Ilveksen otteluliput

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
976
Jaa täyden hinnan? Näköjään se viime kauden täysi hinta on nyt alkaen. Ite en pysty matkatöistä ja peliseurasta johtuen yleensä tietämään kauheasti etukäteen, pääsenkö peliin vai en. Liigatuotteen hintalaatusuhde tullut jo valmiiksi roimasti alaspäin, eikä mullakaan enää rahaa mitenkään tuhlattavaksi ole, niin taitaa todella vähiin jäädä pelit paikan päällä ensi kaudella :( Sillä oletuksella että Ilveksen dynaaminen hinnoittelu on ihan samanlaista kusetusta kuin kaikkien muidenkin.
Eiköhän kyseessä ole enemmänkin jalkapallon puolellekin tuotu dynaaminen hinnoittelu, jossa hinnat nousevat muutamia euroja (en nyt muista tarkkaa hintahaitaria). Toki rahaa sekin on, mutta ei sentään dynaaminen hinnoittelu mallia lahti.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 760
Eli tulet vasta finaaleihin, jos sinne päästään? Runkosarjassahan on hyvin menestytty kokoajan ja välierissä tiputtu kahdesti.
Varmasti yksittäisiä mielenkiintoisia otteluita tulee katsottua, mutta isommassa kuvassa juuri niin kuin sanoit. Katsellaan millä mallilla touhu on kun kausi etenee. Runkosarjalla ei paikkailla sitä turhautumisen ja ketutuksen määrää kun kolme kautta peräkkäin on tosipeleissä alisuoriuduttu ja pudottu altavastaajalle. Kruununa viime kausi, jolloin turkki kylvetettiin säälijoukkueen toimesta. eikä päästy edes välieriin. Lisäksi itse olen ollut epäileväinen nykyisen urheilujohdon kykyyn voittavan joukkueen rakentamisessa ja toistaiseksi epäilyt ovat osoittautuneet todeksi. Myös tämän johdosta odotukset eivät ole kovin korkealla.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 837
Eiköhän kyseessä ole enemmänkin jalkapallon puolellekin tuotu dynaaminen hinnoittelu, jossa hinnat nousevat muutamia euroja (en nyt muista tarkkaa hintahaitaria). Toki rahaa sekin on, mutta ei sentään dynaaminen hinnoittelu mallia lahti.
Niin, nimenomaan nousevat. Ja futiksessa hinnat on silti huomattavasti maltillisemmat vaikka pelejä kaudessa on yli puolet vähemmän. Eiköhän haitarikin kasva lätkän puolelle yhtälailla.
 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
976
Niin, nimenomaan nousevat. Ja futiksessa hinnat on silti huomattavasti maltillisemmat vaikka pelejä kaudessa on yli puolet vähemmän. Eiköhän haitarikin kasva lätkän puolelle yhtälailla.
Jää nähtäväksi miten tuo dynaamisuus toimii ja kuinka korkeiksi hinnat nousee, olisi toki voinut kuvitella, että halvimmillaan olisi ollut hiiren verran viime vuoden hintoja alhaisempi ja lähempänä peliä sitten puolestaan kalliimpi.

Fakta on kuitenkin se, ettei hintoja ikuisuuksia pysty samalla tasollakaan pitämään...
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 029
Toinen asia on sitten tietysti se, että tuo dynaaminen tarkoittaa näissä ainoastaan lippujen kallistumista kohti tapahtumaa, ei koskaan sitä että laitettaisiin uhkaavasti tyhjäksi jääviä katsomonosia halvemmalla myyntiin.
Jos se noin menee, niin mun mielestä ei edes oikeastaan ole kyse dynaamisesta hinnoittelusta.
Dynaaminen hinnoittelu tarkoittaa minulle sitä, että kysyntäjousto voi myös alentaa hintoja.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 632
Yleensä dynaamisen hinnoittelun huomaa ihmissilmällä, jolloin seuraavaa kertaa varten asiakas on oppinut miten liput saa halvemmalla. Esimerkiksi VR:llä junaliput ovat selvästi halvempia, kun varaa matkan ajoissa kuin yrittää varata viime hetkellä lippua. Nythän nuo Ilveksen ottelulippujen hinnat ovat tapissa jo elokuussa, vaikka ostaisi lippua joulukuun maanantai-saipaan tai tammikuun tiistai-jyppiin, eikä asiakas siinä säästä kyllä taktikoinnillaan paljoakaan.
 

