Ilveksen nykytilanne

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 732
Avainpelaajat yhden kauden arpoja? Eikö siellä nyt Suomi ole avainpelaajana ensi kaudella seitsemättä kautta putkeen, Stransky toinen kausi, Mäntykivi neljäs jne. Ikonen oli tuossa kolme vuotta avainpelaajana, Konna kaksi, Henkka kaksi, Lancaster kaksi, Langhamer kaksi, Masin kolme. Pakistossa jatkaa kiekollisessa roolissa Pelli ja puolustavassa roolissa Friman, Parikka, Latvala. Nyt tulee itseasiassa paluumuuttajakin pakistoon niinkuin Tapparassa usein.

Najman, Borg, Gazda ja Björkqvist. Kaikki on kiinnitetty yhden vuoden sopimuksella tai jollain ihmeellisellä optiolla. Ikonen häipyy, Masinille ei ilmeisesti ole jatkoa tarjottu ja Virtasen optiota ei käytetä. Näyttääkö tämä pitkäjänteiseltä toiminnalta? Minä kysyn että mikä on tämän joukkueen kokoamisen punainen lanka? Mitä ensi kauden joukkueen kokoamisessa painotetaan: intohimoa jääkiekkoon ja arkisten asioiden hyvin tekemistä? Ammattimaista asennetta? Kamppailuvoimaa? Taistelutahtoa? Nopeutta ja iloista hyökkäyspeliä. Mitä? Minkälaisen joukkueen Tillu ensi kaudeksi haluaa? Minkälaista jääkiekkoa Ilveksen halutaan ensi kaudella pelaavan? Se minua ihmetyttää.

Siihen sitten päälle uusia hakuja ja näistäkin esimerkiksi Lööke kahden vuoden pahvilla. Samanlailla, siellä naapurissa vaihtuu rungon vierestä avainpelaajia Morleysta, Lehterään ja Lehterästä Konnaan, Camperia, Platzeria ynnämuuta. Mutta jos ison vaihtuvuuden takia ei voida haastaa edes Tapparaa jossa on aina ihan sama vaihtuvuus niin asia selvä. Jos sä nyt tosissaan väität, ettei tämä sun jatkuva reissumiehistä huutelu pohjaudu Palven kommenttiin, niin mennään sillä sitten.

Missasit taas ihanasti pointin. Vaihtuvuutta on joka joukkueessa, Ilveksessäkin. Mutta kun Tappara on huolehtinut siitä, että ne ydinpelaajat on sitoutuneita, voittamaan tottuneita ja kunnianhimoisia niin siinä on helppo tuoda sitten vaikka Konnaa eläkkeeltä tai Baptistea. Meidän runkopelaajat ensi kaudeksi Suomi, Mäntykivi, Latvala, Friman, Stransky, Parikka. En usko että naapurista näitä vaihdettaisiin päikseen kehenkään.

Enkö juuri sanonut, että tämä kevät oli ensimmäinen jona Levtchi nousi esiin isosti? Nimenomaan nostin esille sitä, että sillä on väliä koska pisteesi teet ja Levtchi on aiemmin kadonnut esimerkiksi välierävaiheessa ja finaaleissa 2022 ja teki paljon pisteitä runsaassa johtoasemassa 2023. Silti tälläkin kaudella sinne osui välierien ratkaisupeleihin ja finaaleiden alkuun kuuden pelin pisteetön jakso. Kai nekin tärkeitä pelejä oli? Suomihan on tehnyt esimerkiksi playoff-voittomaaleja kuudenneksi (jaettu) eniten sinä aikana kun Suomi on Liigaa pelannut. Savinainen on ykkösenä ja listan kakkosta Bryggmania huhutaan meille. Vaikkei Bryggman suoraa jatkuvuutta toisi olisi myös valmennukselle tuttu pelaaja.

