Olet siis sitä mieltä, että Ilveksen hallituksen ja operatiivisen johdon pitää tavoitteita asettaessaan ottaa huomioon Ilves-foorumin joidenkin kirjoittajien mielipiteet?
Ei missään nimessä.
Toisaalta olet itse kertonut, vaikka et sisäpiiriin kuulukaan, että Jalon, valmennusjohdon ja joukkueen tavoitteet ovat paljon korkeammalla kuin ne, jotka on julkisuuteen ilmoitettu.
Missä näin olen kertonut? Vai olenko kirjoittanut, että joukkue lähtee voittamaan joka peliä.
Sitten taas omasta mielestäsi tavoitteeksi olisi pitänyt ilmoittaa säälipleijaripaikka.
Vai olenko sittenkin kirjoittanut riittävän usein, että strategiaa ei olisi kannattanut julkistaa niin avoimena kannattajille?
Pitää myös erotella minun näkemys ja Ilveksen tavoiteasetanta. Minä ennustin ennen kautta valmennuksen onnistuessa sijoja 8-10 ja minusta tuolloin sija kuusi julkisena tavoitteena ei ole paha.
Pysyvästi TOP-4 ja CHL-paikka on minusta hieman epärealistinen ensi kaudesta alkaen. TOP-4 vaatii jo todella monen, taloudellisesti paljon vahvempien, joukkueiden säännöllisiä tyrimisiä. Yksittäisiä TOP-4 sijoja on toki mahdollista saavuttaa jo aiemmin.
Miljoonan euron veloista on todella pitkä matka siihen, että tilillä notkuu useita miljoonia. Ilveksessä on edetty keskiarvoisesti ennen Jalon tuloa viimeiset 10 kautta noin -400000€ tahtia. Mikäli Jalo ja hänen seuraajat pystyvät +200000€ vuosivauhtiin, niin pystyt laskemaan, että kauanko kestää nousta veloista muutamaan miljoonaan. Talous ei ratkaise tietenkään kaikkia, mutta lähtökohtaisesti rahalla ostaa parhaat pelaajat, valmentajat, urheilujohtajat ja toimarit.
Aikamoista, eikö?