Ilveksen kokoonpano 2024-2025

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 642
Vaikeaa on kyllä viikonloppu suorittaa vielä ilman pistemenetyksiä. Lukolla on vielä vasta viikon toinen peli, kun meillä kolmas ja sekä Pellu, että Lukko ennakkoarvioissa siinä 4-5-sijoilla.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että kovat on kovia ja toisaalta ei kaikkia pelejä voi edes voittaa. Katotaan miten viikonlopun peleissä käy. Itse olisin tyytyväinen 4 pisteeseen noista peleistä ja 3 pistettäkin olisi ihan ok suoritus, mutta nyky-Ilves tietysti lähtee jokaiseen peliin vähintään realististen voittomahdollisuuksien kanssa, joten jokaista yksittäistä peliä toki lähdetään myös voittamaan.
 

rakitic

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
800
Vaikeaa on kyllä viikonloppu suorittaa vielä ilman pistemenetyksiä. Lukolla on vielä vasta viikon toinen peli, kun meillä kolmas ja sekä Pellu, että Lukko ennakkoarvioissa siinä 4-5-sijoilla.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että kovat on kovia ja toisaalta ei kaikkia pelejä voi edes voittaa. Katotaan miten viikonlopun peleissä käy. Itse olisin tyytyväinen 4 pisteeseen noista peleistä ja 3 pistettäkin olisi ihan ok suoritus, mutta nyky-Ilves tietysti lähtee jokaiseen peliin vähintään realististen voittomahdollisuuksien kanssa, joten jokaista yksittäistä peliä toki lähdetään myös voittamaan.
Neljä pistettä olisi hyvä suoritus. Täytyy kuitenkin muistaa, että aika helpolla ollaan päästy ensimmäiset neljä matsia.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
11 083
Viikonlopun rotaationa voisi toimia:

Pelicans-peli (v)
Suomi - Mäntykivi - Lööke
Väisänen - Nättinen - Könönen
Björkqvist - Borg - Stransky
Ratinen - Najman - Laurell

Lukko-peli (k)
Suomi - Mäntykivi - Lööke
Bau - Nättinen - Könönen
Björkqvist - Borg - Stransky
Kos - Najman - Meskanen
 

Blackhawk

Luottopelaaja
Viestejä
1 171
Tällä hetkellä näyttää, että jossain aiemmissa joukkueissa hyvin tehoilleet Najman, Nättinen ja Meskanen eivät tuloksentekorooliin pysty, eikä Könöset, Ratiset ja Björkvistit ole myöskään ottamassa steppiä tehomiehiksi.
Annetaan nyt heille ja valmennukselle vielä aikaa näyttää. Ollaan pelattu 4 peliä. Jos kuukauden päästä ei mitään merkkejä tehoista ole, on syytä hieman huolestua.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 483
Ykköstä ei saa sotkea kuin pakon edessä. Ja pakoksi ei riitä tehon jakautuminen useampiin ketjuihin. Kyllä siihen sitten lääke on uutta miestä sisään.
Mutta siis tämä jos ja tulevaisuudessa .. nyt pitää vielä antaa aikaa asioille ja 12/12 on pisteitä otettu.
 
Viimeksi muokattu:

Levitön Äijä

Rivipelaaja
Viestejä
70
Ja Väisänen oli sen verran isossa roolissa jo reenimatseissa että toivon mukaan Iso-K päästetään irti sekä Lahessa että Oktoberfesteillä. Ja koska Hölöllä oli rotaatiohommat hallussa jo Pelsussa niin on kyllä ilo katsoa kuinka nyt meilläkin operoidaan ja aihe on varmasti moneen kertaan kopissa läpikäyty.
 

Taikuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
141
Itse haluaisin hyökkäyksen osalta nähdä tämän tyylistä huomiselle:

Supi - Mänty - Lööke
Stransky - Najman - Meskanen
Björkqvist - Nättinen - Könönen
Bau - Borg - Kos / Laurell
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 177
Lukko taas on dataa katsomalla ollut jopa liigan alkukauden kovin suorittaja pelillisesti.
Mitä olen muutaman erän nähnyt niin erittäin hyvältä se Lukon peli on myös silmiin näyttänyt.

Ihan todellinen testi saadaan viikonlopuksi kun ensiksi pussinokat joiden olis nyt vissiin jo pakko alkaa voittamaan ja heti seuraavana päivänä Lukko.
Meillä myöhäinen peli perjantaina ja Lukolla taas HIFK vastassa
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 660
Viikonlopun rotaationa voisi toimia:

Pelicans-peli (v)
Suomi - Mäntykivi - Lööke
Väisänen - Nättinen - Könönen
Björkqvist - Borg - Stransky
Ratinen - Najman - Laurell

