Ilveksen nykytilanne

Mitenkä ne parantaisi tämän hetkistä tilannetta? Jos meiltä puuttuu kakkossentteri sekä pari kärkilaituria, niin vaikea uskoa junnuista löytyvän parempaa materiaalia niiden paikkaamiseen, kun mitä nyt on kentällä. Aika poikkeuksellista poikaa saisi olla.
Ymmärsit väärin. Toivoisin että junioritoimintaan panostettaisiin pitkän tähtäimen suunnitelmana. Ilveksen u20 ollut vuosia häntäpäätä ko. sarjassa. Toivoisin ylipäätään näkeväni enemmän omia kasvatteja ilvespaidassa kuin keskinkertaisia palkkasotureita.

Jaahans. Parempaa aihetta en löytänyt, koska just tämä kertoo tän hetkisestä tilanteesta just nyt. Parina viime vuonna on ehkä saanu jo hiukan lueskella, miten Ilves buumi on mennyt ohi. Sanoisin kuitenki että just nyt Ilves pelaa kiakon puolella erinomaista kautta ollen mitalipeleissä, ja yleisöäkin hallissa piisaa joten kiinnostusta on.

Jalkapallo kausi alkamassa ja odotuksia on, koska viime kaudella Ilves potki ittensä ihan kärkiseuroiksi. Tammela on ilmeisesti aikalailla loppuunmyyty, joten kyllä kiinnostusta on, eikä päällekkäisyys kiakkokauden kanssa näytä haittaavan kumpaakaan.

Melkeimpä sanoisin että nyt vasta ollaan Ilves buumin aallonharjalle kiivetty.

Jaahans. Parempaa aihetta en löytänyt, koska just tämä kertoo tän hetkisestä tilanteesta just nyt. Parina viime vuonna on ehkä saanu jo hiukan lueskella, miten Ilves buumi on mennyt ohi. Sanoisin kuitenki että just nyt Ilves pelaa kiakon puolella erinomaista kautta ollen mitalipeleissä, ja yleisöäkin hallissa piisaa joten kiinnostusta on.

Jalkapallo kausi alkamassa ja odotuksia on, koska viime kaudella Ilves potki ittensä ihan kärkiseuroiksi. Tammela on ilmeisesti aikalailla loppuunmyyty, joten kyllä kiinnostusta on, eikä päällekkäisyys kiakkokauden kanssa näytä haittaavan kumpaakaan.

Melkeimpä sanoisin että nyt vasta ollaan Ilves buumin aallonharjalle kiivetty.
Sen verran muokkaisin viimeistä lausetta, että nyt ollaan vasta kiipeämässä aallonharjalle. Matka on silti pitkä vaikka huippu häämöttääkin.

Sen verran muokkaisin viimeistä lausetta, että nyt ollaan vasta kiipeämässä buuminharjalle. Matka on silti pitkä vaikka huippu häämöttääkin.
Määki muakkaan sun lausetta. Näin saadaa Ihanjunnuki tyytyväiseks :p

On toki vielä edelleen kehitettävää en sitä sano. Olishan se kiva jos mm, junnutki pärjäis paremmin, ja toisaalta ottihan Naiskiakkoilijat pronssia.

Jääkiekko:
-Runkosarjan toinen
-Runkosarjassa suurin yleisökeskiarvo.
-Puolivälierissä Tappara kesälomille 4-0

Jalkapallo:
-Veikkausliiga avaus 7651 yleisöä
-Hupilupia 3-2 turpaan

On kivaa.
Jääkiekko:
-Carl Klingberg

Jalkapallo:
Otto Tiitinen

Mukavaa omistaa molempien sarjojen parhaat pelaajat:p

Screenshot_20250406_181718_Firefox.jpg
Screenshot_20250406_181743_Firefox.jpg
Screenshot_20250406_181821_Firefox.jpg

Ihan hyvää pohdintaa tästä Ilves 365 kuviosta ja alkaa selvästi osaa naapurin kannattajista pelottaa tuon kuvion potentiaali. Potentiaali olla suurin seura sekä jääkiekossa, että futiksessa on täysin realistinen pidemmällä tähtäimellä jos hommaa tehdään kunnolla. Mielenkiintoista nähdä missä tilanteessa ollaan 5-10 v päästä.

