Ilveksen nykytilanne

Letkunilkka

Vakiokokoonpanossa
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jutin hokkari suussa sanoi:
Silvennoisen kirjoitukset on täyttä paskaa. Kaupat on jo selvät ja Vinnien osuus tulee olemaan 0 % ilveksen omistuksesta. Se koska asia virallistetaan ni voi vie mennä aikansa ku Sjöblom hoitaa asioita kuntoon. Tämä on täyttä faktaa. Ja puolustukseen ois tyrkyllä taas yks änäri ukon pikkuveli jonka kans neuvotellaan.. Ja ois kyllä varmasti kova vahvistus tohon puolustukseen.. Nuori Iso rigthin pakki joka on myös halunsa ilmaissut tulemaan eurooppaan ja

Kovat on jutut, lähteitä pöytään...olet itse suolannut täällä porukkaa ketä on kertonut asioista.

Jutin hokkari suussa

Vakiokokoonpanossa

Ei mun Täälä tarvi lauleskella mun lähteistä.. Toisilla vaan on sisäpiiritietoo ja toiset vaan luulevat tietävän jotain.. Esim. Moranin sopparista ja ynnä muuta.. Se on parempi että ei tarvi taas ekana lueskella uutisia jatkoajasta jos täälä jotain kertoo.. On meinaan tietoo et kuka on lauleskellu ja kelle siitä et omistaja kuviot on varmistunut niinku jatkoajassa uutisoitiin. Mulla on niin paljon kaikkea tietoo mitä ton joukkueen ympärillä on ja tulee tapahtuun ja pelaajiin liittyviä asioita mut en mä niitä ala täälä kertoo.. Ja se pakkihankinta on vasta neuvottelu vaiheessa joten voi mennä muuallekkin.. Ja letkunilkan ei tarvi yhtään sie kyynelehtiä lähteistä.. Ei sunkaan viesteissä paljoo annettavaa ole..

Neitikiekko

Luottopelaaja

Ei mun Täälä tarvi lauleskella mun lähteistä.. Toisilla vaan on sisäpiiritietoo ja toiset vaan luulevat tietävän jotain.. Esim. Moranin sopparista ja ynnä muuta.. Se on parempi että ei tarvi taas ekana lueskella uutisia jatkoajasta jos täälä jotain kertoo.. On meinaan tietoo et kuka on lauleskellu ja kelle siitä et omistaja kuviot on varmistunut niinku jatkoajassa uutisoitiin. Mulla on niin paljon kaikkea tietoo mitä ton joukkueen ympärillä on ja tulee tapahtuun ja pelaajiin liittyviä asioita mut en mä niitä ala täälä kertoo.. Ja se pakkihankinta on vasta neuvottelu vaiheessa joten voi mennä muuallekkin.. Ja letkunilkan ei tarvi yhtään sie kyynelehtiä lähteistä.. Ei sunkaan viesteissä paljoo annettavaa ole..

Voisko nämä laittaa pannaan? Haiskahtaa vahvalta provolta!

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen

Neitikiekko sanoi:

Voisko nämä laittaa pannaan? Haiskahtaa vahvalta provolta!

Omilla tiedoillaan leveily ei ole palstan sääntöjen vastaista toimintaa.

JK

Guest

Brooks sanoi:
Kysehän on siitä, että hallitus on antanut Juha Hautamaan käyttöön tietyn pelaajabudjetin (tuon kaksi miljoonaa.) Eihän se tarkoita, että ne rahat olisivat jo olemassa. Budjetin lopullinen toteutuminen liiketoiminnassa riippuu monista tekijöistä: jääkiekkoseuran kohdalla mm. yleisömääristä, aitiomyynnistä, sponsorimyynnistä, play offs -tuotoista, lopullisesta sarjasijoituksesta. Vasta keväällä tiedetään, onko Ilves pysynyt budjetissaan.

