• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilveksen nykytilanne

Nyt tunnut olettavan semmoisia ajatuksia tapahtuvaksi, joita ei ole moneen vuoteen tapahtunut.

Jokainenhan sen näkee, että ensi vuoden joukkue jätetään vajaaksi sekä fyysisyydeltään, että maalintekijöiltään. Sitten siirtorajalla ihmetellään, kun taaskaan ei vahvistuksia tullut.

Miten oletat, että erikoistilanteet saadaan kuntoon? Ei kaikki rekryt aina onnistu. Ensi kaudella erikoistilanteet voivat olla jopa heikompia, todennäköisesti ovatkin kun Simme on muualla ja korvaavaa tähteä ei näy.

Onko koskaan tehty analyysiä siitä, miksi on aina kaaduttu mestarille? Ainakaan sitä ei ole ikinä julkisuuteen tuotu, eikä se ole näkynyt myöskään toiminnassa.

Mun mielestäni joukkue on jo nyt parempi, kuin tämän kauden joukkue. Heikoimmat ja paljon loukissa olleet korvattu varmemmilla, joilla jo todistettu taso ja ura on vielä edessä. Nuoret vuotta vahvempia. Fyysisesti esim Niskaset ja TTM:t jo OK. Ei ole mitään todisteita, että erikoistilanteet saadaan kuntoon. Mutta se oli poikkeuksellista, että parhaaseen 5vs5 peliin kykenevän joukkueen sekä YV, että AV oli Liigan huonoimpia. Ne ei voi kuin parantua. Ja niihin varmasti panostetaan. Viime vuonna ne oli hyviä Merikivellä. Ilman esim Simmeä. Kiekollisia pakkeja tulee. Koviakin jo näytöiltään. Hölön muu paketti pysynee kasassa. Sitä on 2 vuotta hiottu. Ilves oli fyysinen, mutta fiiliksen ja yleisön takia yksi vasara pitäisi hankkia. Ne ei maksa paljon. Muut kasvaa heti, jos on joku hakemaan hämmentäjä pois. Nimimerkillä Vopat4ever. Ei olis Sylvet huudellu vaihtoaitioon. Ja semmonen rosteri, että jos jonkun noutaa pelikeiltoon, niin ei haittaa. Lippuja menee satoja sillä noutoaspektilla.

Mielestäni huolestuttavaa on huomata, kuinka eräät ovat hiljaa.

Usein foorumin paskamyrskyjen aikaan palstalle on ilmaantunut joko vanhoja tai uusia syväkurkkuja, jotka ovat rauhoitelleet tilannetta tuomalla huhun tai vähintään lupauksen paremmasta tulevaisuudesta.

Nyt kukaan ei sano mitään. Palstan positiivarit luovat uskoa vain olettamilla ja toivolla, kun taas negatiivarit näkevät asiat toisin. Kenelläkään ei tunnu olevan tietoa Simmen korvaajasta tai muista tähtihankinnoista, ei tietoa reagoinnista epäonnistumiseen, ei tietoa suunnitelmista.

Ainoa varma tieto on se, että johtoporras istuu Espanjan lämmössä.

Asia mistä itse olen myös helvetin huolissaan on miten Ilves ry ja Ilves oy puhuvat aivan eri kieltä eikä siellä ole mitään yheistä säveltä saati suunnitelmaa.
En tiedä miten tämä menee muissa isoissa organisaatioissa mutta tätä olen ihmetellyt helvetin pitkään.
En usko että tähän tulee mitään muutosta ennenkuin johto oy:ssä vaihuu ja toivonkin että seuraava johto tekisi edes jonkun näköistä yhteistyötä ry:n kanssa

Eemeli Suomi sai tuota rahaa, parhaimmillaan vähän vajaa 200k, ikinä ei yli. Niin ei tuo nyt höpöhöpöä ole. Kertoo siitä, että omia ei arvosteta ja heitä vaaditaan ottamaan alennusta.

Suomikin olisi pelannut koko uransa Ilveksessä jos olisi maksettu arvon mukaisesti tai edes lähelle sitä. Tämä on fakta ja tieto.

