Kunto
Luottopelaaja
Juu meillä on ykkös sentteri mutta missä on kakkos sentteri joka jeesais Arttua? Ei tässä kukaan ole pitkään aikaan puhunut että joku Suomela tai Lindgreen pitäis saada vaan ihan riittäisi rutinoitunut sentteri joka osaa alivoimaa ja aloitukset.
Mieho on tällä viikolla jo harjoitellut Ikosen ja Haapasen sentterinä ja tulee jeesaamaan Arttua. Arttu tosin ei taida kaivata mitään apua. Nauttii siitä, mitä enemmän saa pelata.
Mutta sun näkemys on tullut todella selväksi että mikään ei johdu nykyisestä johdosta vaan joko kuivista markkinoista tai edellisestä johdosta. Varmasti Leimu, Ahtola, Genekin ovat nappi hankintoja koska olivathan ne parhaat saatavilla olijat Ilveksen maksukyvyllä ja houkuttavuudellaan.
Ja, jos olisit lukenut minun kirjoituksiani, niin tietäisit, että juuri noita kolmea pelaajaa ihmettelin itsekin. Vielä, kun tietäisi kuka on näiden pelaajien hankinnoista vastuussa. Sen olen kirjoittanut pian sataan kertaan, että syys-lokakuussa 2017, kun tämän kauden joukkue pääosin rakentui, niin Ilveksellä ei ollut mitään saumoja kilpailla kotimaisista pelaajista. Jämälaatikolla oltiin, mutta ei kai sieltäkään olisi tarvinnut näitä hankkia. Mutta pitääkö se huhu paikkansa, että Ilveksestä lähtenyt Kari Heikkilä vastasi Ahtolan ja Leimun hankinnasta?
Minulle henkilökohtaisesti Ahtola ei ollut pettymys. Hidas, mutta peliälyltään, kokemuksellaan ja maalineduspelillään saattaisi olla tässä vaiheessa kautta ihan toivottava pelaaja. Yli kymmenen maalin vauhti oli tyydyttävää tasoa.
Kun olemme Ilveksen aikoinaan valinneet seuraksemme, niin saamme/joudumme elämään myös seuran historian kanssa. Valitettavasti historiaamme kuuluu se, että täällä elettiin täysin holtittomasti tehden massiiviset velat.