Ilveksen ottelutapahtuma ja yleisömäärät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tim Calahan
  • Alkaa Alkaa

Ilveksen yleisökeskiarvo Tammelassa liigakaudella -25?

• <2000

• 2000-3000

• 3000-4000

• 4000-5000

• 5000-6000

• 6000-7000

• 7000-8000

• >8000

Results are only viewable after voting.
Tämä oli järkyttävän heikko suoritus seuralta molemmissa ottelupareissa markkinoinnin suhteen. Jos jollekin maksetaan siitä että ainoastaan somekanaviin lisätään ottelumainos silloin kun lisätään ja pelin lopputulos ja kuva väärästä ottelusta niin voin tehdä sen saman ilmaiseksi ja aloittaa ihan milloin vaan. Ei muuta kun yksityisviestiä laittamaan.

Nyt pitäisi kaivaa niitä vanhoja sankaritarinoita ja taisteluita isoja vastaan esille ja kuten kaikki tiedämme, ei tarvi edes mennä viimevuonna pidemmälle. Ja ennen kaikkea hypettää tätä tulevaa vastustajaa ja tehdä edes joku elävä mainosvideo Virkkusen tyyliin. Hauskuutta ja tunnetta. Sillä myydään.

Ja esimerkiksi TikTokiin pitäis ehdottomasti tehdä aina ottelumainosvideo ja vaikka tilanteen mukaan ottelulippuarvonta. Liigapelien osalta ne voi tehdä jemmaan jo kauden alussa ja reagoida jos tulee joku ajankohtanen ilmiö mihin tarttua.

Lisäks nettisivujen etusivulla oli ainakin vuorokauden Gnistan-peli Shahtar-pelin jälkeen , vaikka sen olis voinu vaihtaa heti kun 2. Osaottelu alko.

Instagramiin pitäis lisätä joka päivä uus julkasu, ehkä jopa kaks ottelun tiimoilta eikä laittaa mitään nuppineulailmotusta ja antaa olla.

Sama koskee muita somekanavia.

Tässä nyt muutama huomio nopeesti.

On kyllä toimistolla peiliin katsomisen paikka, kun tällaista ottelua ei saada loppuunmyydyksi. Oishan tossa nyt vaikka minkänäköistä mahdollisuutta, ja vastustajakin on suhteellisen tunnettu hollantilainen iso seura, eikä mikään itäeurooppalainen nimetön poppoo.

Mitä helvettiä? Mikä ihmisiä vaivaa?
Ei tapahtumat myy itse itseään. En tiedä möisikö Eppu Normaalikaan 8k katsojaa näin pienellä markkinoinnilla. Markkinointi on ilmeisesti niin kallista ettei sen hedelmiä viitsitä poimia. Toki, eiköhän tuo peli loppuun myy (tai lähes) ennen kick offia. Paremmalla duunilla toki paikat olisi jo myyty. Loma-ajat vaikuttaa ihmisiin ja touhuihinsa. Piti itsenikin ensin varmistaa että olen maisemissa tuolloin.

Tietääkö ne nyt p*rkele, että on myös ilvesfoorumi vai lukeeko ne pelkästään futisforumia? Ku en minä ainakaan sinne kirjottele.

Että menis palaute perille...

Ei tapahtumat myy itse itseään. En tiedä möisikö Eppu Normaalikaan 8k katsojaa näin pienellä markkinoinnilla. Markkinointi on ilmeisesti niin kallista ettei sen hedelmiä viitsitä poimia. Toki, eiköhän tuo peli loppuun myy (tai lähes) ennen kick offia. Paremmalla duunilla toki paikat olisi jo myyty. Loma-ajat vaikuttaa ihmisiin ja touhuihinsa. Piti itsenikin ensin varmistaa että olen maisemissa tuolloin.
Kuten sanoin jo ylempänä että viime kauden matseja olisi pitänyt nyt somemainonnassa käyttää. Missattu mahdollisuus ja melkein saisi kyllä tästä jo kenkää jollekin antaa.

Tietääkö ne nyt p*rkele, että on myös ilvesfoorumi vai lukeeko ne pelkästään futisforumia? Ku en minä ainakaan sinne kirjottele.

Että menis palaute perille...
Ite kirjoitellut asiasta kumpaankin, mutta toki vasta tänään.

Kyllä niiden luulis lukevan kumpaakin. Ainakin pitäisi, koska näitä lukemalla pysyy kartalla kannattajien ajatuksista parhaiten.

Eka osa faktaa, toka ei. Ei tää tuu myymään ku ehkä 5-6k mikä on SÄÄLITTÄVÄÄ.

Kuten jo ajat sitten sanoin ni markkinointiin tarvittas joku alan "miika takkula". Joku joka tois sen oman energiansa ja ideansa siihen ja vaatisi resursseja niinku Takkulakin on tehny.

Samanlainen "urheilullinen" suhtautuminen asiaan ku itse urheilupuolella. Esim. Someseuraajien määrien kasvattamiseen tavoitteet ja niihin yltämiseen strategia. 100k katsojaa saavasta tiktok-videosta tekijälle bonusrahat. Tietyn seuraajamäärän saavuttamisesta myös bonusrahaa tekijälle/tekijöille. Selkeät ottelukohtaset strategiat.

Ynnä muuta, ynnä muuta.

Ja esimerkiksi TikTokiin pitäis ehdottomasti tehdä aina ottelumainosvideo ja vaikka tilanteen mukaan ottelulippuarvonta. Liigapelien osalta ne voi tehdä jemmaan jo kauden alussa ja reagoida jos tulee joku ajankohtanen ilmiö mihin tarttua.