katso liitettä 13815katso liitettä 13816katso liitettä 13817
Ihan hyvää pohdintaa tästä Ilves 365 kuviosta ja alkaa selvästi osaa naapurin kannattajista pelottaa tuon kuvion potentiaali. Potentiaali olla suurin seura sekä jääkiekossa, että futiksessa on täysin realistinen pidemmällä tähtäimellä jos hommaa tehdään kunnolla. Mielenkiintoista nähdä missä tilanteessa ollaan 5-10 v päästä.
Oli ihan mielenkiintoista juttua ja aika pitkälle varmaan tottakin. Toki katson asiaa ilvesläisittäin eli mulle kelpaa se, että Edustus vetää ittensä europeleihin joka vuosi tästä eteenpäin ja sitäkin kautta rahaa tulee hyvin sisään.

Mutta toi TamU:n ja Tapparan yhteistyö ei missään kohtaa ja millään tavalla tule koskaan olemaan verrannollinen meidän 365:n kanssa. Kuitenkin kyseessä kaksi eri seuraa, kaksi eri "brändiä", osaltaan eri yhteisöt ja sen kaksikon jalkapallo ei ole lähelläkään pääsarjatasoa. Näen TamU:n hyvin muovisena yrityksenä jalkapalloilun suuntaan. Varsinkin nyt kun meillä menee silläkin puolella hyvin.
Ja noita kaikkia yllä olevia tukee se, että Tammelassa näet aina Tapparan pipoja ja lippalakkeja, kun ne tulevat osingoille meidän jalkapallosta.

Toki loppuun laitan huomautuksen, että toi mouhokirjoittaja tunnisti ja tunnusti tuon eron seurojen välillä; yksi iso vastaan iso ja pieni yhdessä.

En tykkää käyttää sanaa "buumi"
Ilvesperhe on herännyt.
Samoin ajattelen mäkin tästä. Buumi jääkööt muille, jos sellaista saavat aikaan.
Mutta on kyllä kiinnostavaa katsoa miten meillä mestaruutta juhlitaan, jos ja kun se tässä nyt tulee. Aikalaillahan tässä on alkanut menestys tuomaan väkeä ympärille ketkä ei tietäisi Ilvestä, jos pelattaisiin itsemme aina sijoille ynnä muut tai ketkä jättää uppoavan, kun joskus taas tulee suvantovaihe. Yhä harvempi muistaa 90-10-lukujen ankeat vuodet. Arvostan niitä ketkä muistavat!

Täällä vaaditaan päitä vadille jos tiputaan. Itse haluan jatkuvuutta ja uskon, että nykyinen valmennus/koko johto on se järkevin ja varmin tie kannuun.

Jatkuva vaihtaminen ei johda mihinkään. Nykyjohdon alla on kuitenkin otettu askelia eteenpäin isosti. Viime kaudella tuli askel taakse. Nyt kuitenkin pelataan parasta välieräkiekkoamme.

Mestaruuden voittaminen ei ole helppoa. Jos se ei hyvin menneen kauden jälkeen onnistu se mestaruus ja häviämme todella hyvälle joukkueelle, niin mun mielestä silloin ei todellakaan ole syytä kenkiä johdosta/valmennuksesta ketään pois. Ilmapiiri ja henki on ilmeisesti hyvä ja vaatimustasokin korkealla.

Joskus vaan vastustaja voi olla pirun hyvä vaikka itse ois pelattu myös hyvin.

Minä ainakin toivon ettei mitään tuuletusta tapahdu. Tää porukka pystyy kyllä viemään Ilveksen mestaruuteen.

Täällä vaaditaan päitä vadille jos tiputaan. Itse haluan jatkuvuutta ja uskon, että nykyinen valmennus/koko johto on se järkevin ja varmin tie kannuun.

Jatkuva vaihtaminen ei johda mihinkään. Nykyjohdon alla on kuitenkin otettu askelia eteenpäin isosti. Viime kaudella tuli askel taakse. Nyt kuitenkin pelataan parasta välieräkiekkoamme.

