jurgen sanoi:
Niin Uusi ja uljas Ilves... tosiasia on, että sama vanha haiseva pkasa!
Tekisi mieli kirjoittaa pitkäkin kirjoitus siitä, että kannattajien muistikuva yleisesti ottaen on hyvin lyhyt ja seuran toimintaa punnitaan viimeisten otteluiden tulosten myötä. Totean kuitenkin lyhyemmin, ettei se, että joukkue häviää tarkoita sitä, etteikö toimistolla oltaisi saatu ojennukseen kymmeniä edellisen johdon aiheuttamia sotkuja korjattua.
Toistan edelleen, että uusi johto ei päässyt tähän valmistautumaan tähän kauteen
myöhässä tyhjältä pöydältä, vaan pitkältä takamatkalta. Nyt viimeaikaisten virallisten ja epävirallisten uutisten kautta yhä useammat tajuavat, että joukkueet kasataan pääosin jo keskitalvella. Ilves on tehnyt useita jatkosopimuksia ja mm. Aleksi Salosesta todettiin, että uusi joukkue on jo sinettiä vaille.
Uuden johdon energia on kulunut vanhojen sotkujen selvittämiseen. Kuten niin monta kertaa olen todennut, ehti vanha johto tehdä ”uuden Liigaennätyksen” saamalla välit solmuun lähes kaikkien sidosryhmien kanssa. Velkaa oltiin joka suuntaan ja käytännössä konkurssi oli varmuudella edessä. Oikeudenkäynneistä olisi tullut pitkä prosessi, sillä laittomuuksiltakaan ei vältytty.
Totta kai itseänikin korpeaa tappiot, mutta itse suhtauduin tähän kauteen pienin odotuksin urheilullisesti. Itse haluan nähdä parannuksia taloudenpidossa, organisaatiorakenteissa ja urheilutoiminnan organisoinnissa. Odotuksenani ja vaatimuksenakin on, että Ilveksen tulee nousta taloudellisesti Liigan ylempään keskikastiin ennen uuden hallin valmistumista. Tähän näen suuren mahdollisuuden, sillä edellinen johto hoiti talouttaan oma etu edellä. Tuolloin tienattu euro ei tilittynyt Ilvekselle täytenä eurona.
Itse olen valmentanut junioreita +10 vuotta, joten siinä mielessä suhtaudun valmentajiin puolustavasti. Valmennus ei ole tällä kaudella mitenkään onnistunut, mutta toisaalta tuskin kukaan meritoitunut valmentaja olisi suostunut Ilvekseen tulemaan saati tekemään jatkosopimuksen. Tiedän joitakin maamme huippuvalmentajia, jotka eivät olisi hyväksyneet esim tämän kauden lähtökohtia. Useat valmentajat ovat oman kilpensä kiillottajia.
Nykytilanne kaukalossa on haastava ja tukala, mutta haluan uskoa, että mm useat velkojat on saatu tyytyväisiksi ja seuralla on edellytyksiä jatkaa toimintaansa talouden puolesta. Viime kaudella sai viikko toisensa jälkeen pelätä, että Liiga tai velkojat laittavat stopin Ilveksen toiminnalle.