Ilveksen kokoonpano 2021-2022

IhanJuniori

Junioripelaaja
Kokeiltaisko huomenna HIFK peliin
Haapala - Kontiola - Nikolishin
Beck - Sebok - Baptiste
Suomi - Mäntykivi - Oden
Mää nyt halusin nähdä Sebokin ja Mäntykiven ketjut noissa koostumuksissa. Nikolishin oli tänään hyvä, että paikka tuolta ykkösestä vois olla kokeilun arvoinen mielestäni. Nelosesta saisi kyllä kasaan vielä erittäin hyvän ketjun kun rosterissa on Ikoset, Anttila, Mieho, Nalli ja Päkkilä.

Raimo78

Vakiokokoonpanossa
Eletäänpä mielenkiintoisia aikoja.

Tällä ennen näkemättömällä ketjuruletilla omasta mielestäni aiheutetaan enemmän haittaa kuin hyötyä.
Jokke ei nyt ole löytänyt näköjään yhtäkään toimivaa ketjua, koska Suomi - Mänty - Oden vitjaa ei tänäänkään alkujaan asetettu. Nallin laittaminen Odenin paikalle, lähinnä vitsi. Napalmi on hiton tärkeä vielä poffeissa, mutta RIKKOVASSA roolissa syömässä mustaa.

Hakeeko Myrrä oikeasti tällä ruletilla sitä, että pelaajat tottuvat tähän heittelyyn kentistä toiseen ja ovat sitten poffeissa tähän jo tottuneita, vai mitä tämä oikein on? Tämän täytyy tarkoittaa sitä, että poffeissa jatketaan samalla linjalla kuin tänään, hakien vastustajaan nähden hyötyä yhden kentän tuoreista jaloista.

Ei yhtään tuttua kenttää ollut tänään, no ehkä Päkä-Konna-Oden pelasi yhdessä jonkun tovin mutta KAUAN SITTEN.

Kertoisiko joku mitä tällä haetaan….

Myrrän pelinaikaiseen reagointiin en enää jaksaa ottaa yhtään kantaa. Mitään ei vaan tapahdu penkin takana. Pelsujen 3.maalin kohdalla luovutettiin peli, valmennuksen antaessa signaalia pelaajille.

Kyllä. Olen huolestunut. Poffit ovat alkamassa ja Jokella hommat hanskassa. PAPP, tehokas YV, löytyneet ketjukombot; näillä kohti kuoleman sarjaa.

Ja vielä, yhtään en itse lähtisi selittelemään tappiota millään, Joken perinteisin sanoin ”kunnioittakaamme tulostaulua, sieltä on nähtävillä lopputulos”.

näsinneula

Luottopelaaja
Hieman liikaa elää ketjut pelistä toiseen, olivat syyt sitten mitkä tahansa.

Tosin Myrrän mukaan näin säästetään energiaa kun on iso roosteri ja pelaajat vaihtuvat pelistä toiseen.

No puolensa tälläkin. Miten sitten kun isot pelit alkavat. Silloin lennosta ketjut lukkoon ja vot, kaikki pelittää. Ei vain ole aikaa harjoitella.

Poissafoorumilta

Luottopelaaja
”Hakeeko Myrrä oikeasti tällä ruletilla sitä, että pelaajat tottuvat tähän heittelyyn kentistä toiseen ja ovat sitten poffeissa tähän jo tottuneita, vai mitä tämä oikein on? Tämän täytyy tarkoittaa sitä, että poffeissa jatketaan samalla linjalla kuin tänään, hakien vastustajaan nähden hyötyä yhden kentän tuoreista jaloista.” - @Raimo78

Itse näen asian tällein. Olen yrittänyt kysellä ja tiedustella Joken filosofiaa, mutta ulospäin ei tietoa kauheasti tule. Itse olen kaikkeni koittanut käsittää tätä rulettia.

Tässä muutama aihe, mitä Jokke mahdollisesti pyrkii tällä.

- Ilveksen pelitapa ei ole raide pelaamista. Se tarkoittaneen sitä, että pelaajat kantavat paljon itse vastuuta kentällä ja sovittuja asioita vähemmän . se mahdollistaa kokoonpano show’n.

- Kokoonpanon kierätyksellä sekä ketjujen muokkaamisella haetaan jatkuvasti ”vireystilan ylläpitämistä”. Pelaajat ovat tähän tottuneet sekä varmasti hyväksyneet.

- Playoff sarjassa kaikki hyöty lepoedusta saadaan tällä. Loistava hyöty.

- Yhteishenki. Kaikki saa mahdollisuuden osoittaa kuuluvansa pelipaikalleen. Se tuo tervettä kilpailua . On aika huikeaa, että pelaajat voivat pelata kenen tahansa kanssa ja tulos on loistavaa. Kopissa ei synny ”kuppikuntia”.

Summarum, ei valittamista. Ilves pelaamassa parasta runkosarjaansa sitten monen palstalaisen syntymää.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Kyllä playoffeissa pitäisi mennä niillä parhailla ja samoilla ukoilla kokoajan, jollei loukkaantumisia tule. Kesällä on treenattu, tai pitäisi olla treenattu kevättä varten, ettei sillon tarvi mitään kierrätystä. Ainakaan mitään koko ketjullisen kierrätystä en ymmärrä. Yksittäisen pelaajan kierrätys vielä menee.

