Sitä en kyllä ymmärrä, että jaksat dissata tamperelaisia, Ilvekseen sijoittaneita liikemiehiä.
Jos tälläinen kuva syntyy, on kyse
Minun huonosta ulosannistani ja tekstistäni.
Kyse
EI ole siitä, ettenkö pitäisi IHOY:n sijoittaneita ihmisiä
Isoina Ilves ihmisinä.
Kuten Kunto tuossa aiemmin totesi, ei kukaan sijoita jääkiekkoon saadakseen siitä voittoa, Ilveksen tapauksessa ei tule koskaan saaman omiaan pois.
Joten korjataan tällainen näkemys. Arvostan Ilveksen pelastamiseen osallistuneiden rahallisia ja henkisiä panostuksia
Erittäin Paljon!
Tästä tullaan säätiömalliin ja sen etuihin…
Tiedätkö, miten säätiöiden hallinto toimii? Mikään yhteisö ei ole niin epädemokraattinen kuin säätiö. Säätiön johto täydentää itse itseään, eikä ole mitään tahoa, joka valvoisi johdon toimintaa. Eli kyseessä on diktatuuri, jossa vallankäyttökiistoja ei tosiaan ole.
Säätiölakeja on tullut opiskeltua ihan yliopistotasolla asti, että toki tiedän. Tärkeintä säätiössä on säätiön perustamisasiakirja ja siinä määritellyt säännöt.
Säätiön siis on mahdollista olla sellainen, että sen operatiivinen hallinto on järjestetty niin, että Ilvestahot ovat edustettuina ilman diktatuurimaista mahdollisuutta. Olen näistä keskustellut myös Kärppäsäätiön perustajien kanssa, ja mitä he tekisivät toisin jne…
Mikä etu säätiössä olisi, olisi se, että esimerkiksi nyt tämän hetken vääntö pienomistajatahojen välillä, negatiivinen loanheitto ja/tai diktatorinen johtamisote EIVÄT säätiöomistajan alaisuudessa heijastuisi mitenkään operatiiviseen toimintaan.
…alun perinhän tosiaan säätiömallia lähdimme Hegen ja Jalkakynän kanssa eteenpäin viemään, ja se oli hyvä porttihanke, koska Vinne sen näki luottamustaherättävänä rakenteena.
No omaa taitamattomuutta/haluttomuutta/vanhoja kaunoja syistä en onnistunut tätä sitten enää myymään Jalon keräämään ”rahamiesryhmään”.. eikä sillä niin väliä, pääasia oli Ilves, ei sen muodollinen rakenne… mutta kuten nyt viimeaikojen tapahtumista voidaan todeta, säätiömalli olisi välttynyt kiistoilta hallituspaikoista ja strategiosita. Niistä olisivat kitisseet ”vallattomat” omistajat ja se ei heijastuisi operatiiviseen toimintaan.
Mutta.. that’s water under the bridge. ja Nyt toimintaan näillä rakenteilla jotka ovat DeFacto olemassa.