Niin.. kyllähän sen ymmärtää että urheilussa voi mitä vaan tapahtua, eikä mikään välieräpaikka, saati finaalit, saati mestaruus, ole ostettavissa tai automaattisesti hankittavissa oikeilla toimilla.
Tämän taakse ei kuitenkaan voida mennä ja epäonnistumista sivuuttaa tällä verukkeella.
Mestaruuden jälkeen olisi ymmärtänyt hieman heikomman kauden, mutta tähän asti pronssia pidemmälle ei olla vielä ylletty ja niistäkin jälkimmäistä yleisesti pidetään pienenä epäonnistumisena.
Itse arvostan noita mitaleita erittäin korkealle.. tämän kauden jälkeen vielä entistä korkeammalle.
Kysymys kuuluu.. joko Ilveksellä on varaa olla pitkäjänteinen ja odottaa ymmärrystä.
Kiire saavuttaa mestaruus on leimannut toimia viimeaikoina ja ihan ymmärrettävästikkin. Saumat oli .. saatiin huippumies Pennanen, saatiin NHL-mies Niku, jne... Tappara on tietynlaisessa murroksessa... saumat tosiaan oli iskeä tähän kohtaan.
Mitä kannattajakunta, tukijat ja kassa kestävät ja miten pitkään. Tämä on itselläni se suurin huoli. Viides sija on ihan ok isossa kuvassa katsottuna ja CHL-urakin jatkuu. Mutta miten kauan kestää buumi ja hype. On pyydetty aikaa ja ymmärrystä.. ja sitä on annettu.. varmasti myös annetaan jatkossakin. JOS .. ihan oikeasti tulee nyt jotain konkretiaa. Se likapyykki on siis ihan oikeasti pestävä. Ratkaisevalla hetkellä tuli ruma vauhtiraita kalsareihin ja pesupäivä on tarpeellinen.
Potkut jollekkin.. en näe tätä ratkaisuna.. en vielä ainakaan. Sen sijaan pitää tosissaan miettiä mikä meni pieleen. Junioripuolta on vauhdilla korjattu ja sieltä on kuulunut hyviä tuloksiakin jo. Onko silti kuitenkin esim. pelaajascouttaus meillä riittävä ja osaava. Tätä olen kyseenalaistanut jo monta kautta. En epäile Tillun kykyjä, mutta pitäisi tätä puolta laajentaa sekä kehittää. Eikä tässä riitä vastaukseksi, että muillakaan ei ole kummoisempaa toimintaa. Edellä kävijä voisi isosti Ilves olla tässäkin kohtaa. Mites esim. kysyä entiseltä Ilveksen pelaajalta Jarmo Kekäläiseltä projektiluonteista palvelusta. Ylipäätänsä olen vuosikausia ehdottanut laajempaa scouttausverkostoa, eikä se tulisi edes kalliiksi. Ympäri Maailmaa on Ilveshenkisiä ja -taustaisia ihmisiä, jotka otona ja kulukorvauksin varmasti työtä tekisivät.. usein seuraavat lajia ja otteluita noin ylipäätänsä muutenkin.
Minun ratkaisuni olisi olla potkimatta ketään pois, mutta kasvattaa vähän lihasmassaa. Kärpät veti valmennukseen avuksi kokeneen Mannerin ja pelaavat monien yllätykseksi välierissä. Nerokas veto mielestäni.
Tarvitaan laatikon ulkopuolelle katsomista meilläkin ja miettiä kaikki mitä voisi hyödyntää ja mistä saisi kilpailuetua vastustajiin nähden.