Ilveksen nykytilanne

Leki78

Vakiokokoonpanossa
Vs: Ilveksen nykytilanne

ipa1970 sanoi:
Leki hyvä vaihtoehto, tosin pelataanko siellä ensikaudella? Käsittääkseni sielläkin painitaan ongelmien kanssa.
Varmasti pelataan. Ja sitä seuraavallakin kaudella.

El Reino

Tähtipelaaja

4ever1 sanoi:
Tovi taitaa vierähtää siihen hetkeen kun Ilves vie muilta joukkueilta "vittasmäet" sen sijaan että meiltä viedään Vittasmäki. Tuo hetki on kuitenkin huomattavasti lähempänä kuin se oli vuosi sitten.

Nyt on kuitenkin päästy jo siihen tilanteeseen, että muut eivät vie meiltä "koivuloita", "meskasia", "liuksialoita", "suomia", "parikoita" ja "koppasia". Pidän myös hyvänä merkkinä sitä, että Ruotsalaisen ja Viljasen kaltaiset potentiaaliset läpimurtajat ovat halunneet tulla Ilvekseen.

Kiven sanoma on juuri nuorille pelaajille houkutteleva: Ilveksellä ei ole (varaa hankkia) maajoukkuepelaajia, joten niitä täytyy tehdä itse.

ipa1970

Luottopelaaja

...eikös pari kautta sitten joku sanonut ettei ole varaa hankkia Keräsiä , joten täytyy tehdä itse. Tai jotain siihen suuntaan.

Tumme

Rivipelaaja

ipa1970 sanoi:
...eikös pari kautta sitten joku sanonut ettei ole varaa hankkia Keräsiä , joten täytyy tehdä itse. Tai jotain siihen suuntaan.

Ja kuten voinemme jälkiviisaina todeta, ei ollut varaa tälläkään kertaa. Muuten Keränen pelaisi Ilveksessä myös ensi kaudella.

Leki78

Vakiokokoonpanossa

ipa1970 sanoi:
Keräseen ei ollut varaa. Ei edes Ilveksen entisen johdon mielestä. Riski kuitenkin otettiin.

Serve

Luottopelaaja

El Reino sanoi:
4ever1 sanoi:
Tovi taitaa vierähtää siihen hetkeen kun Ilves vie muilta joukkueilta "vittasmäet" sen sijaan että meiltä viedään Vittasmäki. Tuo hetki on kuitenkin huomattavasti lähempänä kuin se oli vuosi sitten.

Nyt on kuitenkin päästy jo siihen tilanteeseen, että muut eivät vie meiltä "koivuloita", "meskasia", "liuksialoita", "suomia", "parikoita" ja "koppasia". Pidän myös hyvänä merkkinä sitä, että Ruotsalaisen ja Viljasen kaltaiset potentiaaliset läpimurtajat ovat halunneet tulla Ilvekseen.

Kiven sanoma on juuri nuorille pelaajille houkutteleva: Ilveksellä ei ole (varaa hankkia) maajoukkuepelaajia, joten niitä täytyy tehdä itse.

Kymmenen vuoden päästä voidaan ihastella, että oli meillä kova joukkue.

Aivan niin kuin nykyään puhutaan 85 mestarijoukkueesta. Täytyy muistaa, ettei kukaan odottanut heiltä mitään.

Vaikkei ensi kaudella kannua nosteltaisikaan, niin tämän kevään tapainen yllätys on toki mahdollista. Ja se jättipaukkukin jäi vain maalin päähän

El Reino

Tähtipelaaja

Serve sanoi:
Aivan niin kuin nykyään puhutaan 85 mestarijoukkueesta. Täytyy muistaa, ettei kukaan odottanut heiltä mitään.

85-vuoden mestaruusjoukkueessa oli toki paljon lupaavia nuoria, mutta olihan siellä iso joukko maajoukkuetason rutiiniakin.

Tarinankertoja

Luottopelaaja

Serve sanoi:

No kun sattuu muistaan, niin kyllä odotettiin. Toissavuoden pronssin jälkeen jo odoteltiin finaalipaikkaa, vaan alkukauden lentokeli tyssäs siihen 8-8 Jokeri peliin ja rimpuiltiin kuudennex. Vaikka Raato lähti änäriin, niin kyllä ainakin fanin odotukset kaudesta oli kovat.

Serve

Luottopelaaja

El Reino sanoi:
Serve sanoi:

85-vuoden mestaruusjoukkueessa oli toki paljon lupaavia nuoria, mutta olihan siellä iso joukko maajoukkuetason rutiiniakin.

Juu, en tässä mitään mestaruutta odotakkaan.

