Serve
Luottopelaaja
Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019
"Kannattajat elävät luonnollisesti fantasiamaailmassa, mutta johdolla puolestaan on laskuja maksettavana."
Tästä ei voi pelkästään faneja syyttää. Ripa on itse myös lietsonut suuria odotuksia, puheillaan kuuden joukkoon menemisestä. Itsekkin olin pettynyt kevään/kesän hankintoihin, koska odotukset olivat aivan muuta.
Kyllähän (melkein) kaikki sen ymmärtävät,ettei vuosi kausien ryssimistä hetkessä korjata.
Kunto sanoi:Täällä ajatusmallina vallitsee se, että maailmalla on runsaasti vapaana ykköskorin senttereitä, jotka suorastaan odottavat pääsyään Ilvekseen ja Ilves ei ole näitä pelaajia ottanut, koska haluavat säästää euroja. HIFK on Antti Suomelan lähtöpäivästä metsästänyt ykkössentteriä ja oli pettynyt mm silloin, kun Sami Sandell vastasi kieltävästi HIFK:n erittäin anteliaaseen tarjoukseen. HIFK, jolla on Liigatasolla verrattuna melko ylivertainen rahatilanne, on joutunut etsimään vahvistusta useita kuukausia.
Ilveksen ei pidä olla sosiaalitoimisto, mutta sen on edettävä sillä rahalla, mitä sillä on käytössä. Tälläkin palstalla on muutama nimimerkki valoittanut, että Ilvekselle tulee syksyllä maksettavaksi velkoja, jotka taitavat pitkälti juontua vanhan johdon aikakaudelta. Kannattajat elävät luonnollisesti fantasiamaailmassa, mutta johdolla puolestaan on laskuja maksettavana. Pakollisten maksujen lisäksi Ilves on investoinut KooVee-yhteistyöhön ja palkannut urheilupuolelle Timo Koskelan. Jokainen investointi syö varoja, mutta tähtäimenä on, että nämä tuottavat hedelmää pidemmällä tähtäimellä.
Minä en tiedä hankinnoista mitään. Pidän tilannetta hyvänä, että nykyisen johdon aikana tiedot eivät vuoda. Voi olla, että Ilves on naaraamassa sen sentterinkin ohi muiden halukkaiden, mutta, jos sopivia kandidaatteja ei ole, niin valmentajana miettisin, että onko meillä todellinen tarve sentterille tällä hetkellä vai onko meillä riittävästi variaatiota? Voiko sentterikalusto olla esim. Suomi, Ruotsalainen, Tamminen ja Mieho? Voiko se olla Ruotsalainen, Tamminen, Savilahti ja Mieho? Vai onko se Ruotsalainen, Tamminen, Mieho ja Ahtola? Voiko noilla kombinaatioilla kuitenkin lähteä liikkeelle vai onko nyt vain hankittava joku sentteri umpimähkään.
Robert ja Nollakulma sanoi:Se täytyy kyllä mainita liittyen tähän top 6 materiaalikeskusteluun, että jos Sandell & Meskanen olisivat jatkaneet lisättynä yhdellä kovalla puolustajalla, niin tuo nippu olisi sitä top 6 kamaa. Väittäisin tuolloin myös joukkueen hinnan pysyneen siinä kahden miljoonaan tuntumassa jonka hallituksen strategia tälle kaudelle oli tuon pelillisen tavoitteen kanssa.
Tässä on se utopia ja vääristymä, että Ilveksen olisi pitänyt maksaa Sandellille noin puoli miljoonaa, jotta olisi pystynyt vastaamaan Davosin sopimukseen. Sivukulujen kanssa puhumme siis 0,6 miljoonan sijoituksesta. Ehkä Meskanenkin oltaisiin saatu vastaavalla sopimuksella jatkamaan Ilveksessä, mutta silloin puhuisimme jo yli 2,5 millin budjetista. Kaksikko pelasi itsensä Liigajoukkueiden ulottumattomiin.
"Kannattajat elävät luonnollisesti fantasiamaailmassa, mutta johdolla puolestaan on laskuja maksettavana."
Tästä ei voi pelkästään faneja syyttää. Ripa on itse myös lietsonut suuria odotuksia, puheillaan kuuden joukkoon menemisestä. Itsekkin olin pettynyt kevään/kesän hankintoihin, koska odotukset olivat aivan muuta.
Kyllähän (melkein) kaikki sen ymmärtävät,ettei vuosi kausien ryssimistä hetkessä korjata.