Lukko-peli (k)
Suomi - Mäntykivi - Lööke
Bau - Nättinen - Könönen
Björkqvist - Borg - Stransky
Kos - Najman - Meskanen
Ykkösellä menee hyvin ja musta sielläkin voi laittaa välillä lepovuoroon, jos halutaan lepuuttaa. Toivoisin itse asiassa nimenomaan Najmanille hetkeksi samat laiturit, että voisi hieroa vähän kuvioita ja tottua. Minusta Najmanissa on enemmän ulosmitattavaa, ja jatkuva pyöritys juuri siinä on mielestäni lisähaaste Adamin päästä sisään peleihin.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 674
Itse haluaisin hyökkäyksen osalta nähdä tämän tyylistä huomiselle:

Supi - Mänty - Lööke
Stransky - Najman - Meskanen
Björkqvist - Nättinen - Könönen
Bau - Borg - Kos / Laurell
Eiköhän Väisänen tule jo peleille. Könönen/Meskanen varmaankin rotaatiovuorossa.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 354
Viikonloppuna lähtisin tällä haastaviin matseihin:

Suomi-Mänty-Lööke
Stransky-Borg-Björkqvist
Ratinen-Najman-Väisänen
Könönen-Nättinen-Laurell

Väisänen ja Björkqvist voi oikeastaan olla kumminpäin tahansa.
Eilen huomasin Meseltä vahvaa yritystä ja taistelua ja voi sopia jopa alaketjun rooliin. Jos halutaan vetää joku peli ihan veteraaneilla niin tähän ylläolevaan hahmotelmaan vaan Mese Laurellin tilalle.
 

Super11

Rivipelaaja
Viestejä
99
Itse menisin näillä

Pelsu: Ratille peliaikaa ja Laurell sisään.
Suomi-Mänty-Lööke
Stransky-Borg-Väisänen
Ratinen-Najman-Björqvist
Bau-Nättinen-Laurell

Lukko: kokemusta enemmän kokoonpanoon
Suomi-Mänty-Lööke
Stransky-Borg-Väisänen
Könönen-Najman-Björkqvist
Bau-Nättinen-Meskanen
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 177
Stransky-Borg-Väisänen
Tää ketju muuten näyttää nyt paperilla omaan silmään erittäin herkulliselta!

Borg ja Väisänen painaa hommia hullun lailla ja Stransky rakentelee rauhassa peliä.

Stransky - Borg kaksikko toiminut ja Väisänen sopisi siihen kolmanneksi kyllä erittäin hyvin ainakin näin omassa mielessä.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 354
Onkohan pakistossa mitään rotaatiota tiedossa? Itse olisin eilen voinut kyllä lepuuttaa Latvalaa ja laittaa Rautasen 7 puolustajaksi. Viikonloppuna pelit kovenee niin en tiedä uskaltaako yhtään joustaa.

Meillä on viikon välillä nyt 5 peliä meinaan.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 003
Mun mielestä valmennuksella sekä Tillulla myös hyvin vaikea tilanne.

Pakistossa on tasoa ja laajuutta ja epäonnistuneita ei oikein ole.

Sama hyökkäyksessä. Rotaatioukot on vuoroin kukakin pelannut oikein pirteästi ja hyvin. Väisänenkin vielä tulee kokoonpanoon.

Samaan aikaan ehkä kuitenkin se ihan terävin tuloksentekohuippukärki hyökkääjien osalta on kapeahko.

Valmennuksella on siis vaikeita päätöksiä rotaatiohommissa, kun kokoonpanon ulkopuolelle jää onnistuneita pelaajia.

Käytännössä kaikki joukkueet tulevat vahvistumaan vielä. Ilveksellä maalivahdit ja pakisto mielestäni ilman suurempia loukkeja jo lopullisessa kuosissaan. Hyökkäyksessä varmasti tapahtuu muutoksia vielä. Aika näyttää millaisia.

Toistaiseksi on sarjaohjelma ollut melkosen helppo. Ei yhtään kuumaa tai kärkipäähän ennakoitua jengiä ole vielä kohdattu(Pelsua pidän häntäpään jenginä noilla loukeilla)

No lauantaina tulee ensimmäinen kovempi testi. Lukko muutoinkin ollut viime vuosina tosi vaikea vastustaja Ilvekselle
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 674
Mun mielestä valmennuksella sekä Tillulla myös hyvin vaikea tilanne.
Tavallaan joo, mutta ei tuo tilanne erityisen vaikealta näytä. Kausi on lähtenyt niin hyvin käyntiin Liigassa, että on rauhassa aikaa miettiä niitä seuraavia siirtoja. Eiköhän Tillu kalastele yhden kärkiketjujen hyökkääjän vielä.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 003
Tavallaan joo, mutta ei tuo tilanne erityisen vaikealta näytä. Kausi on lähtenyt niin hyvin käyntiin Liigassa, että on rauhassa aikaa miettiä niitä seuraavia siirtoja. Eiköhän Tillu kalastele yhden kärkiketjujen hyökkääjän vielä.
Niin siis positiivinen ongelmahan tuo on.

Helppo tilanne siinä mielessä.
 
Ylös