Eemeliä arvostan todella suuresti ja hän on minulle iso pelaaja, mutta ei hän ole yksissäkään play-offeissa onnistunut nousemaan varsinaisesti kokoaan suuremmaksi. Ei kapteenina eikä varakapteenina. Parhaimmillaan oli viime vuonna ennen kuin joutui Bloodin jyräämäksi. On ollut loukkaantumisia ja se on ollut ikävää, mutta niinhän ne play-offeissa kaikki pelaa "ihan helkkarin terveinä".

Puhuin nyt pelillisestä roolista. Rauhalan pelillistä roolia voi monelta kaudelta verrata vaikkapa O’Learyyn tai Koskirantaan. Kopissa Rauhalan merkitys on varmasti iso kapteenina. Hyvä kapteeni ja varmasti oli hyvä valinta tehdä Rauhalasta kapteeni, siinä vaiheessa kun Kuusela ja Peltola olivat tälle vielä taustalla apuna. Kopissa sitä roolia voi ottaa kuka vaan. Esimerkiksi hyvän kevään 2023 pelannut Santeri Virtanen voisi olla vertailukohtana, sillä varmasti oli iso palanen myös kopissa.

Totta kai henkinen puoli vaikuttaa, mutta kysytään näin päin sitten. Palve oli pelannut Tepsissä kahdet erittäin hyvät playoffit, Suomi oli 2022 ja 2023 avainroolissa vaikka kärsi 2023 loukkaantumisista, Mäntykivi oli 2023 erittäin hyvä, Iksa suoritti tasaisesti 2023 ja on tehnyt aiemminkin isoja maaleja playoffeissa, Friman on kaiken voittanut, Gunnarsson on ollut parhaimmillaan jatkopeleissä Ruotsissa. Jos kaikkien henkiset ominaisuudet ja taso tipahtaa yhtäkkiä kevään 2024 playoffeissa, niin voiko katseita suunnata myös muualle kuin pelaajiin?

Valmennuksella on oma osansa viime kevään sulamisessa esim. toimimattoman ylivoiman kanssa ja siinä ettei kyennyt porukkaa rauhoittamaan sen KalPan 3-3 tasoituksen jälkeen. Pennaselle olen antanut rankasti rapaa hänen ketjussaan. Silti, pelaajat siellä kentällä pelaa. Kun muistellaan että Myrrän pelasti vain Langhamerin tuplatorjunta 7. pelin jatkoajalla, olen muistuttanut että Myrrä ei jättänyt Leskisen mailaa vapaaksi maalin edessä 4. pelin viimeisellä minuutilla. Sen teki Parikka.

Teksti TV-scouttaus kommentteja en nyt ihan ymmärrä. Kuka on teksti TV-scouttaus? Palve ja Frimanhan oli esimerkiksi meidän valmentajalle erittäin tuttuja pelaajia. Mäntykiveä ei voi sellaiseksi ainakaan luonnehtia, Stranskyn perässä oltiin oltu jo aiemmin, Kodytekin ominaisuudet joita jo launchissa tuotiin esille oli nimenomaan voittavia asioita, eikä niitä teksti TV:ltä nähtäviä. Kodytekhan olikin niitä harvoja joka suorittikin playoffeissa omalla tasollaan pl. viimeistely. Clendeningin tai Nikun hyväksyn ja näistäkin Clendening on päässyt pelaamaan ihan NHL-playoffeja, sinne yleensä ei vain teksti TV-taidoilla pääse. Onko paljon muita esimerkkejä tälläisistä?

Najman minulle tulee mieleen. Nuori pelaaja, tehnyt hyvin tehoja ja varmaan tulee tekemään täälläkin. Mutta miten asettuu kokonaisuuteen ja siitä päästään taas siihen, mikä on ensi kauden joukkueen punainen lanka. Hyviä pelaajia Tillu osaa tänne naarata, sitä en kiistä. Mutta osaako koota joukkuetta? Se on alkanut viime aikoina mietityttää.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 024
Minä en ymmärrä tyytymättömyyttä Jalon ulostulon sisällöstä.

Siinä kumminkin sanottiin, että on analysoitu hyvin tarkkaan, mitä on tehty väärin ja mitä oikein.

