Ilveksen kokoonpano 2025-2026

Klingberg-Jasek-Svejkovsky
Kos-Mäntykivi-Lööke
Ratinen-Török-Engberg
Björkqvist-Borg-Nättinen

Eli Tillun viimeset roposet säästettäisiin ensi kauden "engbergien" hankintoihin. Tätä siis vähän hainkin kysymyksellä...

Itse en usko että Nättinen pelaa laidalla. Tai siis on ennakkoon kaavailtu laitaan.

Klingberg-Jasek-Svejkovsky
Kos-Mäntykivi-Lööke
Ratinen-Török-Engberg
Björkqvist-Borg-Nättinen

Jotain tällaista paikkaa haluaisin oikeasti Kosille antaa alkukaudesta. Jos ei riitä, sitten ostohousut jalkaan. Tuo Törökin ketju voisi myös olla hyvä kokeilu - liigan nopein kolmosketju.

Nättinen tai Borg ovat urallaan pelanneet enemmän laidassa kuin keskellä, joten sekään ei olisi ongelma.

Nättinen tai Borg ovat urallaan pelanneet enemmän laidassa kuin keskellä, joten sekään ei olisi ongelma.

Borg merkattu Ep:ssa pelkästään keskushyökkääjäksi. Nättisen muistankin joskus olleen laidalla, mutta pääosin sentterinä hänet muistaisin... eli haluatko avata tätä asiaa lisää?

Eli Tillun viimeset roposet säästettäisiin ensi kauden "engbergien" hankintoihin. Tätä siis vähän hainkin kysymyksellä...

Itse en usko että Nättinen pelaa laidalla. Tai siis on ennakkoon kaavailtu laitaan.
En niin väittänytkään. Vastasin viestiin missä kysyit millainen kokoonpano olisi jos Kos olisi kärki ketjussa. Eiköhän sieltä joku vasen laituri vielä tule.

Kyllä ihan itse Kos saa tiensä raivata. Ei ole varaa kärkitason joukkueella antaa mitään paikkoja läpällä alkukaudesta tai muutenkaan.

Itse uskon Kossiin, mutta Ilves ei ole enää sellainen joukkue jossa tarvitsee jättää toivomuksien varaan mitään.

1-2 hyökkääjää tuohon tulee ja ne on lähtökohtaisesti Kossin edellä. Kos voi sitten omalla tekemisellä osoittaa tasonsa. Pelejä pelataan paljon ensi kaudella, eli paikkoja näyttää tulee varmasti.

En niin väittänytkään. Vastasin viestiin missä kysyit millainen kokoonpano olisi jos Kos olisi kärki ketjussa. Eiköhän sieltä joku vasen laituri vielä tule.

Eli näyttäisi joltain muulta, kun tuo hahmotelma.

Olisiko Ratinen vai Engberg sitten nelosessa... no peliotteethan sen näyttää lopulta kuka missäkin kentässä pelaa. Ja loukkaantumisia tietysti tulee myös.

Borg merkattu Ep:ssa pelkästään keskushyökkääjäksi. Nättisen muistankin joskus olleen laidalla, mutta pääosin sentterinä hänet muistaisin... eli haluatko avata tätä asiaa lisää?

Nättinen teki uransa ennätyspisteet SM-liigassa oikeassa laidassa Jypissä. Sentterin paikka taisi tulla vasta KHL:ssä.

Seuraava kausi (esimerkki):

Borgin muistan pelanneen aiemmin (alemmilla sarjatasoilla oikeassa laidassa). Tältä osin en mene takuuseen muistini pitävyydestä.

Ehkäpä ainakin pudotuspeleistä SHL:ssä on jäänyt tämä mieleen:

Viimeksi muokattu:
En ala tästä vetoa lyömään, mutta veikkaan Laurellin lyövän isommin läpi ensi kaudella kuin Kossin.

Kos ihan lupaava peluri, mutta mitään vapaalippuja tuloskenttiin ei liigan yhdestä kärkiseurasta voi löytyä. Saa itse peliesityksillään tasonsa näyttää, mutta mitään sellaista ei ole vielä nähty. Kärkikenttiin pitää vielä se yksi tasonsa jo todistanut peluri hankkia.

Kos ihan lupaava peluri, mutta mitään vapaalippuja tuloskenttiin ei liigan yhdestä kärkiseurasta voi löytyä. Saa itse peliesityksillään tasonsa näyttää, mutta mitään sellaista ei ole vielä nähty. Kärkikenttiin pitää vielä se yksi tasonsa jo todistanut peluri hankkia.

Ei tietenkään saa olla kenelläkään vapaalippuja. Kilpailua pitää olla koko ajan, mutta myös konkareiden pitää ymmärtää tämä.

Mut jämäminuuteilla nelosketjun roolissa ei näyttöjä anneta. Ensimmäiset kokeilut on vaan annettava ja siinä on se paikka lunastaa odotukset. Pelejä on nii paljon, et kokeiluja voidaan onneks tehdä.

Eli näyttäisi joltain muulta, kun tuo hahmotelma.

Olisiko Ratinen vai Engberg sitten nelosessa... no peliotteethan sen näyttää lopulta kuka missäkin kentässä pelaa. Ja loukkaantumisia tietysti tulee myös.
Ei Ratinen tai Engberg kumpikaan mene neloseen. Molemmat kolmoseen ja Kappe sinne neloseen. Jos Nättinen halutaan pitää keskellä niin sitten tilanne on aivan eri. Kuitenkin tällä hetkellä se on tarpeetonta, joten nelosen oikee laita olisi aika sopiva paikka hänelle.

En ala tästä vetoa lyömään, mutta veikkaan Laurellin lyövän isommin läpi ensi kaudella kuin Kossin.
Mun on hyvin vaikea uskoa tähän. Laurell on jäänyt mieleen vain nopeudestaan, mutta Kosin hyökkäyspään pelaamisessa on sen lisäksi paljon arvaamattomuutta. Lisäksi Ondrej on ollut koko ajan vakiokokoonpanossa oleva junnumaajoukkuepelaaja siinä missä Laurell ei ole päässyt edes kokeilemaan. Pidän kyllä ihan eri tason prospektina Kosia.

Mun on hyvin vaikea uskoa tähän. Laurell on jäänyt mieleen vain nopeudestaan, mutta Kosin hyökkäyspään pelaamisessa on sen lisäksi paljon arvaamattomuutta. Lisäksi Ondrej on ollut koko ajan vakiokokoonpanossa oleva junnumaajoukkuepelaaja siinä missä Laurell ei ole päässyt edes kokeilemaan. Pidän kyllä ihan eri tason prospektina Kosia.

Kaikki selviää ajallaan. Näen Laurellissa uuden Ikosen.

Ei Ratinen tai Engberg kumpikaan mene neloseen. Molemmat kolmoseen ja Kappe sinne neloseen. Jos Nättinen halutaan pitää keskellä niin sitten tilanne on aivan eri. Kuitenkin tällä hetkellä se on tarpeetonta, joten nelosen oikee laita olisi aika sopiva paikka hänelle.

Eli oikealla on Lööke, Svejkovsky, Engberg ja Nättinen ja vasemmalla "hankinta", Kos, Ratinen ja Björqkvist. Eli yksi jäisi yli kun Klingberg on yhden ketjun laitahyökkääjä. Mutta joo kävisihän se noinkin.

Viimeksi muokattu:
Takaisin