Jos tähänkin asti on tehty persnettoa puoli miljoonaa per kausi (viimeiset neljä kautta ja tuskinpa mennyt tilikausi tekee muutosta) ja pelaajabudjetti nousee puolella miljoonalla niin luulisi jollain olevan jonkinlainen suunnitelma tuon miljoonan hankkimiseen (muutakin kuin keväällä nähdään). Mielenkiintoista tässä on myös se, että luultavasti nykyinen pääomistaja ja hallitus on tehnyt päätöksen pelaajabudjetin nostosta, mutta samalla etsitään uutta pääomistajaa (jolla tietysti luulisi olevan oma mielipide seuraavasta kaudesta). Olisiko uusi pääomistaja sitten jo löytynyt ja budjettinosto on myös hänen tahtonsa mukainen, tiedä sitten?

Menobudjetin rakentaminen on aina helppoa, tulopuolen sitten hiukan haastavampaa - varsinkin sen toteuttaminen. No, itse en tiedä sponsorineuvotteluista enkä muiden tulojen realistisuudesta - sen tiedän, että pirun vaikeaa on saada yht'äkkiä ihmiset/sponsorit uskomaan Ilvekseen. Mutta toivottavasti positiiviset asiat alkavat toteutua mahdollisimman nopeasti - Corson sopimus on hyvä alku.

Brooks

Luottopelaaja

Ei ainakaan ole kovin rohkaiseva tieto, että ensin päätetään nostaa pelaajabudjettia ja sen jälkeen käykin ilmi, että asiat ovat vielä yllättävän keskeneräisiä (kuten uusi toimitusjohtaja sai huomata.)

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen

Brooks sanoi:
Ei ainakaan ole kovin rohkaiseva tieto, että ensin päätetään nostaa pelaajabudjettia ja sen jälkeen käykin ilmi, että asiat ovat vielä yllättävän keskeneräisiä (kuten uusi toimitusjohtaja sai huomata.)
Uskon asia tietty, mutta uskon että päätöksentekijöillä on jotain parempaa tietoa tekemistensä taustalla. Malttia.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

Kaikki lienee tavallaan selvää..
Manngard tietää joutuvansa myymään, nyt yrittää vain lypsää itselleen mahdollisimman paljon.
Ymmärrän hyvin, että on vaikeaa hyväksyä hatusta vetäistyjä velkasummia kuitattavakseen.
Ainut pelko tässä on uuden omistajan vetäytyminen. Silloin lienee edessä konkurssi ja ennen näkemätön pelaajapako jo sitä ennen.
Manngard uhittelee tilanteessa, jossa pitäisi jo pikkuhiljaa olla aika nöyrää poikaa ja ottaa mitä annetaan. Eiköhän kuitenkin lopulta tule järkiinsä hänkin..

Satunnainen

Luottopelaaja

Ilveksenmiäs sanoi:
Ymmärrän hyvin, että on vaikeaa hyväksyä hatusta vetäistyjä velkasummia kuitattavakseen.

En oikein usko, että osakeyhtiön kirjanpitoon voisi tuollaisia uittaa, tai siis ainkaan ryhtymättä rikollisiin toimiin. Kyllähän nykyinen pääomistaja ihan oikeasti on lainannut oy:lle rahaa, ei kai sitä kukaan epäile. Muilta osin olen samoilla linjoilla. Uuden omistajan intresseissä ei noiden velkojen maksaminen tietenkään ole, ja toisaalta Manngard yrittää saada niistä mahdollisimman paljon takaisin tappioidensa minimoimiseksi.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

Silti tilanne on mutkikas.. Yleensä omistajataho sijoittaa rahaa, ei lainaa. Jos sijoitus tuottaa, niin omistajat myös saavat voittoa. Nyt voittoa ei ole tullut, mutta tappiot tavallaan yritetään maksattaa muilla.
Korjatkaa, jos olen väärässä..
Kyllä Manngard on rahaa omistamaansa seuraan laittanut, mutta paljonko on oikeus vaatia takaisin. Sijoittaminen on aina riskitoimintaa, kortti vie ja kortti tuo. Entä jos Ilves olisikin tuottanut voittoa.. kuka vaan sijoittelee, jos siinä on takuu - tämä on itseasiassa laina ja jos tuleekin tappiota, niin vaadin omani takaisin.
Minusta lakipykälien lisäksi tässä punnitaan myös moraalia ja sitä oikeaa Ilvessydäntä.
Ja Meskaselle taas hatun nosto, hän haluaa toimia Ilveksen parhaaksi, eikä karhua omiaan kiireellä takaisin.. Oikeus hänellä siihen olisi..