Oletan, että Ilveksen johto on minun ja monen muun tavoin päätynyt lopputulokseen, että menestymättömyys pleijareissa oli suurimmilta osin Pennasen syytä.

Pennanen ei kuitenkaan Ilveksessä enää jatka. Olen itse tyytyväinen Jalon kirjoitukseen. Mitä te haluaisitte kuulla? Pennanen osoittautui hudiksi ja oli totaalinen farssi pleijareissa. Mun mielestä se ei olisi kovinkaan tyylikästä.

Ei edes niissä tilanteissa, kun valmentaja tai kuka tahansa organisaatiosta kengitään pihalle, niin julkisesti käydä läpi mikä meni pieleen.

Ei silloinkaan tullut ulostuloa kun Manngardista ja shortsipojista päästiin, että mitä tehtiin heidän aikana väärin ym.

Manngardin jälkeen tuli uudet miehet puikkoihin ja tehtiin asiat paremmin.

Pennaselta itseltään olisin halunnut kuulla epäonnistuneensa edes kerran Ilves-uransa aikana, niinkuin suurin osa muista valmentajista myöntää tekevänsä joskus. Mutta mies ei onneksi meillä jatka joten ihan sama. Vain arvostus Pennaseen tippui täysin nollaan.

En muista, että ylemmällä tasolla eli toimitusjohtaja tai urheilujohtaja epäonnistuneen kauden jälkeen julkisesti olisi Liigassa muuallakaan julkaissut kaikki syyt, miksi epäonnistuttiin, varsinkin jos pääsyyllinen poistui organisaatiosta joka tapauksessa.

Minulle riittää, että organisaation sisällä on tarkkaan käyty läpi, mikä meni pieleen ja tavoitteena on tulevaisuudessakin mestaruus joka kausi. Meidän johto on tehnyt mun mielestä loistavaa työtä ja tuonut Ilveksen konkurssin partaalta ja urheilullisesti Liigan pohjilta taloudellisesti ja urheilullisestikkin suureksi organisaatioksi, jolla on joka vuosi realistiset saumat kannuun.

Minulla on täysi luotto meidän johtoon ja tulevaan päävalmentajaan. Jälleen kerran on loistavat saumat kannuun asti ensi kaudellakin.

Mennyt ja kaksi sitä edellistäkin pleijarikevättä vituttaa rankasti, mutta ei niitä enempää kannata murehtia. Johto on virheet analysoinut tarkkaan. Mennyt on mennyttä. Organisaation tavoin, keskitytään nyt tulevaan!
Hyvä kirjoitus. Missään muussa seurassa ei näin tehdä, mutta Ilveksessä täytyisi käydä fanien kanssa kaikki epäonnistumiset yksityiskohtaisesti läpi ja avata tarkkaan seuraavan kauden suunnitelmat. Kaikki tietää, että epäonnistuneita oli useita, mutta niiden mainitseminen julkisesti ei ole järkevää toimintaa. Tarkkojen suunnitelmienkaan avaaminen ennen kauden alkua ei myöskään ole järkevää.

Kaikkien muidenkin tiedotteet ovat ympäripyöreätä jargoniaa missä ei sanota mitään merkittävää.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 024
Miksei sijoitettu PELKÄSTÄÄN stadion-liiketoimintaan ja joku muu ottanut futiksen velkoja harteilleen? Tai miksei joku muu kaapannut tätä "mahdollisuutta" Ostaa futiksen -720k tappioita (vanhojen päälle, oltiin konkurssitilassa). Tänään kotivoitto, keli täydellinen ja Tammelassa 4200 katsojaa :( Mitään megakonsertteja tai tapahtumia en vielä juuri ole bongannut Tammelassa olleen. Bryan Adamskin meni Nokia-areenalle ;) Sanokaa se ääneen, niin helpottaa. Tää ei ollut mikään vitun "sijoitus". Tää oli pelastus. Siinä kyllä kiekkokausareita lähtee läjä.



