Ilveksen kokoonpano 2025-2026

ipa1970

Luottopelaaja
No ei kai sillä väliä ole? Ei ne naapuri, Kärpät ja IFK myöskään nelosessa mitään ilmaisia pelaajia pidä.

Pelaajiin kun menee jo se 3,5-4 miljoonaa niin kyllä sinne yksi Klingberg mahtuu.
Itse haluaisin tuon nelosen rakennettavan nuorten varaan, ovat ne sitten omista lupauksista tai muualta ryöstetyistä talenteista.

Kuten aiemmin todettu, tuolta saisi siten myös siirrettyä lompakon täytettä johtaviin kärki pelaajiin.

Itse mieluummin katselen nelosessa nuoria ”maccelleja, marjaloita, lööffejä” kuin näitä liki sadan tonnin borgeja, könösiä, jörkvistejä.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Itse haluaisin tuon nelosen rakennettavan nuorten varaan, ovat ne sitten omista lupauksista tai muualta ryöstetyistä talenteista.

Kuten aiemmin todettu, tuolta saisi siten myös siirrettyä lompakon täytettä johtaviin kärki pelaajiin.

Itse mieluummin katselen nelosessa nuoria ”maccelleja, marjaloita, lööffejä” kuin näitä liki sadan tonnin borgeja, könösiä, jörkvistejä.
Niin, toki nyt operoidaan eri lompsalla eikä se ”kallis” alaketju ole pois johtavista kärkipelaajista.

ipa1970

Luottopelaaja
Ehkä nämä olivat vain huonosti valittuja esimerkkejä, mutta kun tällaisen tilaisuuden annat, niin täytyy kyllä vastapalloon todeta, että tässäpä vasta tyypillisiä nelosen pelaajia.
Ehkäpä tässä enempi tarkoitettiin näitä kärkitason nuoriso talentteja joita meillekin edellä mainittujen maccen ja lööfin muodossa hankittiin.
Tuosta kolmikosta tuskin ketään on suunniteltu heti tulosyksikköön.

Meklari

Luottopelaaja
Klingberg neloseen nyt oli vaan sellainen heitto, koska profiililta sopii sinne erinomaisesti. Sopii oikeastaan ketjuun kuin ketjuun. Produktiota on vielä ollut, mutta olisihan se hienoa jos Ilveksessä sitä pystyisi odottamaan kerrankin kaikilta kentiltä. Aika hieno tilanne tosiaan oikean laidan kannalta olisi tuo Lööke, Svej, Mese, Kling. Vasemmasta laidasta sensijaan puuttuu kaksi kärkihyökkääjää tuossa minun hahmotelmassa. Jollei Ratinen vihdoin lunasta ikuista potentiaaliaan, mutta etukäteen en kolmosta ylemmäs hahmottelisi.

OTP

Luottopelaaja
XXX - Mäntykivi - Lööke
Klingberg - XXX - Svejkovsky
Ratinen - Nättinen - Meskanen
Björkqvist - Borg - Laurell

Ratisen vaihtaisin parempaan jätkään tohon mutta soppari riesana. Kakkosen keskelle joku oikeasti kova seppä niin tulos ketjut on kunnossa. Suomen jatko olisi lottovoitto mutta en usko. Meskanen niin ja näin mutta menköön. Nelosessa ne kenen uskon siellä olevan ensi kaudella.

Meklari

Luottopelaaja
XXX - Mäntykivi - Lööke

Ratisen vaihtaisin parempaan jätkään tohon mutta soppari riesana. Kakkosen keskelle joku oikeasti kova seppä niin tulos ketjut on kunnossa. Suomen jatko olisi lottovoitto mutta en usko. Meskanen niin ja näin mutta menköön. Nelosessa ne kenen uskon siellä olevan ensi kaudella.
Kolmosen laitaan Ratista ”parempaa” jätkää mielestäni turha haaveilla. Joo tuo pistetahti 21 pinnaa 54 peliin voisi olla paljon parempikin jos saisi viimeisiin ratkaisuihin ryhtiä, mutta on pisteitään parempi pelaaja.

IhanJuniori

Junioripelaaja
XXX - Mäntykivi - Lööke
Itse en pidä Ratisen sopimusta rasitteena ja toivon Meskaselle jatkoa.

XXX - Mäntykivi - Lööke
Ratinen - XXX - Svejkovsky
Klingberg - Nättinen - Meskanen
Kos - Borg - Laurell

Itse tykkäisin nähdä nuoret pörrääjät nelosen laidoilla.

Tässä on vaan sellanen juttu, että noiden kahden XXX paikan täyttämiseen olisi käytettävä sitten ihan oikeesti 500k-550k
Jos me saatais jollain ihmeellä Suomi jatkamaan niin puhutaankin sitten sellaisesta 600k parivaljakosta.