punakone

Luottopelaaja

Yhtä asiaa en käsitä tai sitten olen pahasti hakoteillä?Onko Vincent sijoittanut viime vuosina Ilvekseen vai lainannut rahaa?.Minäkin haluan sellaiseen Oy jossa olen päävaltias ja teen paljon virheitä ja muut sitten maksavat viulut tai lainaan omia rahoja typeriin hankintoihin/väärien ihmisten palkkaamiseen ja otan Oy siittä koron.Ja kaveri tulee Oy tukemaan huonolla hetkillä niin hänelle ei makseta korkoja vaan kiitetään kohteliaasti avusta.

Oma käsitys on et tilikauden jälkeen Vincent on lainannut rahat Velkojen kuittailuun että päästään toimintaa jatkamaan tai toinen vaihtoehto on ollut konkka.Ja nyt Vincent sit haluaa omiaan pos uudelta omistajalta?.Miksi?Kuka on tehnyt 20 vuotta vääriä hankintoja ja palkannut vääriä ihmisiä eri palleille ja nyt vie kehtaa pyydellä niitä korkojen kanssa takasin.

Miksi nyt otin asian puheeksi kun olen monta vuotta ihmetellyt et mitä eroa on sijoituksella ja lainaamisella ;D

toskala

Luottopelaaja

Samaten ihmettelen tuota taseessa kummittelevaa 1,2 M €:n velkaa, joka on siis periytynyt Liiga-Ilves Ry:lta. Käsittääkseni tuo velka on pitkälti peräisin tuolta "varman mestaruuden" kaudelta 1998-99, jolloin mestaruutta haettiin riskillä ja nimenomaan Manngardin vaatimuksesta! Mäkelä kun taas olisi halunnut nuorentaa ja halventaa joukkuetta ja hakea menestystä pidemmällä tähtäimellä, mutta Vinnien vaatimus oli että taottava on silloin kun rauta on kuuma ja Ilveksestä haluttiin tehdä houkutteleva vaihtoehto SM-liigan huippupelaajien silmissä. Tuo Vinnien päähänpinttymä mestaruudesta johti useisiin älyttömän kalliisiin sopimuksiin ja ajoi Liiga-Ilves ry:n liki konkurssin partaalle syksyllä 1999. Tosin tuohon vaikutti myös 90-luvulla harjoitettu veronkierto, mutta ne velat on käsittääkseni jo kuitattu. Ja nyt siis mies haluaa maksattaa oman riskinottonsa muilla vaatimalla tuota Liiga-Ilves ry:n velkaa kuitattavaksi. Velkaa, jonka mies on itse omalla kärsimättömyydellään tietoisesti aiheuttanut! On sillä Vinniellä melkoinen Ilves-sydän sano.

Keltavihreä

Luottopelaaja

Kyllä, juuri tätä olen aina ihmetelly, että tämä suurin ilves-fani omistaa Ilveksen ja kusee rahojansa tohon kiekkotouhuun. En ikinä, en koskaan ole kuullu, että urheilujoukkueen omistaja haluaa rahansa takasi mitä kussu siihen toimintaan, paitsi tää suurin Ilves-fani vinnie. Ja tää antelias herra niinkun lainaa rahaa rakastamalleen seuralle ja haluaa ne takasin.. Ei näin. Kyllä omistaja yleensä ei jää rahojensa perään itkee vaan ne menee mitä menee. Kyllä vinniellä on suuri ilvessydän! Voi vittu että vihaan sitä käpyä!

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa

Aitiopaikka sanoi:
Kovin on valitettavia tarinat mitä korviini on kantautunut tästä ostajaehdokas Sjöblumista.

Huolestuttavin ja tärkein uutinen on se että kaverilla ei ole oikeasti tarpeeksi paljoa rahaa. Hän on yrittänyt pistää bisneksiään lihoiksi siinä onnistumatta. Omaisuus on kai aika paljon kiinni firmoissa ja niillä "varoilla" ei lätkäjengejä ostella. Halua päästä mukaan lätkätouhuun miehellä on kyllä, sillä hän on ollut mukana ostajakandikaattien joukossa jo pitkään, mutta ei vissiin kovin kärkipäässä ennen viime aikoja. Sjöblumin varoilla ei siis hommata enemmistö osuutta. Tämä tuli vissiin vähän yllätyksenä myös Ilveksen päätyyn, sillä kaupasta oltiin joidenkin tahojen mukaan jo ihan varmoja. Tähän perustui todennäköisesti mm. Jatkoajan uutisointi.

