Ilveksen kokoonpano 2023-2024

yellowgreen

Luottopelaaja
Sinänsähän sillä ei oo mitään väliä hävitäänkö 4-1, 4-2 tai 4-3. Ja aivan sama paljonko tulee kuonoon välierissä. Ei tässä nyt ketään kiinnosta kuin finaalipelit
Sijoitukset 3-5 on yks ja sama.

Pahinta olis voittaa huomenna kotona, herättää toivo uudelleen ja kusta se samantien lauantaina. Turha reissu ja kyyneliä kaikille.

Muutosten pitää olla sellaisia, että niillä mennään päätyyn asti, muuten pelaillaan vaan turhia lisäpelejä.

Joukkuetta ei voi laittaa vaihtoon, se on saatava nyt vaan toimintakykyiseksi.

Lasken toivoni siihen että Kalpa ulospuhaltaa huomenna. Ei painetta, ei tulta. Takaraivossa tieto seuraavan illan pelistä kotona. Ehkä pieni oven raotus Ilvekselle alitajusestikin. Onnistuminen kotona voi avata lukkoja ja sit vielä vieraspeli, jossa ei oo mitään hävittävää kun ollaan häviöllä.

Toivon et vähemmän vekslataan ketjuja ja enemmän ryhmädynamiikkaa.

bxl-man

Share Ilves #18

Tämä. Kyllähän tuolla niin moni on pelannut alakanttiin, jopa surkeasti, että yksittäisten nimien haukkuminen tai alakenttiin siirtely on tarpeetonta. Nyt vaan pitäisi saada joukkue suorittamaan kuten se pystyy.

Arzamas

Luottopelaaja
Sinänsähän sillä ei oo mitään väliä hävitäänkö 4-1, 4-2 tai 4-3. Ja aivan sama paljonko tulee kuonoon välierissä. Ei tässä nyt ketään kiinnosta kuin finaalipelit
Sijoitukset 3-5 on yks ja sama.

Pahinta olis voittaa huomenna kotona, herättää toivo uudelleen ja kusta se samantien lauantaina. Turha reissu ja kyyneliä kaikille.

Muutosten pitää olla sellaisia, että niillä mennään päätyyn asti, muuten pelaillaan vaan turhia lisäpelejä.

Lasken toivoni siihen että Kalpa ulospuhaltaa huomenna. Ei painetta, ei tulta. Takaraivossa tieto seuraavan illan pelistä kotona. Ehkä pieni oven raotus Ilvekselle alitajusestikin. Onnistuminen kotona voi avata lukkoja ja sit vielä vieraspeli, jossa ei oo mitään hävittävää kun ollaan häviöllä.

Sen lisäksi KalPan pitää ottaa se ratkaiseva neljäs voitto. Se ei toivottavasti tule helpolla.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Mitäs jos lisättäisiinkin neloseen vähän tulivoimaa. Muutenhan tuo on ollut paras ketju.
Suomi - Palve - Virtanen
Gregoire - O'Leary - Nyman

Mike kaapii aloitukset, Greg vääntää kiekon Jampalle ja loppu on hienoa Ilveshistoriaa.

OTP

Luottopelaaja
Mitäs jos lisättäisiinkin neloseen vähän tulivoimaa. Muutenhan tuo on ollut paras ketju.
Suomi - Palve - Virtanen
Gregoire - O'Leary - Nyman

Mike kaapii aloitukset, Greg vääntää kiekon Jampalle ja loppu on hienoa Ilveshistoriaa.

Itse pistäisin ketjun:

Suomi - O’Leary - Ikonen
Könönen - Palve - Nyman
Stransky - Kodytek - Meskanen
Virtanen - Mäntykivi - Gregoire

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Virtasessa näkyi 4.pelin 3.erässä aika raskaasti tuo ottelutuntuman puute, joten hänen poissaolo ei yllätä.

Sen sijaan Parikka-Latvalan yhdessä pitäminen pelottaa aika helvetisti. Mitä olen itse seurannut pitkien hyökkäyksien kehittymistä omaa päätä kohti, on tämä kaksikko aivan omilla lukemillaan - ei niin positiivisessa mielessä. Itselleni siis pitkä hyökkäys on vähintään 20 sekuntia kestänyt oman alueen tilanne, jossa viisikon muoto saadaan joko rikottua/väsytettyä tai hyökkäys sisältää edes kelvollisen laukauksen. Jos koen pelaajan olleen syytön pitkään hyökkäykseen, en siitä miinusta anna, vaikka pelaaja fyysisesti jäällä onkin.

