Ilveksen ottelutapahtuma ja yleisömäärät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tim Calahan
  • Alkaa Alkaa

Ilveksen yleisökeskiarvo Tammelassa liigakaudella -26?

• <4000

Ääniä: 0 0,0%
  • 4000-5000

• 5000-6000

Ääniä: 7 43,8%
  • 6000-7000

Ääniä: 8 50,0%
  • 7000-8000

Ääniä: 1 6,3%
  • >8000

• Äänestäjiä
    16
Joo eiköhän toi ole se paras kappale ainakin Tammelaan. Tuosta olen kyllä teidän kanssa jyrkästi eri mieltä mutta makuasioitahan nämä. :D
Joo mä ainakin rakastan ärjyä tota kappaletta :D ja ihan futiksen pelipäivinä itsekin tuota luukutan, vaikka se jäähy-sana hymnissä olisikin mielestäni ongelma.

Ihan lievästi eri mieltä. Tai että tulevaisuudessa hänen roolinsa kuuluisi mustakin vähentyä, mutta uuden Tammelan kahella ekalla kaudella me ei olla aloitettu chänttäämistä niin aikasin, etteikö Juissin tilan täyttävälle musiikille olisi ollut paikkansa ainakin siihen varttii ennen peliä asti. Kunhan alkaa porukka saapumaan aikaisemmin katsomoon, niin Juissilta voi piuhat vetästä irti seinästä jo aiemmin kuin nyt.
Mun mielestä DJ:n palkkaaminen futispeleihin on ehkä hieman turha menoerä ylipäätään. Ymmärrän että Juissi tekee paljon muutakin kuin laittaa vain valmiiksi tehdyn soittolistan välillä soimaan, mutta en näe miksi se on futispeleissä tarpeellista. Epäilen että monikaan panisi edes isommin merkille jos Tammelassa soitettaisiin ihan vaan vaikka jotain Spotifyn mixiä autoplayllä. Sen voisi varmaan hoitaa joku muu tapahtumatyöntekijä omien töidensä ohella minimaalisella vaivalla.

Jos kerran lätkäpeleissä on ihan pakko tuutata sitä musaa ihan joka väliin niin sinne DJ:n hommaaminen on ihan fiksua.

Ja joo ei tässä tietenkään mistään merkittävistä rahoista puhuta, mutta ihan periaatteesta tämä jotenkin riepoo hieman. Eihän siellä edes kuule niitä musiikkeja kunnolla.

PS. Voi vittu kun tulikin ikävä Tammelan kesäiltoja :( :(

Mun mielestä DJ:n palkkaaminen futispeleihin on ehkä hieman turha menoerä ylipäätään. Ymmärrän että Juissi tekee paljon muutakin kuin laittaa vain valmiiksi tehdyn soittolistan välillä soimaan, mutta en näe miksi se on futispeleissä tarpeellista. Epäilen että kukaan panisi edes isommin merkille jos Tammelassa soitettaisiin ihan vaan vaikka jotain Spotifyn mixiä autoplayllä. Sen voisi varmaan hoitaa joku muu tapahtumatyöntekijä omien töidensä ohella minimaalisella vaivalla.

Jos kerran lätkäpeleissä on ihan pakko tuutata sitä musaa ihan joka väliin niin sinne DJ:n hommaaminen on ihan fiksua.

Ja joo ei tässä tietenkään mistään merkittävistä rahoista puhuta, mutta ihan periaatteesta tämä jotenkin riepoo hieman. Eihän siellä edes kuule niitä musiikkeja kunnolla.

PS. Voi vittu kun tulikin ikävä Tammelan kesäiltoja :( :(
Hyvä pointti. Mitään muuta ei tarvitse
muistaa kun alkuperäinen Ilves iskee vähän ennen ottelun alkua ja tietysti Scooterin Maria kun tulee maali. :)

Nyt tänä talvena ei ole ihan yhtä innokkaasti jaksanut laskeskella kausarimyyntiä, kun lukuihin ja laskemiseen liittyy jonkin verran epävarmuutta, mutta tulipa tänään otettua pieni katsaus tilanteeseen. Tiedot on siis ihan julkisesta lippupistefi lähteestä ja data (harmaat pallerot) on kerätty luomuna artesaanityönä.

Omaan noin vuoden takaiseen dataani verrattuna ollaan kausarimyynnissä reippaat +200 kausikorttia edellä, viime vuonna näihin aikoihin oli myytynä ~928, nyt ~1137 kausikorttia. Isoin pudotus on B3-katsomon myynnissä, ehkä hinnoittelu ole toiminut sen osalta ja/tai muut katsomot ovat houkutelleet enemmän ja paikanvaihtojakin on tehty. Vastaavasti isoin positiivinen muutos on ollut E4-katsomoon, ehkä sen osalta sopiva hinnoittelu + näköala kentälle, ovat ne selittävät tekijät. Käytännössä kaikkialle muualle on enemmän ja vähemmän kasvua, pääkatsomon kalleimpiin sektioihin myös.

