Ilveksen nykytilanne

Topi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kommentoin lähinnä noita "Anssi Kelan" laulunsanoja. Jos joku on lyyrisesti noin lahjakas niin sitä osaamista pitäisi mielestäni kohdistaa jonnekin muualle! ;)
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ymmärtääkseni Kaukosäädin on luonut noi "Kela"- lyriikat 2010 ja julkaisikin ne muistaakseni edellisellä palstalla. Kaukosäätimen pointti uudelleen julkaisussa oli että laulut ovat yhtä ajankohtaisia nyt kuin 2010. Oikeastaan mikään ei ole muuttunut paitsi huonommaksi, siihen ei ole auttanut lapsenusko ja positiivisuus.

Voin muistaa ja ymmärtää väärinkin. Ei olisi eka kerta.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 626
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksen nykytila näyttää myönteiseltä. Tässä joitakin seikkoja tuon näkemyksen tueksi:

- joukkue on pelannut enimmäkseen lupaavasti harjoituspeleissä
- pelaajat vaikuttavat olevan innoissaan
- jonkinlainen organisaatio on miehitetty aina toimitusjohtajasta alkaen
- Ilvesfoorumin kirjoittajat ovat palanneet lomilta ja vaikuttavat virkeiltä
- olen ostanut kausikortin ja tiedän jonkun muunkin ostaneen
- mainio jäähallimme on ehostunut entisestään, joten kotipelit käydään hienossa interiöörissä

Uskon Ilveksen pelaavan Liigaa vielä vuosia ja voittavan monia pelejä.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 853
Vs: Ilveksen nykytilanne

Toisille riittää että pelataan liigaa ja voitetaan jotain pelejä ja ollaan sijoilla 10-14 vuodesta toiseen. Toisille se on riittänyt sitten edellisen mestaruuden. Onhan se hienoa että kausikortit ja otteluliput myyvät, muutenhan shortsijengi saattaisi jäädä ilman palkkaa!
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen nykytilanne

Minä en sitä ymmärrä, miksi ihmiset jättävät kausikorttikaupan tekemättä Honkalehdon takia. En oikeasti ymmärrä. Esako siellä kaukalossa viilettää?

Itse jätin kausikortin ostamatta, koska joukkue ei säväytä. Joukkue ei ole riittävän hyvä. Minulle on ihan se ja sama kuka Ilves-Hockey Oy:n omistaa ja kuka siellä toimitusjohtajana häärää. Nämä asiat eivät vaikuta kausikorttikauppoihini pätkääkään.

Jäitä poltellessa. Katsellaan niitä kausikortteja sitten taas joskus, kun halutaan VOITTAA eikä vain SELVIYTYÄ.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 853
Vs: Ilveksen nykytilanne

Joukkue ei ole riittävän hyvä juuri näiden puuhastelijoiden takia.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 778
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Minä en sitä ymmärrä, miksi ihmiset jättävät kausikorttikaupan tekemättä Honkalehdon takia. En oikeasti ymmärrä. Esako siellä kaukalossa viilettää?

Itse jätin kausikortin ostamatta, koska joukkue ei säväytä. Joukkue ei ole riittävän hyvä. Minulle on ihan se ja sama kuka Ilves-Hockey Oy:n omistaa ja kuka siellä toimitusjohtajana häärää. Nämä asiat eivät vaikuta kausikorttikauppoihini pätkääkään.

Jäitä poltellessa. Katsellaan niitä kausikortteja sitten taas joskus, kun halutaan VOITTAA eikä vain SELVIYTYÄ.

Minulle ensi kausi olisi yhdeksäs kausikortin omistajana, mutta Honkalehdon kiinnitys oli se viimeinen pisara joka katkaisi kamelin selän. Ilveksellä on hieno valmentaja ja sääliplayoffpaikasta kamppaileva joukkue, mutta en vain yksinkertaisesti halua tukea tätä Manngardin Oy:tä, koska se raiskaa Ilveksen nimeä enkä näe suunnan muuttuvan urheilullisesti enkä taloudellisesti.