Hallitus on yrittänyt kysellä muita sijoittajia mukaan Sjöblumin kaveriksi, mutta hän ei ole vissiin kovin haluttua bisness-seuraa. Eräs rahamies oli todennut ettei pistä euroakaan samaan firmaan Sjöblumin kanssa. Ei taida noi pikavippiyrittäjät ihan suosituimpia jätkiä noissakaan piireissä.

Näin sitä jutut muuttuu samalla kun tuuli vaihtaa suuntaansa. Nyt samaiset läheiset lähteet kertoo että kaupat on tehty ja odottaa sitä että ostaja itse julkaisee asian. Tilanne ollut tämä jo hetken aikaa. Tiedä näistä kun joka viikko yhtä läheltä kuulee eri puheet. Eivät taida tietää aina itsekään!

Tarkoituksena ei ollut "kaivaa p*skaa" Sjöblumista niin kuin minun tulkittiin tehneet. Kirjoittelin vain korviini kulkeutuneita asioita. Itselleni hän kelpaa oikein hyvin omistajaksi. Oli rahat sitten pikavipeistä tai energiajuomistas. Nykyisestä omistajatilanteesta on ainakin aika vaikea päästä alaspäin.

Ei muuta kuin kuohujuomat kylmään ja odottelemaan. Jos ei muuta niin voi sitten vaikka juhlistaa kauden alkua. Ainakin sitä innolla jo odottelee. Mun mielestä meidän pelaajatilanne näyttää jopa oikein hyvältä, jos selvitään ilman loukkaantumisia.

punakone

Luottopelaaja

Aitiopaikka sanoi:
Aitiopaikka sanoi:
Kovin on valitettavia tarinat mitä korviini on kantautunut tästä ostajaehdokas Sjöblumista.

Huolestuttavin ja tärkein uutinen on se että kaverilla ei ole oikeasti tarpeeksi paljoa rahaa. Hän on yrittänyt pistää bisneksiään lihoiksi siinä onnistumatta. Omaisuus on kai aika paljon kiinni firmoissa ja niillä "varoilla" ei lätkäjengejä ostella. Halua päästä mukaan lätkätouhuun miehellä on kyllä, sillä hän on ollut mukana ostajakandikaattien joukossa jo pitkään, mutta ei vissiin kovin kärkipäässä ennen viime aikoja. Sjöblumin varoilla ei siis hommata enemmistö osuutta. Tämä tuli vissiin vähän yllätyksenä myös Ilveksen päätyyn, sillä kaupasta oltiin joidenkin tahojen mukaan jo ihan varmoja. Tähän perustui todennäköisesti mm. Jatkoajan uutisointi.

Hallitus on yrittänyt kysellä muita sijoittajia mukaan Sjöblumin kaveriksi, mutta hän ei ole vissiin kovin haluttua bisness-seuraa. Eräs rahamies oli todennut ettei pistä euroakaan samaan firmaan Sjöblumin kanssa. Ei taida noi pikavippiyrittäjät ihan suosituimpia jätkiä noissakaan piireissä.

Näin sitä jutut muuttuu samalla kun tuuli vaihtaa suuntaansa. Nyt samaiset läheiset lähteet kertoo että kaupat on tehty ja odottaa sitä että ostaja itse julkaisee asian. Tilanne ollut tämä jo hetken aikaa. Tiedä näistä kun joka viikko yhtä läheltä kuulee eri puheet. Eivät taida tietää aina itsekään!

Tarkoituksena ei ollut "kaivaa p*skaa" Sjöblumista niin kuin minun tulkittiin tehneet. Kirjoittelin vain korviini kulkeutuneita asioita. Itselleni hän kelpaa oikein hyvin omistajaksi. Oli rahat sitten pikavipeistä tai energiajuomistas. Nykyisestä omistajatilanteesta on ainakin aika vaikea päästä alaspäin.