Ensimmäinen numero oma tulkintani pitkien puolustusalueen tilanteiden määrästä, suluissa peliaika tasakentällisin ja viimeisenä laukausten erotus "tasakentällisin", sisältää mm. 4v4 kudit, joita tuli aika paljon 4. pelissä, jossa Ilves voitti nuo peräti 8-0. 5v5- laukauksissa tukkaan tuli 24-42.

Peli 1: laukaukset 36-38 (Ilves ensin)
Friman 6 (21:20) 10-10=0
Clendening 6 (17:54) 9-7=+2
Masin 4 (19:05) 9-14=-5
Niku 4 (17:06) 11-13=-2
Parikka 3 (18:44) 14-13=+1
Latvala 3 (17:34) 12-12=0
Pelli 0 (9:22) 6-5=+1

Peli 2: 53-44 (Ilves ensin)
Latvala 7 (16:35) 6-21=-15
Parikka 6 (16:58) 5-20=-15
Niku 4 (18:59) 17-10=+7
Masin 2 (17:08) 18-9=+9
Clendening 2 (14:44) 10-13=-3
Friman 1 (18:25) 26-10=+16
Pelli 0 (14:33) 20-7=+13

Peli 3: 43-33 (Ilves ensin)
Parikka 4 (10:36) 5-9=-4
Latvala 3 (10:06) 7-7=0
Pelli 4 (14:01) 16-10=+6
Friman 4 (15:44) 13-13=9
Clendenig 4 (16:04) 13-10=+3
Masin 3 (15:19) 10-10=0
Niku 2 (17:05) 16-7=+9

Peli 4: 33-43 (Ilves ensin) 4v4- kudit 8-0, Ilman maalivahtia 1-1
Latvala 6 (10:09) 4-17=-13
Parikka 5 (9:05) 4-16=-12
Niku 4 (16:29) 14-16=-2
Pelli 3 (11:25) 6-12=-6
Clendening 3 (12:50) 13-11=+2
Friman 1 (12:39) 10-8=+2
Masin 1 (14:13) 11-9=+2

Peliaikaan nähden siis tuo yksi pari on ihan käsittämättömästi eri lukemilla muiden kanssa, erityisesti vieraspeleissä. Muita ongelmia myös noilla pakiston ykköstykeilläkin (ja pelin avaamisessa kollektiivisella tasolla).

IhanJuniori

Junioripelaaja
Mää mietin nyt ketkä pelaajat saavat puhtaat paperit pudotuspeleistä.

Otetaan nyt huomioon se, että Suomi oli loukkaantunut.

Jakub Malek, Arttu Pelli, Dominik Masin, Niklas Friman, Simon Stransky, Petr Kodytek, Eemeli Suomi, Jeremy Gregoire, Santeri Virtanen ja Mike O'Leary.

Ikonen on siinä ja siinä, mutta ei tule nyt puhtaita Ikoselle.

yellowgreen

Luottopelaaja
Mää mietin nyt ketkä pelaajat saavat puhtaat paperit pudotuspeleistä.

Otetaan nyt huomioon se, että Suomi oli loukkaantunut.

Jakub Malek, Arttu Pelli, Dominik Masin, Niklas Friman, Simon Stransky, Petr Kodytek, Eemeli Suomi, Jeremy Gregoire, Santeri Virtanen ja Mike O'Leary.

Ikonen on siinä ja siinä, mutta ei tule nyt puhtaita Ikoselle.
Päkkilä pääsis mullaki listalle. Ja Iksa melkeinpä myös, 2. peli meni vihkoon

IhanJuniori

Junioripelaaja
Päkkilä pääsis mullaki listalle. Ja Iksa melkeinpä myös, 2. peli meni vihkoon
Joo Päkkilä on kyllä minun "siinä ja siinä" listalla.

Eniten itseäni harmittaa tuo puolustuksen nelikko Clendening, Niku, Parikka ja Latvala.

Toki silti olen erittäin tyytyväinen, että Parikalla ja Latvalalla on sopimukset ensi kaudesta.

yellowgreen

Luottopelaaja
Joo Päkkilä on kyllä minun "siinä ja siinä" listalla.

Eniten itseäni harmittaa tuo puolustuksen nelikko Clendening, Niku, Parikka ja Latvala.

Toki silti olen erittäin tyytyväinen, että Parikalla ja Latvalalla on sopimukset ensi kaudesta.
Mun mielestä tää oli peluutuksellinen ongelma myös, niin myöskin olen tyytyväinen, että nämä kaksi jatkavat. Latvalan avut on muualla ku Kalpan kaltaista joukkuetta vastaan.