Jos viime kaudella olisi omistaja vaihtunut, Ilveksellä olisi sitämyöden uskottava TJ ja UTJ, olisin ehdottomasti hankkinut kausikortin vaikka jäällä olisi tämä nykyinen joukkue.

Manngardin poppoolle en enää rahojani kanna joten pitäkää tunkkinne!
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen nykytilanne

Battery sanoi:
Jos viime kaudella olisi omistaja vaihtunut, Ilveksellä olisi sitämyöden uskottava TJ ja UTJ, olisin ehdottomasti hankkinut kausikortin vaikka jäällä olisi tämä nykyinen joukkue.

Jos ja jos. Jos ostaja olisi ollut sanojensa mittainen mies, olisi omistaja vaihtunut.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

Nämä yksittäiset möhlinnät ovat lähinnä samaa jatkumoa.

Huonot henkilövalinnat <-> Talousongelmat <-> Pieni pelaajabudjetti <-> Urheilullinen kyntäminen

Esa Honkalehdon kohdalla ottaa tosin enemmän päähän suoranainen perseennäyttö niille, jotka kovaan ääneen ja usean vuoden ajan vaativat kaverille täysin aiheesta potkuja. Kyse on siis monille symbolisesti isommasta asiasta, kuin yksittäisestä henkilöstä.

Kannattaisi siellä toimistollakin ymmärtää, että kannattajien ja fanien ostopäätöksiin vaikuttaa tunteet. Ei niitä saada perseennäytön jälkeen sammutettua millään "no niin nyt loppuu roskapuheet" sormen heiluttelulla. Päin vastoin: tuo jos mikä vain provosoi.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 006
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Minä en sitä ymmärrä, miksi ihmiset jättävät kausikorttikaupan tekemättä Honkalehdon takia. En oikeasti ymmärrä. Esako siellä kaukalossa viilettää?

Itse jätin kausikortin ostamatta, koska joukkue ei säväytä. Joukkue ei ole riittävän hyvä. Minulle on ihan se ja sama kuka Ilves-Hockey Oy:n omistaa ja kuka siellä toimitusjohtajana häärää. Nämä asiat eivät vaikuta kausikorttikauppoihini pätkääkään.

Jäitä poltellessa. Katsellaan niitä kausikortteja sitten taas joskus, kun halutaan VOITTAA eikä vain SELVIYTYÄ.
Tällä omistajalla ja tällä toimitusjohtajalla joukkueen rosteri ei tule säväyttämään sinua arvon palstaveli ikinä. Kukaan ei usko tulevaisuuteen noilla nimityksillä.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen nykytilanne

kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
HeGe41 sanoi:
Minä en sitä ymmärrä, miksi ihmiset jättävät kausikorttikaupan tekemättä Honkalehdon takia. En oikeasti ymmärrä. Esako siellä kaukalossa viilettää?

Itse jätin kausikortin ostamatta, koska joukkue ei säväytä. Joukkue ei ole riittävän hyvä. Minulle on ihan se ja sama kuka Ilves-Hockey Oy:n omistaa ja kuka siellä toimitusjohtajana häärää. Nämä asiat eivät vaikuta kausikorttikauppoihini pätkääkään.

Jäitä poltellessa. Katsellaan niitä kausikortteja sitten taas joskus, kun halutaan VOITTAA eikä vain SELVIYTYÄ.
Tällä omistajalla ja tällä toimitusjohtajalla joukkueen rosteri ei tule säväyttämään sinua arvon palstaveli ikinä. Kukaan ei usko tulevaisuuteen noilla nimityksillä.