Lahjoitus tai hyväntekeväisyys on kulta eri juttuja. Sijoitukseen tai investointiin liittyy konkreettinen ja hyväksytty/vaadittu olettama tuotoista. Joku Hopen juttu on ihan sama, kuin Tapsun ilmaislippu. Melkein. Se ilmaislipun saanut tulee halliin ja ehkä ostaa hallista jotakin ja tulee uudelleen. Hopen pipa menee jonkun laitapuolen ihmisen tai vajakin päähän jonnekkin, missä myöskään ei voittoja tavoitella tai kaivata. Oli liian suoraan sanottu. Pyydän anteeksi. Arvostan tekemääsi työtä. Keskitä lippuihin.



Europelit tuottaa ja Tammela. Se on näin vitun helppoa. Mielenkiintoista on vuoden päästä katsoa montako miljoonaa futis+areena yhteensä toi hyvää Ilves Hockey oy:n tilinpäätökseen. Kuitenkin hypee uudella areenalla ja europelejä, joita ei jatkossa varmuudella ole. Saa ottaa talteen!

Jottei kenellekään ole epäselvää. Nautin Ilveksen ekasta kotivoitosta tänään. Ilves on Ilves. En futista väheksy, vaikkei se mun juttu ole pl juniorityö ja harrastus (mihin osani olen kantanut) ja arvokisat. Kritisoin ainoastaan Ilves Hockeyn sijoittamista tähän. Samat synergiahyödyt ja edut oltaisiin saatu hommattua silloinkin, kun taho X omistaisi futispuolen ja Tammelan.
Urheiluseuraan sijoittaminen ei koskaan tapahdu tuotto mielessä. Et sinäkään möykkää jääkiekkoon rahojaan sijoittaneiden puolesta, että rahat menee hukkaan, koska tulee tuottoa ja olisi ollut järkevämpi sijoittaa osakkeisiin ym. Sijoitus oli jalkapllon pelastamiseen ja samalla tietysti saivat vallan leikkiä jalkapallomanageria. Varmasti jotain hyötyä jääkiekko saa, jos Ilveksen jalkapallo menestyy hyvin, mutta se ei ole suoraan rahaa pankkitilille.

Jalkapallossa menestyksen ostaminen Suomessa on huomattvasti halvempaa kuin jääkiekossa. Pelkästään Nikuun sijoitetut rahat parin kuukauden panoksesta olisivat tehneet jalkapallojoukkueelle ihmeitä. Sillä rahalla olisi saanut kovan kärkimeihen ja topparin koko kaudeksi ja Ilves olisi mestarisuosikki HJK:n lisäksi.

Stadionin pyörittäminen on ollut erikoista toimintaa. Se on täynnä tapahtumia joissa ei käy yleisöä juuri ollenkaan, kun sinne pitäisi saada tapahtumia jotka vetävät stadionin täyteen. TPV, Ilves-kissat, Ilves2 ja Ilveksen naiset saisivat aina väistyä näiden yleisöä vetävien tapahtumien tieltä. Konserteissa vielä stadion vetää sen 15 000 yleisöä, niin ei luulisi siitäkään jäävän kiinni. Toivottavasti sopimus on sellainen, että stadion tuottaa, vaikka siellä ei yleisöä käy. Hankalaksi tilanteen tekee se, jos ravintolapalvelut lähtee pois, kun ei niitä kannatavaa ole pyörittää tapahtumissa joissa on yleisöä 200.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 799
Najman, Borg, Gazda ja Björkqvist. Kaikki on kiinnitetty yhden vuoden sopimuksella tai jollain ihmeellisellä optiolla. Ikonen häipyy, Masinille ei ilmeisesti ole jatkoa tarjottu ja Virtasen optiota ei käytetä. Näyttääkö tämä pitkäjänteiseltä toiminnalta? Minä kysyn että mikä on tämän joukkueen kokoamisen punainen lanka? Mitä ensi kauden joukkueen kokoamisessa painotetaan: intohimoa jääkiekkoon ja arkisten asioiden hyvin tekemistä? Ammattimaista asennetta? Kamppailuvoimaa? Taistelutahtoa? Nopeutta ja iloista hyökkäyspeliä. Mitä? Minkälaisen joukkueen Tillu ensi kaudeksi haluaa? Minkälaista jääkiekkoa Ilveksen halutaan ensi kaudella pelaavan? Se minua ihmetyttää.



