Tappara tulee satsaamaan myös ensi kauden joukkueeseen. Ilves puolestaan ei aio jäädä taistelemaan säälipaikoista.
Ilveksen varmat lähtijät ovat Rautiainen, Ruotsalainen, hyvin todennäköiset Thomson, Dostal, Ja. Ikonen ja Leino, Suomen lähtöä ei voi poissulkea ja jossain vaiheessa varmaan Buffalo haluaa Laaksosenkin mukaan. Maalahdenkin jatko on vielä epäselvä. Siinä on iso rivi lähtijöitä. Kaikkia ei voi, eikä tarvitsekaan korvata yksi yhteen. Kuitenkin Ilves käänsi tällä kaudella monta peliä juuri hyvän ylivoimansa ja erinomaisen maalivahtipelinsä ansiosta joko pisteille tai kokonaan voitoksi. Nämä on ne avaimet, joista Ilveksellä ei ole varaa tinkiä jos haluaa pitää uskottavuudestaan kiinni. Vartiaisen kaltainen sekoittaja tai vuoden pelaamatta ollut Ikonen ei ole niitä pelaajia joilla uskottavuutta nostetaan.
Koskela tänään ilmoitti ettei Ilves tällä hetkellä katsele pelaajia aktiivisesti. Siihen ilmoitukseen on fanien luotettava vai vihjaatko että Koskela valehtelee. Eihän se sitä sulje että niitä sopimuksia voisi olla kassakaapissa, mutta kysymys on että miksi niitä sitten pantataan. Korona-aika on kaikille raskasta ja pienikin positiivisuuden pilkahdus olisi tässä apatiassa tervetullutta.
Jos Ilves tekee tällä kaudella positiivisen tuloksen ja Tappara tappiota mutta silti Tappara satsaa ensi kauden joukkueeseensa ja Ilves ei pyri paikkaamaan lähtijöitään, siinä ei enää selittelyille ole sijaa. Ilves jää Tampereella suosiolla soittelemaan kakkosviulua kun Tappara haluaa kasvaa koko Euroopan huippujoukkueeksi.
Pidätkö oikeasti Jaloa&co selittelijöinä? Oikeasti? Laitatko tänne nähtäväksi vielä kaikki ne Jalon, Sepän ja Koskelan selitykset, niin pystyn kommentoimaan? Itse olen kokenut, että nyt ollaan eletty täysin erilaista Ilves-aikaa. Jalo ei ole selitellyt, eikä toisaalta ole myöskään nostanut itseään jalustalle siitä, miten Ilveksen suunta on käännetty taloudellisesti lähes toiseen ääripäähän.
En. Vielä. Tulokset näyttää. Tällä hetkellä ei näytä hirveän hyvältä mutta aina olen antanut tulosten näyttää ennen arvion tekemistä. Kolme vuotta on mennyt omistajanvaihdoksesta. Minä olen jo aikoja sitten lopettanut vertailemasta edeltäjiin ja nostanut ne kilpailijoihin.