Ilveksen ottelutapahtuma

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Tämä antaa jonkinlaista osviittaa siitä, että millaisiin yleisömääriin tulevina vuosina kannattaa varautua, jos liigan kärkikamppailuun uuden areenan avajaiskaudella ei saada myytyä kuin 6000-7000 lippua.
Niin, vastassa on silti suurelle yleisölle hajuton ja mauton Mestis-Jukurit, jotka sattuvat tällä hetkellä olemaan Liigassa toisena. Myös ottelun alkamisaika 14:30 on joillekin kenties liian aikainen. Mutta samaa mieltä olen kuitenkin kanssani, paljon enemmän pitäisi saada lippuja myydyksi.

Hattutemppu

Luottopelaaja
Tämä antaa jonkinlaista osviittaa siitä, että millaisiin yleisömääriin tulevina vuosina kannattaa varautua, jos liigan kärkikamppailuun uuden areenan avajaiskaudella ei saada myytyä kuin 6000-7000 lippua.
Kuitenkin ensi viikolla myös kolme kotipeliä ja kaksi niistä viikonloppuna. Vetää aika paljon yleisöä nekin, eli vaikuttaa osansa.

El Reino

Tähtipelaaja
Oletko samaa mieltä jos tulevina kausina kärkikamppailu on mallia Ilves - HIFK

HIFK-ottelu myy todennäköisesti hyvin kuten paikallispelikin - oli sitten kärkikamppailu tai ei. Sarjassa on kuitenkin 12 vastustajaa näiden lisäksi, joita vastaan pelattaviin otteluihin pitäisi saada kansaa liikkeelle. Kulut ovat kasvaneet.

Nyt on tietynlaista uutuuden viehätystä, rajoitusten purkuun liittyvää hyvää fiilistä, Ilves sarjakärjessä ja muutenkin seuran ympärillä hyvää pöhinää. Kyllä sarjakakkosen vierailuun viikonloppuna tulisi saada viisinumeroinen katsojamäärä.

Luottopelaaja
HIFK-ottelu myy todennäköisesti hyvin kuten paikallispelikin - oli sitten kärkikamppailu tai ei. Sarjassa on kuitenkin 12 vastustajaa näiden lisäksi, joita vastaan pelattaviin otteluihin pitäisi saada kansaa liikkeelle. Kulut ovat kasvaneet.

Nyt on tietynlaista uutuuden viehätystä, rajoitusten purkuun liittyvää hyvää fiilistä, Ilves sarjakärjessä ja muutenkin seuran ympärillä hyvää pöhinää. Kyllä sarjakakkosen vierailuun viikonloppuna tulisi saada viisinumeroinen katsojamäärä.
Ja samalla on myös koronapelkoa, kyllästymistä peruttuisiin tapahtumiin koronan takia "Se perutaan varmaan kuitenkin" argumenttia olen kuullut useamman kerran.
Jukurit on monien mielestä mestisjoukkue, ihan sama missä päin sijaitsee sarjataulukkoa.

Puujalka

Luottopelaaja
Ja joku oletti että uusi areena tämän ekan kauden jälkeen nostaa Hakametsän kärkikamppailun yleisömäärät, eli n. 6500 johonkin 10000? Nyt kalliimmat liputkin, joo uusi areena, mutta monen ihmisen palkka ei muuttunut tossa hallivaihdossa..

El Reino

Tähtipelaaja
Ja joku oletti että uusi areena tämän ekan kauden jälkeen nostaa Hakametsän kärkikamppailun yleisömäärät, eli n. 6500 johonkin 10000? Nyt kalliimmat liputkin, joo uusi areena, mutta monen ihmisen palkka ei muuttunut tossa hallivaihdossa..

Minä odotin, että näin tapahtuisi juuri tällä avajaiskaudella "kärkipeleissä" ja mikäli Ilves on hyvässä lennossa ainakin viikonlopun peleissä.