Missasit taas ihanasti pointin. Vaihtuvuutta on joka joukkueessa, Ilveksessäkin. Mutta kun Tappara on huolehtinut siitä, että ne ydinpelaajat on sitoutuneita, voittamaan tottuneita ja kunnianhimoisia niin siinä on helppo tuoda sitten vaikka Konnaa eläkkeeltä tai Baptistea. Meidän runkopelaajat ensi kaudeksi Suomi, Mäntykivi, Latvala, Friman, Stransky, Parikka. En usko että naapurista näitä vaihdettaisiin päikseen kehenkään.



Eemeliä arvostan todella suuresti ja hän on minulle iso pelaaja, mutta ei hän ole yksissäkään play-offeissa onnistunut nousemaan varsinaisesti kokoaan suuremmaksi. Ei kapteenina eikä varakapteenina. Parhaimmillaan oli viime vuonna ennen kuin joutui Bloodin jyräämäksi. On ollut loukkaantumisia ja se on ollut ikävää, mutta niinhän ne play-offeissa kaikki pelaa "ihan helkkarin terveinä".



Valmennuksella on oma osansa viime kevään sulamisessa esim. toimimattoman ylivoiman kanssa ja siinä ettei kyennyt porukkaa rauhoittamaan sen KalPan 3-3 tasoituksen jälkeen. Pennaselle olen antanut rankasti rapaa hänen ketjussaan. Silti, pelaajat siellä kentällä pelaa. Kun muistellaan että Myrrän pelasti vain Langhamerin tuplatorjunta 7. pelin jatkoajalla, olen muistuttanut että Myrrä ei jättänyt Leskisen mailaa vapaaksi maalin edessä 4. pelin viimeisellä minuutilla. Sen teki Parikka.



Najman minulle tulee mieleen. Nuori pelaaja, tehnyt hyvin tehoja ja varmaan tulee tekemään täälläkin. Mutta miten asettuu kokonaisuuteen ja siitä päästään taas siihen, mikä on ensi kauden joukkueen punainen lanka. Hyviä pelaajia Tillu osaa tänne naarata, sitä en kiistä. Mutta osaako koota joukkuetta? Se on alkanut viime aikoina mietityttää.
Missä on sanottu, että Masinille ei ole tarjottu jatkolappua? Mitä tulee Virtaseen niin eiköhän kyse ole nyt siitä, että ei pysy kasassa. Pitkäjänteisyyttä pitää olla, mutta totta kai myös täytyy tietää milloin pelaajasta kannattaa päästää irti. Virtasen kohdalla se valitettavasti oli nyt. Minusta nyt julkaistujen pelaajien kohdalla on julkaisuissa noussut esiin, että haetaan työteliäitä ja monipuolisia pelaajia. Sellaisia löytyy myös rungosta Suomen, Parikan yms. muodossa. Sitä varmaan haetaan.

Kyllä mä sen pointin ymmärrän. Tuskin Tapparassa nyt näitä vaihdettaisiin ja joo nyt on helppo sanoa, että pidetään runko täynnä näitä voittamaan tottuneita, mutta kun ne on kasvaneet voittajiksi. Mikä oli voittamisen kokemus syksyllä 2015 Tapparan rungossa? Entä näiden tuoreempien runkopelaajien kuten Tanus, Heljanko ja Levtchi voittamisen kokemus syksyllä 2021? Aika harva pelaaja alkaa heti voittamaan ja voittaa sitten aina.