Suomen kannalta hyvä näin. Saa nyt arvostusta myös rahan muodossa - kuten sanoin, peliurat ei loppupeleissä ole kauhean pitkiä.
Eikös Eemelin polvi oireillut jo ennen Ruotsin sopimusta? Ainakin haluan uskoa, että lähtöhaluista kuullut Ilves olisi lyönyt isompaa pinkkaa pöytään, ilman kyseistä vammaa.

Seurauskollisuutta saa hyödyntää muttei käyttää liian härskisti hyväksi. Eemeli on mahdollistanut omalla palkallaan monesti kilpailukykyisemmän rosterin. Onko tämä ollut myös osittain Eemelin halu vai ainoastaan seuran halu?

En seuraa kiekkoa kovin aktiivisesti, mutta näin sivusta seurattuna se olisi pitänyt jonain näistä kausista ottaa. Etenkin viime kausi oli isosti hukattu paikka, kun Tappara oli historiallisen heikko. Ei noi Kärpät ja Hifkitkään ikuisesti sakkaa, pikkuseuroja vastaan pääsi Ilves ihan hyvistä asemista koittaan, mutta kun ei maistu niin ei maistu. Uskon, että vaan vaikeampaa on päästä finaaliin tulevaisuudessa ja kuten nähtiin on Tampereen kiekkobuumi laskusuunnassa.
en allekirjoittaisi että buumi on laskussa, mut ihmisten rahat vaan yksinkertaisesti vähemmässä. Ja priorisointia pitää tehdä, kun samalla lippuhinnat nousee.

41 vuotta viimeisestä mestaruudesta
38 vuotta viimeisestä runkosarjavoitosta
28 vuotta viimeisestä finaalipaikasta

Aivan uskomattomia numeroita.
1931
24/7
365

Jälleen täällä foorumilla roikutaan...

en allekirjoittaisi että buumi on laskussa, mut ihmisten rahat vaan yksinkertaisesti vähemmässä. Ja priorisointia pitää tehdä, kun samalla lippuhinnat nousee.
Minä allekirjoittaisin. Kymmenellä joukkueella yleisömäärät kasvoivat, kuudella laskivat, mutta vain Ilveksellä ja Kiekko-Espoolla muistaakseni laskivat dramaattisesti. En jaksa uskoa, että Ilvekselle ja Espoolle valikoituisi kategorisesti huomattavasti heikomman ostovoiman omaavia kannattajia kuin muille seuroille. Kyllä minä näkisin, että Ilveksen kannattajat alkavat olla ymmärrettävistä syistä pikkiriikkisen väsyneitä tähän prosessiin.

Edelleen suomalaisilla on tällä hetkellä ennätysmäärä rahaa tileillä.

No, se on huono ostovoiman mittari. Ihmiset, joilla rahaa on tileillä ylimääräistä harvemmin sitä pistää kulutukseen vaan sijoittaa osakkeisiin, kiinteistöihin, kryptovaluuttoihin jne. Ihminen käyttää vuosia saadakseen paljon rahaa ja sitten kun sillä on paljon rahaa niin ei se joko raaski käyttää sitä tai keksi mitä se sillä tekisi. Niinpä se sitten käyttää rahansa ja aikansa ja työnsä tehdäkseen lisää rahaa.

Minä allekirjoittaisin. Kymmenellä joukkueella yleisömäärät kasvoivat, kuudella laskivat, mutta vain Ilveksellä ja Kiekko-Espoolla muistaakseni laskivat dramaattisesti. En jaksa uskoa, että Ilvekselle ja Espoolle valikoituisi kategorisesti huomattavasti heikomman ostovoiman omaavia kannattajia kuin muille seuroille. Kyllä minä näkisin, että Ilveksen kannattajat alkavat olla ymmärrettävistä syistä pikkiriikkisen väsyneitä tähän prosessiin.
No Ilveksen viimekauden yleisömäärä jos verrokkina, niin eihän siihen päässyt kukaan tällä kaudella. Lähellekään. Miksiköhän *ysk*

Eikä areenatason hinnat varsinaisesti houkuttele peleihin tulemiseen.

Takaisin