Vs: Ilveksen nykytilanne
HeGe41 sanoi:
Minä en sitä ymmärrä, miksi ihmiset jättävät kausikorttikaupan tekemättä Honkalehdon takia. En oikeasti ymmärrä. Esako siellä kaukalossa viilettää?
Itse jätin kausikortin ostamatta, koska joukkue ei säväytä. Joukkue ei ole riittävän hyvä. Minulle on ihan se ja sama kuka Ilves-Hockey Oy:n omistaa ja kuka siellä toimitusjohtajana häärää. Nämä asiat eivät vaikuta kausikorttikauppoihini pätkääkään.
Jäitä poltellessa. Katsellaan niitä kausikortteja sitten taas joskus, kun halutaan VOITTAA eikä vain SELVIYTYÄ.
Jos otetaan ihan puhtaasti pelilliset asiat, niin en ole oikein vieläkään päässyt yli siitä pettymyksestä että play-offeista karsiuduttiin viimeisellä kierroksella, tähän päälle vielä se, että ensi kauden joukkueessa ei juurikaan pelaa Ilves-taustaisia pelaajia ja suuri osa viimekauden mielenkiintoisista pelaajista on lähtenyt muualle niin tällä hetkellä koko lähestyvä kausi ei herätä hirveästi tunteita. Rehellisesti voin sanoa, ettei Ilves ole koskaan kiinnostanut näin vähää. Pitää nyt katsoa nouseeko se innostus sitten kun kiekko putoaa jäähän. On meillä Tuokkola joo ja se voi jonkinlaisen pelisysteeminkin Ilvekselle luoda, mutta omissa papereissani tällä on vain todistettavaa. Tuokkolan on tällä kaudella todistettava että osaa toimia tiukassa paikassa, koska joistakin näytöistä huolimatta hänet muistetaan kahdesta totaalijäätymisestä.
Mutta perimmäinen syy olla tukematta enää on pettymys, väsymys ja ihan suoranainen RAIVO Ilves-Hockey Oy:ta ja sen ummehtunutta, ylimielistä, itsekeskeistä, mukavuudenhaluista, sekavaa, näivettynyttä, kieroutunutta, jälkeenjäänyttä jne. toimintakulttuuria kohtaan. Jo viime syksynä Sjöblomin kauppojen purkautumisen yhteydessä menetin täydellisesti luottamukseni ja toivoni enää nähdä kunnianhimoinen ja menestyvä Ilves.
Se, olisiko Sjöblom ollut sitten messiaaninen Ilveksen pelastaja vai oliko hän sitten vain tyhjätaskuinen huijari, sitä ei saada koskaan tietää. Mutta nykyisellä hallituksella ei ole juurikaan sanottavaa mitä sitten taas tekojen ja sanojen vastaavuuteen tulee. Viimeisen viiden vuoden aikana olen oppinut periatteen, ettei mitään mitä Ilves-Hockey Oy:ta edustava taho kertoo pidä uskoa, ei ole tarvinnut vielä koskaan pettyä. Ja tämä kertakaikkiaan närästää eniten. Ilves ei arvosta fanejaan sen vertaa että voisi olla heitä kohtaan edes rehellinen. Sen sijaan annetaan vain vuodesta toiseen katteettomia lupauksia, ikuisuusprojekteja ja puhutaan pehmoisia. Seura valehtelee omille kannattajilleen, voiko sitä mitenkään perustella?
Honkalehdon nimeäminen nimeäminen tj:ksi oli paitsi totaalinen perseennäyttö menestystä ja toimintakulttuurin muutosta vaativille faneilla, myös hallituksen hauiksennäyttö, jolla haluttiin antaa selkeä viesti siitä, että nyt lopetetaan kaiken maailman muutoksen vaatimiset, uudet ideat ja sun muut haihattelut ja palataan siihen vanhaan "hyvään" aikaan, eli Ilveksen toiminnassa ei tärkeintä ole menestyminen, kunnianhimo tai uskottavuus, vaan tärkeintä on että siellä Takojankadulla on kertakaikkiaan niin mahdottoman mukavaa eikä kenenkään tarvitse vahingossakaan mennä vähääkään millekään epämukavuusalueelleen.
Rakastan Ilvestä edelleen, mutta omatuntoni ei vaan enää taivu siihen, että tuota toimintakulttuuria ainakaan omalla rahalla tukisin. Siksi kausikortti jäi hankkimatta. VIerasotteluissa käyn toki normaalisti ja jopa annan rahani mieluummin toisille liigaseuroille. Saapahan edes toiset fanit nauttia siitä, mitä itse ei voi koskaan saada, menestyksestä.
PS: En sitten tarvitse yhtäkään "tosifania" tähän kertomaan ettei Ilves kaltaisiani "faneja" tarvitse, kuinka Ilvestä pitää kannattaa tai jaottelemaan faneja oikeisiin ja vääriin. Päätös on yksin minun enkä ketään neuvo sitä seuraamaan.
EDIT: pilkunviilausta