En kyllä oikein usko. Esim. Osaston kausarilla pelin hinta 7 €/peli - alv = 6,3 €/kpl. Kalleimmalla kausikortilla 37,50 €/peli - alv = 34 €/peli (alv 0 %).
Lisäksi paljon peleissä 2 lippua yhden hinnalla tai perhepelejä alk 8 €/lippu.
Joskus aiemmin Ripa puhui, että Hakametsässä olis lipun keskihinta ollut noin 10 €/lippu ja että se pitäisi saada Arenalla nousemaan 13 euroon. (tämä kyllä hieman muistin varassa oleva)
Kyllähän sinun on pakko ymmärtää se että tässä kaikki pyörivät tasan sen varassa mitä julkisuudesta on lukuja ollut saatavilla, eli tuo 20,5€ on poimittu siitä Aamulehden jutusta (kuten kirjoitinkin) ja tässä on vaan puolittain huvin vuoksi pyöritelty lukuja näiden pohjalta.
Sitten parit vastakommentit, eli nostit vaan ylös niitä alemman hintatason pointteja. Missä on +15% päätypaikkojen hinnat, eli 50€ + 15%, eli 57,50€? Itse olen tällä kaudella ostanut parit kalleimman hintakategorian liput juurikin rivien päästä. Lisäksi tuo perhelippu-hintakin koski muuten vain niitä halvimpia katsomonosia, eli alennus ei ollut esimerkiksi 50€ -> 8€. Eikä Osaston erikoishintakaan koske kuin Osaston väkeä - ja ovat sen erikoishinnan ansainneetkin.
Kalleimmat katsomot eivät myöskään ole olleet loppuunmyytyinä kausariväelle ja ovat peleissä sitten kuitenkin olleet aika hyvin loppuunmyytyinä. Joten niiden osalta ei mielestäni tarvitsisi ottaa vertailukohdaksi kausarin yksittäisen pelin hintaa. Enkä epäile etteikö kausareiden halvempia hintoja olisi budjetoitu tuohon kauden alla annettuun budjetointiinkin....
Viimeiseksi on kyllä sanottava vielä sen verran että nämä budjetoidun ylitse menevät tulevat kovin isolla kateprosentilla voittopuolelle kun ne kaikkein suurimmat kuluerät (mm.hallivuokrat jne) ovat laskettu tuon budjetoidun 6500-luvun perusteella. Sama koskee näitä kaikenmaailman lippukampanjoita, en usko että OP saa ilmaiseksi jakaa sen toisen lipun yhden hinnalla (tosin ei varmasti sillä täydellä hinnallakaan mene se toinen lippu).
Sitten vielä tuosta ALVista. Ei yritykset budjetoi ALVillisen hinnan mukaan, vaan ALV 0%:in mukaan. Ainakaan oman kokemukseni mukaan. Itsekin olen yritystä pyöritellyt noin 13 vuoden ajan ja itse olen pyörittänyt kaiken numeropelin ALVittomana. Eihän ALVia lasketa edes liikevaihtoon mukaan =)