Eilisen parasta antia oli Lieriö ja Mänty. Seurasin tarkemmalla silmällä Miken pelaamista. Oli aloittajista paras hienolla prosentilla, antoi järkeviä ja edistäviä ratkaisuja omassa päässä ja pelasi virheettömästi.
Mutta, ympärillä sitten Kappe ja Kalle. Ihan oikeasti yritä siinä nyt sitten tuottaa hyökkäyssuuntaan jotakin, heidän peliaikansa runsas 10”. Mike pelasi päälle 13”, koska on alivoimallakin hyvä. Meinasi vielä ratkaistakin koko ottelun.
Eilen Lieriön kenttä piti oman pään puhtaana mutta kyllä hyökkäyssuuntaan pitäisi vaihtaa vaikka Kos Kallen tilalle. Kenttä on aivan liian hidas tuossa koostumuksessa. Olen samaa mieltä monen kirjoittajan kanssa, että Väisänen on juuri tällä hetkellä eilisen rosterin heikoin lenkki. Ei ole mitenkään korvaamaton alivoimalla.
Supista näkee ylimmälle riville asti, että on puolikuntoinen, oli epätavallisen heikkoa eilen. Niinpä olen edelleen sitä mieltä, että Rati vaan ”ykköseen”. Kenttä toimi hyvin ja kaveri sai itseluottamuksen uudelle tasolle, vaikkei pisteissä niin isosti juhlinutkaan. Omaa kuitenkin niin loistoliikkeen, että aiheuttaa vastustajalle kyllä ongelmia. Ei kannata tukehduttaa Ratin peli-iloa nelosessa nyt.
Jos Väisänen saa edelleen koko ajan peliaikaa, niin onhan sitten rapakon takaa jotain tähän asiaan raapustettu. Kun on raameja, niin MIKSI EI EDES JAKELE KUNNON POMMEJA ja aiheuttaisi näin vastustajien lämpeämistä sekä söisi heiltä energiaa. Onko syynä sitten niin heikko kunto, ettei sitä jaksa tehdä. Osittain syynä on tilanteisiin ehtimättömyys. Minun silmääni täyttä halua pelata sata lasissa ei miehellä ole. Ikävää, jos tästä asiasta muodostuu oikein riippakivi. Väisäsen jälkeen on liipaisimella mielestäni Könönen. Harmittaa oikein, äijä kyllä yrittää ja yrittää mutta tekee kuitenkin vääriä ratkaisuja aika tiheään, eikä pysty juuri mitään tuottamaan ylöspäin.
Rati - Mänty - Lööke
Supi - Näde - Svej (kun Svej palaa, toivottavasti ihan pian..)
Klingberg - Borg - Mese
Könönen/Bau/Kappe - O’Leary - Kos/Laurell
Kalle ei mahdu minun rosteriin tällä hetkellä.
Kolme kenttää pystyy tuottamaan myös ylöspäin, eikä nelostakaan sopisi unohtaa
.
edit. Kokeilemisen arvoista voisi olla myös Näden ja Lieriön vaihtaminen päikseen.