Vs: Ilveksen nykytilanne
Ist0 sanoi:
Kirjoitit näin.
Kunto sanoi:
No, ainakin joitakin katkeroituneita henkilöitä. Tiedon saanti on aina valtaa ja jos syystä tai toisesta, mikäli oma tietolähde poistuu yhtälöstä, niin se aiheuttaa hankausta. Tai se, ettei itse pysty mielestään vaikuttamaan tapahtumiin riittävästi.
Eräskin suuromistaja, velkoja ja omistusmuutoksen avainpelaaja olisi halunnut keskustella hallituskokoonpanosta ennen yhtiökokousta. Hänelle en nähty tarpeelliseksi vastata. Sen sijaan hänen suuntaansa aloitettiin kostotoimet. Katkeroittava kokemus kaiken tehdyn jälkeen? Voisin kuvitella.
Suuromistaja ei itse edes halunnut hallitukseen. Hänellä on riittävät kontaktit ja sidonnaisuudet ajantasaisen tiedon saantiin Ilves Hockey oy:n tilasta. Suuromistajana sekä isona velkojana ymmärrän intressit saada oma ääni (tässä tapauksessa luottohenkilö) päätöksentekoon, jos kokee, että nykyinen tie ei ole paras mahdollinen.
Tiedän tapauksen, koska olen kuullut tapahtumakulun suuromistajan puolen versiona. En ole nähnyt sen verran vaivaa, että olisin kysynyt Ilveksen johdolta heidän näkemystään tapahtumakulusta. Tapaukseen liittyy myös hallituksen jäsenen Antti Nurmikolun lähtö hallituksesta tai ainakin näin kirjoititte kesällä. Käsittääkseni Nurmikolu oli erittäin pidetty, joten harmittava tapaus, mikä sitten olikin syy hallituskokoonpanon vaihtoon.
Itse kuvittelen, että se ei varmaan ainakaan ole auttanut mahdollisen välien viilentymisen kannalta, että toitte asioita palstalle riepotettavaksi. Käsittääkseni vihjailut miljonääriyrityksen katkeroitumisesta ovat hyvinkin arkaluontaisia asioita. Tai satojen tonnien velkojen erääntymiset. No itselle nuo ovat erittäin mielenkiintoisia asioita ja niitä lukisi vaikka enemmänkin, sillä ne kertovat siitä, kuinka vaikeassa taloudellisessa tilanteessa johto joutuu operoimaan. Kuuluuko ne palstalle on toinen asia. Mutta itse olen sitä mieltä, että velat on maksettava. Ja eikö se tavallaan olisi upea saavutus, mikäli nykyinen johto pystyisi näitä velkoja maksamaan. Edelliset johdot eivät siihen kyenneet. Tekivät vain lisää velkaa.
Mitä tulee siihen tuskaan, mikä vallitsee joukkueen rakentamisen suhteen, niin itsekin toivoisin, että Sandell ja Meskanen olisi jatkanut ja heidän lisäkseen olisi hankittu A-luokan vahvistuksia. Näin varmaan Ilveskin johto ja valmennus haaveili. Jalo joutuu elämään sen reaalimaailman kanssa. Kannattajat painostaa kovasti, mutta tarjottimella lienee Ilveksen saatavilla toistaiseksi masia ja kimströmbergiä.