Vaan pointti oli se, että mainitsemasi pelaajat tekevät todennäköisesti huikean uran. Jotkut Suomessa, toiset ulkomailla. Toivottavasti Ilveksellä on rahaa muutaman vuoden päästä, että näitä pystytään pitään Ilveksessä, niin kauan kuin Suomessa pelaavat

El Reino

Tähtipelaaja

Ilveksellä on todellakin kasvamassa sellainen omavarainen runko, jonka varaan on helppo rakentaa. Tämä edellyttää, että näille jo jonkinlaisen läpimurron tehneille tai lähellä sitä oleville pelaajille tehdään jatkosopimukset ajoissa.

Osa peräänkuuluttaa kovia hankintoja, mutta ainakin minulle joukkue näyttää etenkin hyökkäyksen osalta mielenkiintoisemmalta pitkään aikaan. Minä haluan nähdä ilvestaustaisia nuoria nousevan kokoonpanoon säännöllisesti ja hankintojen osalta juuri nuoria lupauksia, jotka ovat läpimurron kynnyksellä.

vivalavili

Luottopelaaja

Oltiin muuten ainoa joukkue, jolla oli mahdollisuus pudottaa Tappara tällä kaudella. Helpolla tuo mestaruus on tulossa porkkanoille tällä kaudella. Eikä edes vituta, vaan ajatuksissa on enemmänkin että jos sitä joskus mekin.

jurgen

Tähtipelaaja

Ilves olikin sitten ainoa joukkue, joka oli laittaa Tapparan lomille. Ei laittanut ja nyt juhlivat toista mestaruutta peräkkäin! Kova joukkue, kova valmentaja... onnittelut Tapparalle!

Torski

Tähtipelaaja

Ei tosin liene yllätys että voittomaali on tuomarivirhe :D.

Mutta joo, yhden maalin päähän jäi tapparan tiputus. Dynastiahan siellä on, tosin kaksi matkaa vielä meidän määrään,

Brooks

Luottopelaaja

Villy sanoi:
Eikä edes vituta, vaan ajatuksissa on enemmänkin että jos sitä joskus mekin.

Lähinnä harmittaa se, että jos Ilves olisi Tapparan tiputtanut, niin välierissä olisi tullut vastaan KalPa ja mahdollisissa finaaleissa HIFK, joten Kiven joukkueella olisi ollut kaikki mahdollisuudet toistaa vuoden 2013 ihme.

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.

Torski sanoi:

Mutta joo, yhden maalin päähän jäi tapparan tiputus. Dynastiahan siellä on, tosin kaksi matkaa vielä meidän määrään,

Lohduttaako se nyt sitten jotenkin? Kyllä mulla on kateus ny pinnassa. Ei tosiaankaan tosta pelistä mitä naapurinperkeleet pelaa, vaan siitä menestyksestä mitä ne sillä niittää. Yhä vaan se vitutus puolivälierätappiosta nostaa päätään.

Odottelen kyllä myös sääntömuutoksia liigalta. Eihän tolla linjalla voi jatkaa, eihän? Ei oikein hotsittas.

Torski

Tähtipelaaja

Fleda sanoi:
Torski sanoi:

Lohduttaako se nyt sitten jotenkin? Kyllä mulla on kateus ny pinnassa. Ei tosiaankaan tosta pelistä mitä naapurinperkeleet pelaa, vaan siitä menestyksestä mitä ne sillä niittää. Yhä vaan se vitutus puolivälierätappiosta nostaa päätään.

Odottelen kyllä myös sääntömuutoksia liigalta. Eihän tolla linjalla voi jatkaa, eihän? Ei oikein hotsittas.
'
Onhan tuo ihan hirveää mutta Tappara osaa tuon paskan linjan hyödyntää hyvin

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.

Torski sanoi:
Fleda sanoi:
Torski sanoi:

'
Onhan tuo ihan hirveää mutta Tappara osaa tuon paskan linjan hyödyntää hyvin

Ei ollut tarkoitus ottaa tapparalta mitään pois. Kyllä paras seitsemästä -sarjassa aika hyvin se parempi aina löydetään.

Mutta kyllä lajin viihdyttävyys on tipotiessään tällä hetkellä.

Rouhija

Luottopelaaja

ipa1970 sanoi:
Olihan tämä kausi ipalle mestaruus. Ensi kausi onkin sitten välivuosi.

Mielipiteesi on tullut selväksi.Ei tarvi toistaa joka lauseessa.

El Reino

Tähtipelaaja

Torski sanoi:

Hidastuksen perusteella korkea maila oli kyllä siinä ja siinä. Jasun maalia edelsi lisäksi tilanne, jossa olisi voitu viheltää Kalpalle jäähy.

Tapparalle on pakko nostaa hattu päästä. Kuusi vuotta sitten oltiin samoilla sijoilla ja sen jälkeen on menty ihan eri suuntiin. Ratkaiseva ero on ollut siinä, että Tappara on ollut strategisen ratkaisunsa ja omistajien kolehtinsa jälkeen ollut joka kausi pelaajabudjetiltaan mestaruuskelpoinen. Valmennukseen on panostettu ja tuloksena on ollut pari mestaruutta ja useita finaalipaikkoja.