Kyllä Suomi oli 2022 välierissä Tepsiä vastaan helvetin hyvä ja mukana noin 60%:ssa meidän maaleista siinä sarjassa, ei pystynyt sitä yksin voittamaan. Sellaista luksusta jossa voit pelata yhden heikomman pelin, saati kuusi kiikareilla ei ole Suomelle suotu.

Totta kai pelaajat pelaa kentällä ja heillä on vastuu, olen myös sanonut ettei täydellistä joukkuetta olekaan ja aina joukkueen kasaamisessa on virheitä myös. Itse en ole mitään Myrrän pelasti Langhamerin tuplatorjunta puheita puhunut ja se on turhaa. Ei olisi pelattu seiskapeliä ilman Blomqvistin loistotorjuntaa nelospelin jatkoajalla. Peli koostuu hetkistä, jos koko kollektiivi romahtaa niin se on valmennuksen vastuulla.

Najmanista on helppo heittää tälläistä. Tillu kuitenkin kertoi, että kaveria on seurattu pitkään ja puhui nimenomaan monipuolisuudesta, joka myös muista scouting raporteista on käynyt ilmi. Ei siis puhdasta teksti TV-scouttausta ole, vaan nimenomaan noita muitakin ominaisuuksia on tarkkailtu.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 041
Mikä oli voittamisen kokemus syksyllä 2015 Tapparan rungossa? Entä näiden tuoreempien runkopelaajien kuten Tanus, Heljanko ja Levtchi voittamisen kokemus syksyllä 2021? Aika harva pelaaja alkaa heti voittamaan ja voittaa sitten aina.
Tähän tuossa jäsen @toskala varmaan viittasikin että jengistä löytyi näiden nuorempien rinnalle voittajia kuten Savinainen, Peltola, Kuusela jne.

Tavallaan se Ripan lanseeraama ”voittajuus” on mennyt soihtuna naapurissa aina seuraavalle. Toistaiseksi ovat hannuhanhet toki onnistuneet kaikessa joten se vähän tässä sumentaa. Samalla se korostaa sitä kuinka kaukana Ilves on ollut.

Tietysti voittajaksi pitää kasvaa mutta se on helpompaa jos jengistä niitä kokemuksia jo löytyy valmiiksi.
 
Viimeksi muokattu:

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 335
"Keskikaista on riittämätön" 04.05.2024
Kyse ei ole tuosta päivämäärästä, vaan ylipäätänsä historiasta, seuraavaksi uskotellaan, että kyllä sieltä tulee vielä ennen kautta pelimies, sitten uskotellaan, että artistiverorajalla tulee mies ja sitten pidetään kipiniä vahtia 300sivua viimeselle päivälle ja tulee joku täytemies johonkin muuhun rooliin, kuin polttavin tarve on, historia toistaa itseänsä.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 226
Kyse ei ole tuosta päivämäärästä, vaan ylipäätänsä historiasta, seuraavaksi uskotellaan, että kyllä sieltä tulee vielä ennen kautta pelimies, sitten uskotellaan, että artistiverorajalla tulee mies ja sitten pidetään kipiniä vahtia 300sivua viimeselle päivälle ja tulee joku täytemies johonkin muuhun rooliin, kuin polttavin tarve on, historia toistaa itseänsä.
Tämä pitäisi kutinsa jos puhuttaisiin Ilveksestä ennen pandemiaa. Tuon jälkeen Ilveksellä on kyllä ollut rosteri (ja sentterit) ihan kunnossa.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 695
Joo, mutta olisko tässä tarkottanu Ilvestä kaikkinensa, eikä ihan pelkkää Liigajoukkuetta ?
Meinaan siis että Liiga Ilves + muut tulonlähteet (mm,Tammela) joka koskee Liiga Ilvestä tjsp..

Tuo kommentti Jalolta taisi tulla kauden 22-23 joulun tienoilla? Tammelan operointi ratkesi vasta seuraavana kesänä, enkä usko vielä tuolloin oli hockeyn ajatuksena olla noin isolla mukana futiksen puolella. Ilves+ ei varmaan lisää kovinkaan paljon liikevaihtoa ja voi olla peräti tappiollinen käytettyihin työtunteihin nähden.