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
372
Mää en pysty ostaan lippuja perhepakettina nyt jostain syystä :rolleyes:

Olit ehkä keksinytkin jo itse, mutta perhepaketti ei näyttäisi enää olevan tarjolla samalla katsomo-osuudella kuin viime kaudella. Se näyttäisi olevan voimassa ainoastaan vastustajan päädyn katsomokategoriaan 9. Viime kaudellahan alue jatkui pidemmälle sivukatsomoille sekä yläkatsomon paikat taisivat olla kaikki perhelipuilla ostettavissa.

Olipa muuten tullut OP Asiakasomistajille taas kaksi lippua yhden hinnalla -tarjous voimaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 685
Olit ehkä keksinytkin jo itse, mutta perhepaketti ei näyttäisi enää olevan tarjolla samalla katsomo-osuudella kuin viime kaudella. Se näyttäisi olevan voimassa ainoastaan vastustajan päädyn katsomokategoriaan 9. Viime kaudellahan alue jatkui pidemmälle sivukatsomoille sekä yläkatsomon paikat taisivat olla kaikki perhelipuilla ostettavissa.

Olipa muuten tullut OP Asiakasomistajille taas kaksi lippua yhden hinnalla -tarjous voimaan.
En ollut keksinyt, että kiitos infosta :)
 

Iker78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
722
Mikähän järki tuossa OP-tarjouksessa on,kun tulevalle sesongille ei saa lippuja fanipäätyyn,vaan on törkätty paikat ylös ja vieraspäätyyn.
 

nipa

Rivipelaaja
Viestejä
91
Mikähän järki tuossa OP-tarjouksessa on,kun tulevalle sesongille ei saa lippuja fanipäätyyn,vaan on törkätty paikat ylös ja vieraspäätyyn.
Luulen idean olevan se, että saadaan lippuja paremmin kaupaksi sieltä mistä niiden menekki on ollut vähäisempää, eli vieräspäädystä ja yläparvelta.
 

Iker78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
722
Luulen idean olevan se, että saadaan lippuja paremmin kaupaksi sieltä mistä niiden menekki on ollut vähäisempää, eli vieräspäädystä ja yläparvelta.
Tämä varmaan ollut ideana. Aikamoinen perseen näyttö Ilvekseltä niille jotka tätä tarjousta hyödyntää. Itse en pääse kun viikonloppuisin peleihin ja sit pitäis mennä istuun vieraspäätyyn. Taitaapi nekin vähät pelit jäädä tällä kaudella käymättä.
 

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
372
Tämä varmaan ollut ideana. Aikamoinen perseen näyttö Ilvekseltä niille jotka tätä tarjousta hyödyntää. Itse en pääse kun viikonloppuisin peleihin ja sit pitäis mennä istuun vieraspäätyyn. Taitaapi nekin vähät pelit jäädä tällä kaudella käymättä.

Mikä yläkerran paikoissa on vikana? C4-C6 ovat lähes parhaita paikkoja koko hallissa pelin seuraamisen kannalta.

Nopeasti katsottuna vaikuttaisi siltä, että tuossa edussa on tulevalle kaudelle lipun hintakattona 30 euroa, kun aiemmin hintakattoa ei ollut. Ilves on taas laskenut, että tuo pääty täyttyy tarpeeksi myös 33 euron lippuhinnoilla. Tapparalla nuo ovat halvempia paikkoja (alle 30 euroa) ja siten myös valittavissa OP:n edun kautta.

Näköjään myös yläkatsomon reunapaikat ovat saatavilla OP:n edun kautta, joten hintarajausta siinä ei taida olla. Kaipa nämä ovat neuvoteltuja lohkoja sopimuksissa.

Ei millään pahalla, mutta aika kiittämätön viesti. Mitään pakkoa ei OP:lla ole tuollaista etua järjestää. Ja tuon edun kautta hallissa on kuitenkin ihan tarpeeksi paikkoja valittavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
154
Tämä varmaan ollut ideana. Aikamoinen perseen näyttö Ilvekseltä niille jotka tätä tarjousta hyödyntää. Itse en pääse kun viikonloppuisin peleihin ja sit pitäis mennä istuun vieraspäätyyn. Taitaapi nekin vähät pelit jäädä tällä kaudella käymättä.
Aikamoinen perseennäyttö antaa lippuja puoleen hintaan? Ei kai Ilvestä haittaa, että vain pari peliä "ilmaislipuilla" käyvät jäävät tulematta, ja parhaille paikoille tulevat maksavat niistä täyden hinnan.
 

