Myttynen olisi kelpo kakkossentteri Meidän peliin, muttei pystysuunnan Pittsburgh-kiekkoon. Pelkillä tehopisteillä ei voi tänä päivänä mitata pelaajan merkitystä viisikkopeliin.
Ikonen on meidän senttereistä ainoa joka näyttää klassiselta sentteriltä, muut ovatkin enemmän mallia laituri/sentteri.Niin en minä väittänyt että Myttynen olisi lähtökohtaisesti kolmossentteri. Mutta tässä tilanteessa jos kuvitellaan että Ilves löytäisi vaikka oman Audetten, niin ykkössentterin paikka olisi selvä. Sitten jos ajatellaan kakkossentterin paikkaa niin kyllä siihen itse Joni Ikosen laittaisin. On nimittäin ku rahaa pistäis pankkiin,(ensi kaudenkin sopimus) ja selvästi eilen näytti että pystyy luoviin ja rakentaviin ratkaisuihin, vaikka pitkä loukkijakso onkin takana. Koko ajan parantaa, ja vaikka tänään on poissa niin oletan että rasittunut liikaa tiiviissä ottelutahdissa. Väitän että Joni Ikonen on Myttystä pätevämpi kakkossentteriksi jo nyt.
Eikös nämä Lukon Dantworthit ja Audettet ole enemmän "scoutattuja" kuin että isolla rahapussilla ostettuja. Näin olen ainakin ymmärtänyt, vaikka ei ne millään kaurapuuro palkalla silti tietenkään ole.Saipalla oli ennen todella hyvä osumatarkkuus näiden ulkomaanhakujen kanssa, mutta tämä on viime kausina hieman heikentynyt. Lukko ja Sahlstedt osuvat myös kovalla prosentilla, mutta toki suhteessa myös resurssit ovat etenkin nyt aivan eri luokkaa.
Ihan mielenkiintoisena tilastona alla tälle kaudelle Liigan tulleet, tai sen sisällä seuraa vaihtaneet sentterit pistepörsissä:
4. Audette Lukko
9. Kontiola HPK
28. Kunyk Kärpät
35. Broadhurst HIFK
63. Ainali KooKoo
67. Ishakov TPS
77. Koskiranta Saipa
78. Lucenius Sport
Muiden sijoitukset sitten päälle sadan.
Aika lyhyt lista...
Eikös nämä Lukon Dantworthit ja Audettet ole enemmän "scoutattuja" kuin että isolla rahapussilla ostettuja. Näin olen ainakin ymmärtänyt, vaikka ei ne millään kaurapuuro palkalla silti tietenkään ole.
En tiedä mitä listalla ajoit takaa, mutta neljä ensimmäistä ainakin erittäin tärkeitä palasia omille joukkueilleen. Broadhurst lienee ainoa joka ei ole ykkössentteri, mutta kun samassa joukkueessa on Lundell, niin aika vaikeeta on syrjäyttää enään. Jossei peräti mahdoton. Kuitenkin meinasin sitä enemmän että P-Amerikois on sitä massaa mistä valita ja kenties saatavuuttakin. Scouttaus taidostahan toi paljon on kiinni tuleeko toppi vai floppi.
Ite asias muuten Myttysen ja Kontiolan pelaamisessa ero tulee ainakin ylivoimapelissä. Oon katellu kerhon pelejä niin ohan Konna ihan huikea pelaaja ylivoimassa. Kokoajan saa vihut olla varpaillaan että mitä tapahtuu ku Konnalla on kiakko. Syötötkin lähtee nopeesti ja laatuaki riittää. Noin muuten toki hitaamman temmon senttereitä. Eli en osais sanoa miten sopii Ilvekseen noin muuten.Niin ja samalla meille vielä huudetaan suu vaahdossa Kontiolaa. Olisikohan kovin fiksua, että puolet senttereistä pelaa eri peliä kuin Myrrän ideologia on.
Jokainen vastustajan laukaus pelottaa paljon, ihan sama mistä se lähtee. Ykkösveska olisi pakko hankkia jos meinaa menestyä
Mielenkiintoista nähdä ketä tulee. Sen verta kauan on ”uutta verta” ollut tulossa/tiedossa.
Odotukset sen verta korkealla ettei sieltä voine kuin pudota?
Toivottavasti avainsanat ei ole potentiaali/ pitkä pelaamattomuus.