Viimeksi muokattu:

rabatti

Vakiokokoonpanossa
Nyt on jumaliste sellainen nippu kasassa että parempaan pitää pystyä.

Nyt on oltava välierissä, ehdoton minimi. Puolustuspeli saatava tiivimmäksi, aivan liikaa jos 3 maalia menee joka matsissa.

näsinneula

Luottopelaaja
.... veikkaan vielä, että Myrrä c/o hakee kuntohuipun isoihin peleihin.
Konna, mörkö , Haapala, Suomi ja muut vihreät nostavat kauluksen pystyyn ja menoksi.

Näin uskon, ja näin elän.

WillieGunn

Luottopelaaja
Eikö hyökkäämällä voi voittaa mestaruutta? Ei nyt mennä myyttien taakse...

HPK juuri toissa kerralla kannun hyökkäämällä vei. Eikä viime kevää Lukkoakaan puolustuksen kautta pelanneeksi voi sanoa.

Ketjuruletista sanottu kaikki. Oden Supin kenttään ja muutkin toimineet kasaan. Kyllä Haapalalle jostain tontti löytyy ja YV:llä tietty Suomen kenttään. Kontiola YV:ltä pois, kun Suomi on kentällä. 2 kiekon hierojaa on liikaa. Suomi+Haapala ja Kontiola+Bappi tai Ikonen. Kumpi tahansa Ikosista. Molemmat osaa vetää syötöstä.

Mistähän tuo kumma arkuus on tullut otteisiin. Röyhkeys puuttuu ratkaisupaikoissa ja kamppailuissa. Ei se väsyltä näytä. Zerenko on meidän kakkosveska. Nyt on hiljan pistetty päätyviivan takaa 2 sisään. Ottaa se gamesavereitakin, mutta katsomossa ja kentällä on helpompaa Pitkävasaran ollessa luukulla. Se on kokeneempi ja se huokuu sen pelistä.

WillieGunn

Luottopelaaja
Kokeiltaisko huomenna HIFK peliin
Haapala - Kontiola - Nikolishin
Beck - Sebok - Baptiste
Suomi - Mäntykivi - Oden

Kai se tuokin kokeilun olisi ansainnut. Aika käy vaan vähiin. Nikolishinin paikalle ehkä Joona Ikonen. Juur se Saipaa vastaan teki pari. Kontiola syötti ainakin toisen. Ja Nikolishin on LW/C. Ja tekee peliä. Konna ja Haapala tekee sitä ihan tarpeeksi. Ikonen laukoo ja puolustaa.

Haapala - Kontiola - Ikonen
Beck - Sebok - Baptiste
Suomi - Mäntykivi - Oden
Mieho - Ikonen - Anttila

Päkkilä, Nikolishin, Kos, Iso-Mustajärvi, Nalli, Nyman.

Lima

Luottopelaaja
”Hakeeko Myrrä oikeasti tällä ruletilla sitä, että pelaajat tottuvat tähän heittelyyn kentistä toiseen ja ovat sitten poffeissa tähän jo tottuneita, vai mitä tämä oikein on? Tämän täytyy tarkoittaa sitä, että poffeissa jatketaan samalla linjalla kuin tänään, hakien vastustajaan nähden hyötyä yhden kentän tuoreista jaloista.” - @Raimo78

Itse näen asian tällein. Olen yrittänyt kysellä ja tiedustella Joken filosofiaa, mutta ulospäin ei tietoa kauheasti tule. Itse olen kaikkeni koittanut käsittää tätä rulettia.

Tässä muutama aihe, mitä Jokke mahdollisesti pyrkii tällä.

- Ilveksen pelitapa ei ole raide pelaamista. Se tarkoittaneen sitä, että pelaajat kantavat paljon itse vastuuta kentällä ja sovittuja asioita vähemmän . se mahdollistaa kokoonpano show’n.

- Kokoonpanon kierätyksellä sekä ketjujen muokkaamisella haetaan jatkuvasti ”vireystilan ylläpitämistä”. Pelaajat ovat tähän tottuneet sekä varmasti hyväksyneet.

- Playoff sarjassa kaikki hyöty lepoedusta saadaan tällä. Loistava hyöty.

- Yhteishenki. Kaikki saa mahdollisuuden osoittaa kuuluvansa pelipaikalleen. Se tuo tervettä kilpailua . On aika huikeaa, että pelaajat voivat pelata kenen tahansa kanssa ja tulos on loistavaa. Kopissa ei synny ”kuppikuntia”.

Summarum, ei valittamista. Ilves pelaamassa parasta runkosarjaansa sitten monen palstalaisen syntymää.
-Lepoetu on ihan hyvä ja järkevä, kun Ilveksellä on laadukkaita pelaajia viiteen ketjuun, mutta annetaanko lepoa näille tärkeimmille pelaajille Suomi, Parikka ym. jotka sitä eniten tarvitsevat. Toivottavasti huilaavat jonkun pelin.

