Mä olin ennen viime kautta - ehkä vähän naiivisti - sitä mieltä, että tärkein pala joukkuetta on ykkössena tai -kassari. Viime kausi osoitti, että valmennus on se avain ja Pendo petti mut ja meidät aivan uskomattomalla ja ennennäkemättömällä tavalla.
SiksiKIN (plus ei jaksa enää näillä maileilla koko ajan ripotella tuhkaa päällensä) odotan Hölön aikaa isosti. Jengi suoritti juuri niin ankeasti ja ahdistuneesti, kun Pendo sanaili joka saatanan pressissä.
Pendo tuli tänne kovemmilla näytöillä, kuin Hölö nyt. Täyttyy vaan toivoa,että Hölö lähtee kovemmilla näytöillä Ilveksestä.
On myös syytä muistaa,että Pendokin puhui täsmälleen samoista asioista, kuin Hölö on puhunut tähän asti. Esim. arvona se,että miltä haluamme kentällä näyttää, jatkuva kehittyminen, turvallinen ympäristö jne.
Toki Hölön persoona on täysin poikkeava valmennuspiireissä, joten ehkä hän pystyy pienentämään pelaajien painetta.
Hölö oli erittäin lähellä potkuja syksyllä, jos mediaan on uskominen. Eli pelkkää ilotulitusta se homma ei Lahdessakaan ollut. Se on hyvä,että Hölö joutui tuon vaikeuden käymään läpi viime kaudella, ja ennen kaikkea selättämään ne vaikeudet. Se oli varmasti opettavaa aikaa.
Mutta se on myös muistutus meille, että käynnistysvaikeuksia todennäköisesti tulee täälläkin.
Ja mitä kauden päättäneeseen epäonnistumiseen tulee, niin itse kääntäisin katseet ylivoimasta vastanneen Merikiven suuntaan. Tuolla yv- materiaalilla 0/19 on jo melkoinen suoritus. Runkosarjan yv:llä oltaisiin tehty 5-6 maalia, ja menty jatkoon