Kevinkö

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
215
Tämä varmaan ollut ideana. Aikamoinen perseen näyttö Ilvekseltä niille jotka tätä tarjousta hyödyntää. Itse en pääse kun viikonloppuisin peleihin ja sit pitäis mennä istuun vieraspäätyyn. Taitaapi nekin vähät pelit jäädä tällä kaudella käymättä.
Onko se siis OP-yhtymän ja Ilveksen vika? Mielestäni voitaisiin olla tyytyväisiä, että joku tuollainen alennus ylipäätään on olemassa.

Kysyntä ja tarjonta tätä ohjaa. Ilves-päädystä liput myydään ihan ilman alennuksiakin

Aika surullistahan se on, jos olet tämän varaan laskenut. Kannattaa ehkä käydä sitten vain joka toisessa pelissä, niin pysyy hyvä mieli.
 

Iker78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
722
Onko se siis OP-yhtymän ja Ilveksen vika? Mielestäni voitaisiin olla tyytyväisiä, että joku tuollainen alennus ylipäätään on olemassa.

Kysyntä ja tarjonta tätä ohjaa. Ilves-päädystä liput myydään ihan ilman alennuksiakin

Aika surullistahan se on, jos olet tämän varaan laskenut. Kannattaa ehkä käydä sitten vain joka toisessa pelissä, niin pysyy hyvä mieli.
Kausarin ostaisin heti jos pääsisin jokaiseen peliin paikanpäälle! Toisilla työt rajoittaa peleihin pääsyä joten olen hyödyntänyt aikaisemmin tuota tarjousta.
 

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
372
Kausarin ostaisin heti jos pääsisin jokaiseen peliin paikanpäälle! Toisilla työt rajoittaa peleihin pääsyä joten olen hyödyntänyt aikaisemmin tuota tarjousta.

Eli käyt sen kausarin hinnalla noin 21 pelissä tai sitten hyödynnät etua niiden paikkojen kautta, joita edun kautta on tulevalle kaudelle tarjolla. Ei kai se niin vaikeaa ole. :)
 
Viimeksi muokattu:

Iker78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
722
Eli käyt sen kausarin hinnalla noin 21 pelissä tai sitten hyödynnät etua niiden paikkojen kautta, joita edun kautta on tulevalle kaudelle tarjolla. Ei kai se niin vaikeaa ole. :)
Pointti tässä lähinnä oli,että miksi tällainen uudistus on otettu käyttöön,mutta tuossa ylempänä joku jo kertoikin tuon hintakaton.
 

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
372
Pointti tässä lähinnä oli,että miksi tällainen uudistus on otettu käyttöön,mutta tuossa ylempänä joku jo kertoikin tuon hintakaton.

Minä puhuin hintakatosta, mutta luulen päättelyni olleen virheellinen. Muokkasin aiempaa viestiäni, kun huomasin, että yläkerran reunapaikat ovat myös tarjolla, vaikka niiden hinta onkin yli 33 euroa. Eiköhän nämä ole tosiaan neuvotteluasioita ja kompromissi varmasti molempien toimijoiden osalta. Vaikea uskoa, että Ilves (tai Tappara) on saanut täyttä hintaa OP:lta tuosta lipusta.

Valitettavasti kulut nousevat ja kävijämäärät oletetusti käytännössä vähenevät tai maksimissaan pysyvät samoina, niin Ilveksenkin pitää yksinkertaisesti saada enemmän rahaa. Kausikorttilaiset (ml. yritysasiakkaat) ovat se prioriteetti. Ja tosiaan nuo paikat taitavat olla muutenkin haluttuja. Itse oletin ja olin jo valmistautunut siihen, ettei tuota etua tule ollenkaan enää saataville.

Mielenkiintoista on myös nähdä, miten dynaaminen hinnoittelu toimii tuon OP:n edun kanssa. Lohkorajauksilla ne varmaankin lasketaan samalla tavalla dynaamisesti vain puoleen hintaan.
 
Ylös