ei Ipan toimistollakin laskettaisi kausareille hinta ja määrä millä lipputulot katetaan?
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 538
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

HeGe41 sanoi:
Kunto sanoi:
Nyt, kun osakeanti jäi, meidän kaikkien ansiokkaasta ponnistelusta huolimatta, reilun millin vajaaksi, niin meillä kannattajilla olisi edelleen mahdollisuus auttaa Ilvestä ottamaan Tapparaa kiinni.

Todella moni nimimerkki nostaa esiin tämän Tapparan tekemän noston pelaajabudjettiin uuden tulemisen alkajaiksi. Onnistuneen joukkorahoitushankkeen inspiroimana olen alkanut miettiä, että voisiko tällaisen satsauksen tuotteistaa ja joukkoistaa.

Olemme valmiit 2021. On hupparia, lippalakkia, takkia...erinäisiä tapahtumia...oma sivusto....mitä ikinä...ja kaikki tuotto, joka on kahden vuoden aikana saatu kasaan, ohjataan suoraan pelaajabudjettiin jo suunnitellun pelaajabudjetin päälle. Sivustolla on reaaliaikainen seuranta, jossa näkee paljonko on rahaa tullut sisään.

Muutama pointti:

- Näin viestitään sidosryhmille, että Ilves on iskukykyinen, kun siirtyminen uuteen halliin tapahtuu. Vaikuttaa myyntiin positiivisesti, lisää organisaation imua
- Näin viestitään ulospäin, että Ilves on tulossa
- Luodaan positiivista pöhinää kannattajien keskuudessa
- Otetaan kannattajia mukaan talkoisiin. Luo yhteenkuuluvuuden tunnetta

Hyvin toteutettuna tämä toimisi varmasti. Vaatii saman kuin joukkorahoituskin. Kannattajat toimivat primus motorina ja Ilves tarjoaa vetoavun.

Todella loistava idea, suuri peukku tälle.
Mutta myös onko ongelma kun normaalilla muutaman lapsen perheellä ei välttämättä ole iroittaa ylimääräistä rahaa joka paikkaan että näkyykö kuinka pahasti sen hetkisten fanituotteiden myynnissa.

Ja onko hankala kappale määriä hallita jottei ei varastot jää käteen mutta tarpeeksi pitäis kuitenkin tilata että kappale kohtaset tuotantokustannukset saadaan tarpeeksi alas.
 
Ylös