Mestaruuden voittaminen ei ole helppoa. Jos se ei hyvin menneen kauden jälkeen onnistu se mestaruus ja häviämme todella hyvälle joukkueelle, niin mun mielestä silloin ei todellakaan ole syytä kenkiä johdosta/valmennuksesta ketään pois. Ilmapiiri ja henki on ilmeisesti hyvä ja vaatimustasokin korkealla.

Minä ainakin toivon ettei mitään tuuletusta tapahdu. Tää porukka pystyy kyllä viemään Ilveksen mestaruuteen.
Muuhun en ota kantaa mutta eihän tässä mitään kovin jatkuvaa vaihtamista ole tapahtunut pl. Päävalmentajan pesti.

Samat miehethän siellä muuten on ”uutta tulemista” rakennelleet.

Tää olis ollut hyvä kirjoitus 2022 ja, ehkä vielä 2023. Joo Tapparakin opetteli voittamaan ennen kuin voitti se on totta. He kuitenkin menivät aina finaaleihin ja kaksi kertaa finaalien 7 pelin jatkoajalle.

Me ollaan nyt tässä 4 vuotta tahkottu kärkipäässä ja ei olla keväällä voitettu kuin maksimissaan se 6/12 eli päästy puoleenväliin mestaruudesta. Ja erittäin todennäköisesti sama kohtalo on nytkin. Mä haluaisin nähdä edes jotain eteenpäin menoa. Ja en edes tiedä tosta parhaasta välieräkiekosta. Mielestäni sitä pelattiin 23 keväällä, mutta viimeistely sakkasi silloinkin. Langhamer myös sairastui silloin (pelasi vikan pelin puolikuntoisena) ja ei ollut Pavlatin tasoista kaveria laittaa uuniin.

Ilmeisesti itse olen kuitenkin vain huonompi nollaamaan aikaisempia kausia ja jokainen pettymys on liiankin hyvin mielessä.

Tää olis ollut hyvä kirjoitus 2022 ja, ehkä vielä 2023. Joo Tapparakin opetteli voittamaan ennen kuin voitti se on totta. He kuitenkin menivät aina finaaleihin ja kaksi kertaa finaalien 7 pelin jatkoajalle.

Me ollaan nyt tässä 4 vuotta tahkottu kärkipäässä ja ei olla keväällä voitettu kuin maksimissaan se 6/12 eli päästy puoleenväliin mestaruudesta. Ja erittäin todennäköisesti sama kohtalo on nytkin. Mä haluaisin nähdä edes jotain eteenpäin menoa. Ja en edes tiedä tosta parhaasta välieräkiekosta. Mielestäni sitä pelattiin 23 keväällä, mutta viimeistely sakkasi silloinkin. Langhamer myös sairastui silloin (pelasi vikan pelin puolikuntoisena) ja ei ollut Pavlatin tasoista kaveria laittaa uuniin.

Ilmeisesti itse olen kuitenkin vain huonompi nollaamaan aikaisempia kausia ja jokainen pettymys on liiankin hyvin mielessä.
Kaikkihan me halutaan eteenpäin menoa. Meillä kaikilla on vaan aika monta erilaista näkemystä miten siihen tulisi pyrkiä.

Näiden keväisen tippumiset sattuu todella syvältä ja niitä en itekkään kovin hyvin osaa nollata. Runkkarihommat osaan nollata välittömästi, mut näissä poffien häviöissä menee osittain seuraaviin poffeihin asti.

Itelle runkkarit ja poffit on ihan erillinen asia. Runkkarista nautitaan jos menee hyvin, mut häviöt ei masenna isommin. Pleijareissa tuntuu et koko elämä romahtaa ja mieli menee todella mustaksi tällaisilla hetkillä missä nytkin ollaan.

Pennanen oli väärä valinta koutsiksi.

Toinen syy miksi tulee tukkaan on paska asenne 2 ekassa pelissä kalpaa vastaan sekä viime, että tänä vuonna.

Kolmas syy, tiukoissa paikoissa ei ole sankarin viitta kellekkään ilveksen pelaajalle sopinut niskaan. Voittajat syttyy tiukoissa paikoissa, toiset lannistuu ja alkaa hermoilemaan. Henkimaailman juttuja.

Kyl se vaan pitäs 0 - 0 pelissä laittaa läpiajosta limppu sisään 10/10:stä, ku oot 2 - 1 sarjassa perässä.

Takaisin