Lippuja saa myös ihan järkevään hintaan kelvollisille paikoille. Esim. 9 kategorian lippuja hintaan 12€ on tarjolla.

Ihan sellaista buumia ei ole uudella areenalla saatu aikaan, mitä olisi voitu saada ilman koronan aiheuttamia jatkuvia muutoksia ja rajoituksia.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Voisin melkein veikata että viikon päästä pelattava paikallinen vetää jo sen 10000, tai ainakin lähellä.

Puujalka

Luottopelaaja
Voisin melkein veikata että viikon päästä pelattava paikallinen vetää jo sen 10000, tai ainakin lähellä.
Jooo, kyllähän paikalliset vetää, meinaan Tampereelta molempien kannattajia tulee, mutta mites Mikkelin kulttuuri? Onko siellä jo opittu menemään joukkueen mukana?

Toki tulevaisuuden toivottavat kärkiottelut Ilves - HIFK/TPS/Lukko vetävät toivottavasti sen 9000 katsojaa, mutta en tiedä sitten mistä saisi ne 3000 katsojaa enemmän, verrattuna Hakametsään? Nyt toki buumia pukkaa, ehkä vielä ensi kaudellakin ilman koronaa, mutta mites sitten? Areena nähty, kaikkeen tottuu.. sitten pitää keksiä jotain, tämä Jukurit-pelin halvat liput on loistava juttu! Oheismyynnistä tulee tuottoa kyllä.

Nulikka

Guest
Mua ei matsi Jukureita vastaan sytytä yhtään vaikka heillä pelais Ovechkin.

E: tai ehkä silloin vähän.

Nulikka

Guest
Mielestäni Ilves avaa liian myöhään uusia katsomolohkoja lipunmyyntiin. Esimerkiksi nyt alkaa oleen jo aika finaalissa liput Ilveksen kotipuolelta. Mun mielestä nyt olis jo fiksua avata yläkatsomoissa seuraavaa lohkoa kaarteeseen. En ehkä jätä lippua ostamatta vaikken Ipan päätyyn lippua saisikaan, mutta joku varmasti jättää. On se kuitenkin aivan eri juttu tunnelman kannalta kattoo peliä vieraspäädystä.

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Tulipa mieleen, että tuo alkushown Thunderstruck voisi olla erittäin hieno, jos tuo "Ilves" lähtisi ämyreiden sijaan yleisöstä. Toivottavasti jo tänään saataisiin esimakua siitä ja mahdollisimman monet lähtisivät tuohon mukaan.
Eiköhän tuo ole se idea, itse ainakin yrittänyt mutta ei siihen kukaan ole mukaan lähtenyt.

Neljätoista

Luottopelaaja
Olen sitä mieltä, että Ilves ja Osasto41 pidetään erillään, mutta tähän tällainen alku(- ja mahdollisesti loppushow) yhteisideointi voisi tulla kyseeseen. Tai siis Ilves ehdottaisi ja siitä voitaisiin neuvotella Osaston kanssa.

Lopun show olisi tietysti luonnollisempi spontaanina ja se onkin ollut mahtava. Alkuun voisi silti käydä Osaston innostamana joku sovittu homma.

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Olen sitä mieltä, että Ilves ja Osasto41 pidetään erillään, mutta tähän tällainen alku(- ja mahdollisesti loppushow) yhteisideointi voisi tulla kyseeseen. Tai siis Ilves ehdottaisi ja siitä voitaisiin neuvotella Osaston kanssa.

Lopun show olisi tietysti luonnollisempi spontaanina ja se onkin ollut mahtava. Alkuun voisi silti käydä Osaston innostamana joku sovittu homma.
Juu, ei pitäisi olla mikään kovin hankala huutaa tuohon Thunderstruckiin "Ilves", mutta muukin tuollainen voisi olla ihan hyvä. Tänään ei ainakaan erityisemmin tuota huutoa kuulunut.