Ei muuta kuin kuohujuomat kylmään ja odottelemaan. Jos ei muuta niin voi sitten vaikka juhlistaa kauden alkua. Ainakin sitä innolla jo odottelee. Mun mielestä meidän pelaajatilanne näyttää jopa oikein hyvältä, jos selvitään ilman loukkaantumisia.

Voin olla tyhmä kun kysyn et miksi ei voida tulla julkisuuteen JOS kaupat on tehty??Ilveksellä ei ole päivääkään aikaa salailla mitään uutista ihan OMAN uskottavuuden kannalta.Ja jos vielä uusi omistaja HETI kertoo oman suunnitelmansa kuinka lähtee haaksirikkoitunutta laivaa ajamaan satamaan päin niin aina parempi.

-Kuka omistaa ja kuinka paljon?
-Onko UTJ tulossa?
-Kuinka kehittää ry toimintaa?
-Mikä on oikeesti taloudellinen tilanne?(eikä valehdella)

Jos minä olisin uusi omistaja noihin asioihin kertosin kannat rehellisesti koska Ilveksen faneja on viety monta vuotta kun litran mittaa.Ainoa millä voi saada Ilveksen kannattajat puolelleen on rehellisyys vaikka se voi kirpaista kovasti.

Neitikiekko

Luottopelaaja

punakone sanoi:
Yhtä asiaa en käsitä tai sitten olen pahasti hakoteillä?Onko Vincent sijoittanut viime vuosina Ilvekseen vai lainannut rahaa?.Minäkin haluan sellaiseen Oy jossa olen päävaltias ja teen paljon virheitä ja muut sitten maksavat viulut tai lainaan omia rahoja typeriin hankintoihin/väärien ihmisten palkkaamiseen ja otan Oy siittä koron.Ja kaveri tulee Oy tukemaan huonolla hetkillä niin hänelle ei makseta korkoja vaan kiitetään kohteliaasti avusta.

Oma käsitys on et tilikauden jälkeen Vincent on lainannut rahat Velkojen kuittailuun että päästään toimintaa jatkamaan tai toinen vaihtoehto on ollut konkka.Ja nyt Vincent sit haluaa omiaan pos uudelta omistajalta?.Miksi?Kuka on tehnyt 20 vuotta vääriä hankintoja ja palkannut vääriä ihmisiä eri palleille ja nyt vie kehtaa pyydellä niitä korkojen kanssa takasin.

Näinhän se menee, jos joku haluaa yhtiösi ostaa. Myyntihän tapahtuu ostajan ja myyjän yhteisestä tahdosta, oli se yritys huono tai hyvä. Ehkä Ilveksellä on vielä joku arvo, jonka nykyinen pääomistaja haistaa? Hän on kuitenkin miljonääri, kirjoittajista aika harva? Luulen?

Miksi nyt otin asian puheeksi kun olen monta vuotta ihmetellyt et mitä eroa on sijoituksella ja lainaamisella ;D

mirasane

Vakiokokoonpanossa

punakone sanoi:
Voin olla tyhmä kun kysyn et miksi ei voida tulla julkisuuteen JOS kaupat on tehty??

Juuri näin. Tämä pitkään jatkunut epätietoisuus omistuksesta ja tulevaisuudesta on jo vaikeuttanut mainosmyyntiä ja aiheuttanut Ilvekselle imagokolhua. Jos kauppa on jo tehty ja lukkoon lyöty, ei ole mitään järjellistä syytä, miksi asiaa ei voisi julkisuudessa kertoa, koska jokainen epätietoisuuden viikko aiheuttaa vain lisää spekulaatiota ja vahinkoa.

Jäljelle jää siis kaksi vaihtehtoa:
1. Kaupat eivät ole vielä selvät
2. Kaupat on tehty, mutta uusi omistajaporras ei tajua, miten tärkeää olisi fanien, yhteistyökumppanien, suuren yleisön ja markkinoiden kannalta saada lopullinen päätös tälle epävarmuuden jaksolle.

Kumpikaan vaihtoehto ei kuulosta hyvältä.

WsQ

Luottopelaaja

Tai kaupat on tehty, mutta asiaan liittyy ehtoja jotka pitää täyttyä.