Tämä alkaa olemaan uuden ilveksen tavaramerkki ja aikalailla vitsikin. Rahat jemmataan aina tulevaisuuteen. Tuohon rosteriin ei olisi tarvinut montaa edes liigan mittapuulla keskinkertaista peluria hankkia, että tällä kaudella olisi ollut mahdollisuudet menestyä ihan oikeasti. Nyt on tähdätty (ainakin puheissa ilmeisesti)Suomeloihin jne kuusen yläoksiin, mutta tässä rosterissa olisi hyvin paljon vaatimattomampikin kaveri ollut oikea vahvistus.
Ilveksen nykytilannetta arvioitaessa mulle ja uskon että monelle muullekin tärkein mittari on tuossa sarjataulukossa ja siinä mitä joukkue pystyy tarjoamaan kausikortin ostajalle ja yleensäkin kotiyleisölle ja tähän peilatessa uuden Ilveksen ensimmäinen kausi oli surkea ja ei tämä toinen kausikaan vakuuta. Edelleen saamme taistella täydet pelit, että päästään kympin joukkoon.
Niin no, keskinkertaisia pelureitahan tuossa on jo liuta. Oikestaan Ilvekseen on vuosikaudet hommattu keskinkertaisuuksia ja odotettu heiltä ykköskorin äijien suorituksia. Tai siis ollut rooleissa joissa menestyvissä joukkueissa olisivat hierargiassa selvästi alempana. Itse asiassa huippujoukkueen rakenne ei kovin paljoa ole muuttunut. Vertaapa vaikka nyky Kärppiä parikyt vuoden takaiseen TPS,ään. Kaksi helkkarin kovaa ketjua,kolmaskin kova ja neljäntenä löytyy ns, työhevoset. Sailio-Humaloja-Karvinen ei mikään samettikäsien osasto ole. Vanhassa TPS,stä muistetaan monen vihaama rottaketjunakin tuntema Tuokko-Rautee-Kiviharju. Ei edes Kärpillä riitä massi ostaa joka ketjuun Eht tason pelaajia.
Ei uusi Ilves ole niin kauan toiminutkaan, että rahat voisi sanoa aina jemmattavan tulevaisuuteen. Uuden Ilveksen tavaramerkkinä voisi pitää, että ensin tienataan Euro ja sitten vasta käytetään. Ilves kaiketi oli jo päivien päässä konkurssista ennen omistajavaihdosta, ja nyt kun on tasapainotettu tilanne, niin olisi jotenkin järkevää olla pelaamatta varman päälle ?
Tälle kaudelle on etsitty vahvistuksia , mutta edellytyksenä että ovat sellasia jotka ovat kärkipelaajia. No heitä ei ole löytynyt, eikä pahemmin ole löytänyt muutkaan, niin pitäisi se raha pistää menemään keskinkertaisuuksiin ? Onneksi tälle tielle ei ole lähdetty. Olin jo tälle kaudelle hivenen pettynyt kun Laakso korvattiin Ahtolalla. Korvaa varmaankin en epäile, mutta odotin kovempaa peluria kärkiketjujen sentteriksi. Tälle kaudelle on ilmeisesti rahaa jätetty pelaajamarkkinoiden vuoksi käyttämättä, ja jos näistä käyttämättömistä rahoista osa on käytetty nykyisen sopimusten tekoon/jatkoihin, niin se on ainakin minulle ok.
Minäkin olen kausikortin ostaja ja tällä kaudella mm, fanikauppaankin pistäny rahaa keskiverto fanin vinkkelistä katsottuna aikas paljon. Minäkin katson kovasti sarjataulukkoa enkä sitä tällä hetkellä näe katastrofina. En toki loistokkaanakaan, mutta aika tiivis nippu keskikastissa tuntuu olevan. En jaksa edes kuvitella että joukkue voisi romahtaa niin paljon, ettei 10 joukkoon pääsisi. Odotan että siihen kuuden joukkoon taistellaan ihan sarjan loppuun asti, ja jos nappiin menee niin sinne myös päästään.
Eilen sai kuulla hyvistä jatkosopimuksista. Joku olisi Ikosen kohdalla voinut huudella "aina euro enemmän". Mutta luojan kiitos huutelut on loppunut, ettei pääse käymään nolosti. Nyky Ilves on siis pelaajien vinkkelistäkin sellainen, että tänne uskaltaa sitoutua usemmaksikin vuodeksi, ajat muuttuvat.
Kassakaapissakin on joitain sopimuksia. Toivottavasti löytyy myös sellaisia nimiä jotka helpottavat niin valmennusta, kuten itse joukkuettakin kuluvaa kautta parempiin otteisiin. Olis meinaan tulevallekkin kaudelle helpompi myydä kausikortteja jne..