Nykyinen omistaja on tehnyt selväksi sen, että mitään panostuksia ei tulla tekemään urheilullisen menestyksen eteen. Eikä siinä mitään. Omistaja tekee mitä omistaja haluaa. Turha kuitenkaan kuvitella, että minä laitaisin rahojani tähän tuotteeseen. Eihän omistajakaan laita, hänkin vain lainaa.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 945
Vs: Ilveksen nykytilanne

VP sanoi:
Nämä yksittäiset möhlinnät ovat lähinnä samaa jatkumoa.

Huonot henkilövalinnat <-> Talousongelmat <-> Pieni pelaajabudjetti <-> Urheilullinen kyntäminen

Esa Honkalehdon kohdalla ottaa tosin enemmän päähän suoranainen perseennäyttö niille, jotka kovaan ääneen ja usean vuoden ajan vaativat kaverille täysin aiheesta potkuja. Kyse on siis monille symbolisesti isommasta asiasta, kuin yksittäisestä henkilöstä.

Niin tässä tapauksessa "esahonkalehto" edustaa monelle sitä aikakautta, kun kurssi alkoi kääntyä alamäkeen. Oliko "esahonkalehto" tekemässä päätösiä kuinka paljon? Sitä en tiedä. Monia vain ottaa päähän, että Ilves juuri tällä aikakaudella aloitti nämä surullisen kuuluisat projektit, joiden toteutus meni vihkoon sieltä ja täältä. Ja tätä ei kehdattu myöntää. Ne henkilöt jotka asioista huomauttivat naulittiin ristille.

Ilveksen on hyvin vaikea tämän nimityksen jälkeen ottaa yhtään askelta taakse. Valitettavasti entiset synnit ovat harteilla. Oppirahat on maksettu jo kymmenen vuotta sitten. Nyt ei ole varaa pelleillä yhtään. Kukaan ei anna lausuntoja tai päätöksiä anteeksi. Jokainen tiedote ja lause tallennetaan arkistoihin. Ilveksellä ei yksinkertaisesti ole enään varaa töpeksiä yhtään. Kaikkien päätöksien on oltava oikeita. Maailma on toisinaan julma.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
9 018
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Minä en sitä ymmärrä, miksi ihmiset jättävät kausikorttikaupan tekemättä Honkalehdon takia. En oikeasti ymmärrä. Esako siellä kaukalossa viilettää?

Itse jätin kausikortin ostamatta, koska joukkue ei säväytä. Joukkue ei ole riittävän hyvä. Minulle on ihan se ja sama kuka Ilves-Hockey Oy:n omistaa ja kuka siellä toimitusjohtajana häärää. Nämä asiat eivät vaikuta kausikorttikauppoihini pätkääkään.

Jäitä poltellessa. Katsellaan niitä kausikortteja sitten taas joskus, kun halutaan VOITTAA eikä vain SELVIYTYÄ.

Jos otetaan ihan puhtaasti pelilliset asiat, niin en ole oikein vieläkään päässyt yli siitä pettymyksestä että play-offeista karsiuduttiin viimeisellä kierroksella, tähän päälle vielä se, että ensi kauden joukkueessa ei juurikaan pelaa Ilves-taustaisia pelaajia ja suuri osa viimekauden mielenkiintoisista pelaajista on lähtenyt muualle niin tällä hetkellä koko lähestyvä kausi ei herätä hirveästi tunteita. Rehellisesti voin sanoa, ettei Ilves ole koskaan kiinnostanut näin vähää. Pitää nyt katsoa nouseeko se innostus sitten kun kiekko putoaa jäähän. On meillä Tuokkola joo ja se voi jonkinlaisen pelisysteeminkin Ilvekselle luoda, mutta omissa papereissani tällä on vain todistettavaa. Tuokkolan on tällä kaudella todistettava että osaa toimia tiukassa paikassa, koska joistakin näytöistä huolimatta hänet muistetaan kahdesta totaalijäätymisestä.

