Ainakin Juliuksen kohdalla hintalapun voi arvioida olleen korkean, kun Sahlstedtkin hehkutti Lukon värvänneen lähes NHL-pelaajan, josta toivottavasti saadaan nauttia Raumalla ainakin yksi kausi.
Jep ja taas Jesperille ei olisi viime kaudella ollut oikein edes tilaa. Ei nämä asiat todellakaan ole mitään niin yksinkertaisia, että kaverit pitäisi ensin ottaa automaattisesti sisään, ja sen jälkeen lähteä miettimään, että onko mitään käyttöä. Tai vastaavasti mistä muusta se olisi sitten pois?
Toki ei siinä etteikö Mattiloiden pelaaminen muualla olisi hieman "kyrsinyt" myös minua.
Hyvä viesti, josta on helppo olla samaa mieltä. Jotenkin kummasti nämä omat kasvatit nyt kiertävät seuran. Itse en näe siinä mitään hyvää. Ei tänne nyt vielä ole Kontiolan ja Langhamerin lisäksi kiinnitetty mitään niin veret seisauttavaa, etteikö Mattilat, Meskanen ja Huhtala mahtuisi porukkaan. Mut tää on nyt sitten valittu linja ja tällä mennään. Ei sitä tarvitse silti täysin hyväksyä.
No jos historiaan peilataan, niin tämä on puhtaasti hyvä asia. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nämä ns "paluumuuttajat" ovat järjestäen epäonnistuneet Ilveksessä.
Sinänsä myös vertaus hieman ontuu, koska eihän Mattilat ole tulevalle kaudelle olleet edes vaihtoehtoja ja Meskasen option hinta on oletettavasti ollut aika kova suoritustasoon nähden.
Huhtalan kausi taas päättyi leikkauspöydälle, joten tuohan on täysi arvoitus miten pääsee enää pelikuntoon.
Itse en näe, että Ilveksellä olisi mitään omia kasvatteja syrjivää linjaa, mutta pelillisen hyödyn he joutuvat osoittamaan siinä missä muutkin. Ja tämä on ainoa ja oikea linja, millä voidaan toimia ammattiurheilussa.