Laskuista ja luvuista puuttuvat C3, C2 ja Vip, kun niitä lukuja ei meille tavallisille kuolevaisille paljasteta ihan tuosta vain.

Hintojen nousun huomioiden, pidän kasvulukuja varsin hyvin ja olin itse positiivisesti yllättynyt hyvästä kehityksestä.

e. Olisiko tähän ketjuun mahdollista saada uusi äänestys tulevan kauden yleisökeskiarvosta?

B3 hinta tosiaan nousi aika reippaasti, jos oli aikasemmin ollut early bird -hinta. C4:ssa oli myös joku ale jossain kohtaa ja silloin se täyttyi aika mukavasti, varmaankin monet vaihtaneet B3->C3.

B3 hinta tosiaan nousi aika reippaasti, jos oli aikasemmin ollut early bird -hinta. C4:ssa oli myös joku ale jossain kohtaa ja silloin se täyttyi aika mukavasti, varmaankin monet vaihtaneet B3->C3.
Hyvin mahdollista. Mä veikkaisin silti näiden omien lukujeni pohjalta, että muutos olisi useammalla toi B3 -> E4. Hieman halvempi kausari, ylempää parempi näkyvyys kentälle. Toki C4 sektion ale on voinut myös houkutella ihmisiä.

Viimeksi muokattu:
Kiitos työstä thumbsup Eipä tätä olisi ollut järkevääkää tehdä ennen kuin vasta tammikuun puolivälin, kun kausarilaskut oltaisiin maksettu tai jätetty maksamatta. Olisi voinut muuttua vähän tulokset heikommiksi hetkellisesti.
Ja tosiaan, ihan totta. Enhän mä tota kausarilaskuasiaa edes muistanut, mutta hyvä näin. :D

Onko sulla mahdollisesti sellasta sopivaa jaettavaa tietoa, että paljonko kausareita on myyty Niilon Poikien kautta?

Ja yleisesti pidän kyllä hienona juttuna, että myynti on ollut näinkin paljon parempaa, kaikki taloudelliset olosuhteet (kausarien hinnat, ihmisten lompakot, työllisyysluvut jne.) huomioiden. Eikä tässä ole tainnut olla merkittäviä alennuksia, early bird-hintoja tms.? Ilmeisesti C4 oli joku ale, mitä en itse edes muistanut. Mutta joka tapauksessa jos omat laskelmat on edes jossain määrin sinnepäin, niin puhutaan helposti yli 100000€ lisätuloista seuralle.

Onko sulla mahdollisesti sellasta sopivaa jaettavaa tietoa, että paljonko kausareita on myyty Niilon Poikien kautta?
Ei, valitettavasti. Joskus kysyin eikä vastausta kuulunut enkä muistanut palata asiaan.

Oma veikkaus olisi, että jossain sadan paikkeilla mennään, mutta ei mulla ole varsinaisesti mitään muuta kuin intuitio tämän perusteena :D

Ihan mukavasti on mennyt kausareita siis :)

Tarkoittaako muuten tuo C3 kausarin takana lukeva paikka sitä et kuinka mones sieltä lohkosta ostettu kortti se on, vai onko siihen laitettu joku ihan random luku? Koska jos on tuo ensin mainittu, niin pelkästään C3ssa on noin sata kausaria myyty.

Ihan mukavasti on mennyt kausareita siis :)

Tarkoittaako muuten tuo C3 kausarin takana lukeva paikka sitä et kuinka mones sieltä lohkosta ostettu kortti se on, vai onko siihen laitettu joku ihan random luku? Koska jos on tuo ensin mainittu, niin pelkästään C3ssa on noin sata kausaria myyty.
Tuota minä oon kans epäillyt aiemmin, mutta en koskaan varmistunu asiasta. Jos oot ihan vastikään ostanut sen ja sulla lukee 100, niin ihan mahdollista, että olisi järjestysluku.

Ottelulippujen tultaessa myyntiinhän sitä pystyy kikkailee kokeilemalla jotain loppukesän peliä, että montako lippua se antaa ostaa.

Tuota minä oon kans epäillyt aiemmin, mutta en koskaan varmistunu asiasta. Jos oot ihan vastikään ostanut sen ja sulla lukee 100, niin ihan mahdollista, että olisi järjestysluku.

Ottelulippujen tultaessa myyntiinhän sitä pystyy kikkailee kokeilemalla jotain loppukesän peliä, että montako lippua se antaa ostaa.
Itellä on siis siinä paikkanumerona 91 ja kortti tuli uusittua pari päivää myöhässä, mutta kuitenkin siinä onnistuin. Eli aika lähelle sataa mennään jos tää siis on se järjestysluku. Voi olla että ehkä ollaan jopa ylitettykin se.

Takaisin