Mutta perimmäinen syy olla tukematta enää on pettymys, väsymys ja ihan suoranainen RAIVO Ilves-Hockey Oy:ta ja sen ummehtunutta, ylimielistä, itsekeskeistä, mukavuudenhaluista, sekavaa, näivettynyttä, kieroutunutta, jälkeenjäänyttä jne. toimintakulttuuria kohtaan. Jo viime syksynä Sjöblomin kauppojen purkautumisen yhteydessä menetin täydellisesti luottamukseni ja toivoni enää nähdä kunnianhimoinen ja menestyvä Ilves.

Se, olisiko Sjöblom ollut sitten messiaaninen Ilveksen pelastaja vai oliko hän sitten vain tyhjätaskuinen huijari, sitä ei saada koskaan tietää. Mutta nykyisellä hallituksella ei ole juurikaan sanottavaa mitä sitten taas tekojen ja sanojen vastaavuuteen tulee. Viimeisen viiden vuoden aikana olen oppinut periatteen, ettei mitään mitä Ilves-Hockey Oy:ta edustava taho kertoo pidä uskoa, ei ole tarvinnut vielä koskaan pettyä. Ja tämä kertakaikkiaan närästää eniten. Ilves ei arvosta fanejaan sen vertaa että voisi olla heitä kohtaan edes rehellinen. Sen sijaan annetaan vain vuodesta toiseen katteettomia lupauksia, ikuisuusprojekteja ja puhutaan pehmoisia. Seura valehtelee omille kannattajilleen, voiko sitä mitenkään perustella?

Honkalehdon nimeäminen nimeäminen tj:ksi oli paitsi totaalinen perseennäyttö menestystä ja toimintakulttuurin muutosta vaativille faneilla, myös hallituksen hauiksennäyttö, jolla haluttiin antaa selkeä viesti siitä, että nyt lopetetaan kaiken maailman muutoksen vaatimiset, uudet ideat ja sun muut haihattelut ja palataan siihen vanhaan "hyvään" aikaan, eli Ilveksen toiminnassa ei tärkeintä ole menestyminen, kunnianhimo tai uskottavuus, vaan tärkeintä on että siellä Takojankadulla on kertakaikkiaan niin mahdottoman mukavaa eikä kenenkään tarvitse vahingossakaan mennä vähääkään millekään epämukavuusalueelleen.

Rakastan Ilvestä edelleen, mutta omatuntoni ei vaan enää taivu siihen, että tuota toimintakulttuuria ainakaan omalla rahalla tukisin. Siksi kausikortti jäi hankkimatta. VIerasotteluissa käyn toki normaalisti ja jopa annan rahani mieluummin toisille liigaseuroille. Saapahan edes toiset fanit nauttia siitä, mitä itse ei voi koskaan saada, menestyksestä.

PS: En sitten tarvitse yhtäkään "tosifania" tähän kertomaan ettei Ilves kaltaisiani "faneja" tarvitse, kuinka Ilvestä pitää kannattaa tai jaottelemaan faneja oikeisiin ja vääriin. Päätös on yksin minun enkä ketään neuvo sitä seuraamaan.

EDIT: pilkunviilausta
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
2 040
Vs: Ilveksen nykytilanne

Toskala on asian ytimessä. Vuosikaudet taskussa olleet kaksi kausaria ovat myös jääneet Takojankadun toimiston pöydälle juuri näistä samoista syistä. Ilvestä toki kannatan hautaan asti, mutta rahaa en enää tuohon omistuspohjaan tuo latiakaan.

Tottakai tämäntyylisillä ratkaisuilla on vaikutusta tulevien joukkueiden kokoonpanoihin "no money, no honey". Totta sekin ettei normaalitilanteessa sillä kuka joukkueen omistaa ole mitään merkitystä kannattamiseen ja peleissä käymisiin, mutta jo vuosia Ilveksen omistajapuoli on hoitanut asiat niin että se pakosti vaikuttaa ainakin omiin päätöksiin. Kun en ole marssi- tai banderollimies niin rahahanojen sulkeminen lienee ainut todellinen vaikuttamisen keino.