-Raidepelaaminen tai selkeä pelitapa joka on kaikkien tiedossa luulisi olevan helpompi, jos ketjukaverit vaihtuu. Tiedät tasan tarkaan mitä sinun kuuluu tehdä ja mitä tekevät muut. Tossa pelaajat kantavat itse vastuun pelitavassa taas olisi tärkeä, että samat pelaajat tottuvat toisiinsa ja alkavat oppimaan toisen pelitavan.

-Vähän toi kaikki saa mahdollisuuden osoittaa kuuluvansa pelipaikalleen ei oikein täyty Nikolla ja Joni Ikosella. Ikonen on ollut varmaan koko kauden nelosen sentteri, vaikka keskushyökkääjiä on ollut pois. Niko taas ei ole päässyt ainakaan vielä pelaamaan kuumien hyökkääjien kanssa.

Itse pyörittäisin ketjuja vähän maltillisemmin. Koittaisin pitää tietyt tutkaparit ja vaihdella kolmatta lenkiä.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Täällä valtaosa huutaa ketjuja lukkoon. Pohdinkin ketä jäisi pihalle jos nyt lukitaan. Ja lähinnä hyökkäys käsittelyssä. 12 paikkaa jaossa.

Kokoonpanossa 100%:
Suomi
Konna
Baptiste
Sebök
Oden
Mäntykivi

Jää kuusi paikkaa itse laittaisin sisään:
Haapala
Mörkö
Joona Ikonen
Beck
Nikolishin
Nalli

Ulkopuolelle:
Mieho, vähän tekee pahaa tiputtaa, mutta nimi selässä ollut tällä kaudella suorituksia isompi (vaihdellen Nallin kanssa pleijareissa)

Päkkilä (ei riittänyt vielä tällä kaudella ottamaan pleijareihin paikkaa, ensi kaudella eteenpäin).

Joni Ikonen (ei lähtenyt missään kohtaa kautta, ura kenties Ilveksessä paketissa, kaikkea hyvää jatkoon) ei voi roikuttaa kokoonpanossa vaan koska sentteri. Tosin kenet löisi nelosen keskelle?

Haapala-Konna-Joona
Baptiste-Sebök-Beck
Suomi-Mänty-Oden
Nikolishin-Nalli-Mörkö (tälläistä nelosta ei satavarmaan nähdä paitsi mun fläppitaululla)

Keltavihreä

Luottopelaaja
Nää on tän vuoden puolellaollut jänniä nää pelipäivien klo 12.

Jännittää yhtä paljon, kun ite pelit. Jännittää et ketä pelaa ja millä paikalla.

Kuka tahansa voi pelata missä tahansa. No veskarit ei sentään ole kenttäpelaajina ollut. Melkein mikä tahansa muu on mahdollista.

Laiturit voi pelata kummalla laidalla tahansa ja onko yhtäkään koostumusta rakennettu, mikä on ollut edellisessä pelissä/joskus toiminut. Näitä saa joka pelipäivänä jännittää.

Pok

Tähtipelaaja
Jos tässä meinataan vetää finaaliin asti, niin kuin tietysti tavoitteen pitää olla kaikilla runkosarjan kärkijengeillä, niin pleijaripelejä tulee 15-20, eli jopa kolmasosa runkosarjasta ja paljon tiheämpään tahtiin. Täysin selvää on, että silloin tarvitaan paljon muitakin pelaajia kuin 12 hyökkääjää ja 7 pakkia. Loukkaantumisia ja väsymisiä tulee.

Toisaalta jos vedetään neljässä pelissä ulos, niin niissä voikin olla sama kokoonpano kaikissa.

AinaIlves

Luottopelaaja
Täällä valtaosa huutaa ketjuja lukkoon. Pohdinkin ketä jäisi pihalle jos nyt lukitaan. Ja lähinnä hyökkäys käsittelyssä. 12 paikkaa jaossa.

Kokoonpanossa 100%:
Suomi
Konna
Baptiste
Sebök
Oden
Mäntykivi

Jää kuusi paikkaa itse laittaisin sisään:
Haapala
Mörkö
Joona Ikonen
Beck
Nikolishin
Nalli

Ulkopuolelle:
Mieho, vähän tekee pahaa tiputtaa, mutta nimi selässä ollut tällä kaudella suorituksia isompi (vaihdellen Nallin kanssa pleijareissa)

Päkkilä (ei riittänyt vielä tällä kaudella ottamaan pleijareihin paikkaa, ensi kaudella eteenpäin).

Joni Ikonen (ei lähtenyt missään kohtaa kautta, ura kenties Ilveksessä paketissa, kaikkea hyvää jatkoon) ei voi roikuttaa kokoonpanossa vaan koska sentteri. Tosin kenet löisi nelosen keskelle?

Haapala-Konna-Joona
Baptiste-Sebök-Beck
Suomi-Mänty-Oden
Nikolishin-Nalli-Mörkö (tälläistä nelosta ei satavarmaan nähdä paitsi mun fläppitaululla)
Beck ja Baptiste toisinpäin ni on äijät oikeilla paikoilla