Lisäks nettisivujen etusivulla oli ainakin vuorokauden Gnistan-peli Shahtar-pelin jälkeen , vaikka sen olis voinu vaihtaa heti kun 2. Osaottelu alko.

Instagramiin pitäis lisätä joka päivä uus julkasu, ehkä jopa kaks ottelun tiimoilta eikä laittaa mitään nuppineulailmotusta ja antaa olla.

Sama koskee muita somekanavia.

Tässä nyt muutama huomio nopeesti.
Ja tässä kun tuli seurattua esimerkiksi Shakhtarin somen laatua ja aktiivisuutta otteluparin keskellä ja huomioiden sen missä kaaoksessa maa on mutta silti ollaan onnistuttu palkkaamaan osaavia ihmisiä ainakin markkinoinnin taakse.

Minun kaltaisen lajiniilon löytää kyllä aina silloin paikalta kun on peli oli sitten markkinointia tai ainoa tieto palloliiton sivuilta koko pelistä. Mutta kaikki ei ole niinkun minä. Jos Ilves olisi kokeneempi europelien kävijä niin sitten vähän voin ymmärtää tätä rennompaa asennoitumista europeleihin mutta tilanne on vielä täysin toinen.

Jätän siivun vastuuta myös kanssaihmisille. Tuollaista vastustajaa vastaan ja otteluparin ollessa 0-0 pitäisi löytyä vähintään 6000 silmäparia Tammelasta vaikka edes tyyliin pelipäivää ei oltais ilmoitettu. No eiköhän se 6k kuitenkin mene rikki. Ja ei mene läpi selitys että ottelupari tulee liian nopeasti. Kaikki tiesi hyvissä ajoin sen skenaarion joka 97% todennäköisyydellä tulee tapahtumaan ja viime kauden Djurgården matsi myytiin hetkessä loppuun.

Ja tässä kun tuli seurattua esimerkiksi Shakhtarin somen laatua ja aktiivisuutta otteluparin keskellä ja huomioiden sen missä kaaoksessa maa on mutta silti ollaan onnistuttu palkkaamaan osaavia ihmisiä ainakin markkinoinnin taakse.

Minun kaltaisen lajiniilon löytää kyllä aina silloin paikalta kun on peli oli sitten markkinointia tai ainoa tieto palloliiton sivuilta koko pelistä. Mutta kaikki ei ole niinkun minä. Jos Ilves olisi kokeneempi europelien kävijä niin sitten vähän voin ymmärtää tätä rennompaa asennoitumista europeleihin mutta tilanne on vielä täysin toinen.

Jätän siivun vastuuta myös kanssaihmisille. Tuollaista vastustajaa vastaan ja otteluparin ollessa 0-0 pitäisi löytyä vähintään 6000 silmäparia Tammelasta vaikka edes tyyliin pelipäivää ei oltais ilmoitettu. No eiköhän se 6k kuitenkin mene rikki. Ja ei mene läpi selitys että ottelupari tulee liian nopeasti. Kaikki tiesi hyvissä ajoin sen skenaarion joka 97% todennäköisyydellä tulee tapahtumaan ja viime kauden Djurgården matsi myytiin hetkessä loppuun.
Juuri näin.

Toki Djurgården olis myyny varmaan loppuun pelkillä ruotsalaisilla ku nehän meinas ekana pistää avoimeen myyntiin suoraan kunnes joku vinkkasi toimistolle, että noinkohan on järkevää. Ja aika paljon siellä oli muuallakin ku fanikatsomossa Difilaisia ja täällä foorumillakin ne tuli kyseleen lippuja.

Lisäks sillon oli kyllä mahtava Wienin voittoilta takana jonka päälle oli mukava rakentaa.

Vaikka en ilmaislipuista välitäkään, en oikein jaksa uskoa, että parilla lippukampanjalla viime peleihin olisi isoa vaikutusta tämän ottelun lipunmyyntiin. Pidemmällä tähtäimellä kyllä, mutta näin lyhyellä aikavälillä ja vieläpä yhteen kauden kiinnostavimmista matseista? Enpä usko.

Isompi ongelma on tuo täysin näkymätön markkinointi, joka tuntuu tökkivän useammassakin kohtaa tällä(kin) kaudella, vaikka pitäisi olla taustalla ihan osaava markkinointiporukka, joka tekee myös kiekon puolelle materiaalia. Onko kaikki sieltä sitten lomalla vai miksi tätä ei onnistuta hyödyntämään?

Mää toiseen ketjuun jo kehuin kuinka hienosti Shaktar mainosti Tamperetta, Tammelassa ja Ilvestä. Pelkästään ig-julkaisuita 30kpl 2 vuorokauden aikana ja siihen vielä lukuisat kymmenet tarinat päälle.

Luulisi, että Ilves kotijoukkueena pystyisi samaan ja ennen kaikkea olisi suurempi motivaatio tehdä samaa. Mielellään vaikka 2 vrk sijaan mainostusta voisi tehdä 2 viikon ajan.

Itsekään en usko, että aiemmat lippukampanjat tässä suurin syy olisivat. Ottelu tulee vain sen verran nopeasti tappiollisen Shakhtar-otteluparin jälkeen, että tarvisi kunnon markkinointia herättämään suuren yleisön mielenkiinnon. Täysin eri tilanne kuin viime vuonna Austria-otteluparin jälkeen, jolloin Djurgården-ottelu myi suoraan loppuun.

Mutta tässä tilanteessa tarvisi tosiaan kunnon markkinointia, että ensinnäkin ottelun olemassaolo edes tiedetään, ja toiseksi herättäisi kiinnostuksen otteluun tappiollisen otteluparin jälkeen. Tässä on epäonnistuttu.

Takaisin