NelonenPro on jo hallussa ja tulevalla kaudella tulen näkemään kaikkien kotiottelujen sijaan kaikki Ilveksen pelit ja se jos joku on hienoa. Huutaa voi sielunsa kyllyydestä ja kaljakin on halvempaa, joten en valita. Sen tietyn tunnelmanhan siinä menettää mutta viime syksyä lukuunottamatta en laske sitä menetykseksi. Lisäksi 0-5 tappioasemassa voi katsomovitutuksen sijaan kääntää toiselle kanavalle ja katsoa jääkiekkoa.
 

JK

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Nykyinen omistaja on tehnyt selväksi sen, että mitään panostuksia ei tulla tekemään urheilullisen menestyksen eteen. Eikä siinä mitään. Omistaja tekee mitä omistaja haluaa. Turha kuitenkaan kuvitella, että minä laitaisin rahojani tähän tuotteeseen. Eihän omistajakaan laita, hänkin vain lainaa.

Erittäin hyvä summaus nykytilanteesta.

Näillä mennään.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 695
Vs: Ilveksen nykytilanne

Toskalan asiallinen ja ytimekäs tuotos kannattaa lukea huolella - siihen ei ole paljon lisättävää - amen !
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 428
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Jos ja jos. Jos ostaja olisi ollut sanojensa mittainen mies, olisi omistaja vaihtunut.

nope.

Jos Omistaja olisi sanansa mittainen, niin JOKU ostaJISTA olisi jo kelvannut. Viimesin ostoyritys oli kesällä, ei kelvannu... kynä hukassa heti kun ei kukaan suostukaan yllättäen maksaan ylihintaa tai omistajan virhesijoituksia.

Vika EI ole ollut ostaJISSA vaan myyjässä. Ihan yksiselitteisesti.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 493
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kaikkihan me Ilvestä rakastamme, siksi tällä tavalla kärsimmekin.
Ei ole Ilveksen edun mukaista niellä kaikki sonta ja antaa seuran kitua kohti hautaa.. ja tämä kaikki vain siksi, että Ilvesfanin pitää uskollisesti sietää kaikki.
Todella Ilveshenkistä olisi kunnon barrikaadeille nousu.
Kaiken sietäminen on välinpitämättömyyttä ja tämä foorumiavautuminen ei tunnu pahemmin ketään hetkauttavan siellä päättävissä elimissä. Ovat ilmeisesti tottuneet siihen, että aikansa fanit mussuttavat ja taas kaiken unohtavat...
Eikä ne katsomolakanatkaan toimi...
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 853
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksenmiäs sanoi:
Todella Ilveshenkistä olisi kunnon barrikaadeille nousu.

Tämä. Ulosmarssi hallista kesken pelin olisi ensimmäinen hyvä askel, kuten Lukon kannattajat aikoivat tehdä (liittyen tuohon Rauman hallin seisomakatsomoon). Tosin heillä marssi taisi peruuntua kun Dufva sai soviteltua asioita seurajohdon kanssa.
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 602
Vs: Ilveksen nykytilanne

Gmoo sanoi:
Tämä. Ulosmarssi hallista kesken pelin olisi ensimmäinen hyvä askel, kuten Lukon kannattajat aikoivat tehdä (liittyen tuohon Rauman hallin seisomakatsomoon). Tosin heillä marssi taisi peruuntua kun Dufva sai soviteltua asioita seurajohdon kanssa.

Honkalehtohan lähti viimeksi Ilveksestä juuri kannattajien ulosmarssin jälkeen (ulosmarssi tammikuussa 2010, Honkalehto lähti kauden jälkeen). Sehän olisi vain looginen jatkumo, jos hänet toivotettaisiin tervetulleeksi takaisin vastaavalla tavalla.
 
Ylös