Muutenkin puhutaan aika huimista jutuista, jos pitäisi käytännössä tuplata ennätysliikevaihto.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 391
Tuo kommentti Jalolta taisi tulla kauden 22-23 joulun tienoilla? Tammelan operointi ratkesi vasta seuraavana kesänä, enkä usko vielä tuolloin oli hockeyn ajatuksena olla noin isolla mukana futiksen puolella. Ilves+ ei varmaan lisää kovinkaan paljon liikevaihtoa ja voi olla peräti tappiollinen käytettyihin työtunteihin nähden.

Muutenkin puhutaan aika huimista jutuista, jos pitäisi käytännössä tuplata ennätysliikevaihto.
Tammela nyt olikin tossa esimerkkinä. Kyllähän niistä "muista" tulonlähteistä oli puhetta kaiketi jo aikasemmin.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 695
Kärpät konserni pyörittää 24 miljoonan liikevaihtoa, Tappara 17 miljoonan liikevaihtoa, RTK ja Lukko yli 100 millin liikevaihtoa ja olet sitä mieltä, että Jalo elää pilvilinnoista, kun puhuu hypoteettisesti, että miksei 20-30 miljoonaakin voisi olla mahdollista jonakin päivänä?

Ensinnäkin Lukosta ja RTK:sta ei kannata puhua tässä yhteydessä yhtään mitään. On eräänlainen oma ihmeensä, mikä ei varmasti tule nykypäivänä toistumaan, eikä etenkään Tampereella. Kärpillä osittain sama perusteet siinä mielessä, että heidän toimintaympäristö todella ison alueen ainoana "operaattorina" antaa ihan erilaiset mahdollisuudet tehdä jääkiekon ulkopuolista liiketoimintaa.

Tapparan 17 milliä voi olla hyvällä kombinaatiolla vielä ylitettävissä, mutta kun puhutaan "heittona" 20-30 miljoonaa, niin ei tuo silloin perustu mihinkään konkretiaan. Siis vaikka tuo on jossain muualla saavutettu.
Yritysmaailmasta jonkin verran ymmärtävänä väittäisin sen olevan aika kova temppu perustaa liiketoiminta, missä pyöritetään yli 10 millin liikevaihtoa. Ja mikä tietenkin vielä kaiken tärkeintä, niin sen pitäisi olla vielä kannattavaakin.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 795
Ensinnäkin Lukosta ja RTK:sta ei kannata puhua tässä yhteydessä yhtään mitään. On eräänlainen oma ihmeensä, mikä ei varmasti tule nykypäivänä toistumaan, eikä etenkään Tampereella. Kärpillä osittain sama perusteet siinä mielessä, että heidän toimintaympäristö todella ison alueen ainoana "operaattorina" antaa ihan erilaiset mahdollisuudet tehdä jääkiekon ulkopuolista liiketoimintaa.

Tapparan 17 milliä voi olla hyvällä kombinaatiolla vielä ylitettävissä, mutta kun puhutaan "heittona" 20-30 miljoonaa, niin ei tuo silloin perustu mihinkään konkretiaan, vaikka tuo on jossain muualla saavutettu.
Yritysmaailmasta jonkin verran ymmärtävänä väittäisin sen olevan aika kova temppu perustaa liiketoiminta, missä pyöritetään yli 10 millin liikevaihtoa. Ja mikä tietenkin vielä kaiken tärkeintä, niin sen pitäisi olla vielä kannattavaakin.
Kyllä ne tavoitteet täytyy silti asettaa sinne korkealle, vaikka se kuinka haastavalta näyttäisi, jos se on mahdollista muualla, niin silloin se on mahdollista myös täällä.
Ei vaan yritetä mitään ja katsella nöyrinä kengän kärkiä ja Jalon suulla kerrotaan, että tässä on nyt katto. Enempään ei pystytä. Se vasta älyvapaa kommentti olisi minusta.
 
Ylös